Sturende assen

• Topicstarter Topicstarter marco113
  • Startdatum Startdatum
M

marco113

Guest
Hallo

Wie weet wat ik nodig heb voor een kingpin besturing.

Weet dat ik een servotester en een potmeter nodig hebt,
Maar weten jullie mischien welke.
Misschien bestelnummers bij conrad.

Mvrg marco

potmeter

Marco,

opzich maakt het niets uit welke je neemt...

je hebt alleen 1 voordeel als je het zelfbouw pakket van conrad neemt, dan kun je direct de potmeter vervangen door een linieëre potmeter van de zelfde waarde ( kijk even in de gegevens die je op de conrad site naast het artikl vind, ik meen 50 ohm, maar weet dit niet zeker)
Verder moet je er voor zorgen dat je kingpin samen met een wigvorm op een schijf komen met een as ( schijf zo groot als je schotel, as kan gewoon 3 mm zijn) deze schijf komt dan onder je plaat waar nu je kingpin onder zit.
Als je met een 3 mm draadeindje omhoog komt een ring en hier draai je hier een zelfborgend m3 moer op.
Pak een kunstof servo hevel.... ( heb je hem???;)) deze boven de m3 moer, en daar een normale m3 moet op, aandraaien tot je servo hevel over de zelfborgende gaat. dan je draadeind afkorten.
Je linieëre potmeter heeft een lipje wat heen en weer kan schuiven, hier een 2mm gaatje in boren. Kogelkopje als op je versnellingsbak ( met 2mm draad) door dit gaatje vast zetten.
potmeter vast zetten in de hals van je trailer, Niet te dicht bij je servo hevel!!!! een cm of 5-6 er vandaan.
Stang maken 2mm met kunststof kopjes voor op de kogelkopjes erop.
klik 1 kant op je potmeter, dan even kijken in wel gaatje van je servo hevel je uitkomt zodat je potmeter NET NIET de uiteinden raakt als je je schijf helemaal rond draait.

De rest qua voeding en servo aansluiten wijst zichzelf denk ik....

suc6 en voor vragen stuur maar een PB

Robert

Waarom een lineaire potentiometer? Een draaiende potentiometer lijkt mij makkelijker, die kan je rechtstreeks aan de as van de kingpin maken. Of met tandwieltjes zoals Piet bij zijn bruder dieplader ombouw heeft gemaakt.
Hij is trouwens 50kOkm i.p.v. 50Ohm.

Stefan, het is idd 50 k maar er staat ook "kijk even in de beschrijving"

wat de potmeter betreft, je kunt met een linieëre potmeter aansturing zoals ik het heb beschreven onbeperkt de schijf waar je kingpin en de wig aanzit draaien zonder kans op schade of verstelling van en aan je potmeter, deze heeft immers eind aanslagen.....
En je krijgt nu geen kracht op je potmeter te staan en je beperkt je inbouw diepte.

Robert

Hoi

Wil het ook gaan bouwen maar snap alleen niet hoe je de lineaire potmeter
Aansluit op de servotester mischien een fototje ,en welke potmeter moet ik hebben.

Een bestelnummer van conrad zou mischien handig zijn.

Vrg lucienne

Back