stuurwielzenders; trigger modificeren, help..

Alloha !

als beginnend rijder moet ik me dus ook veel bezighouden met het leren 'remmen'
zeker nu ik virtual RC speel (waar de wagens veeel sneller gaan dan ik gewoon ben) moet ik zeer veel remmen. In offroad in real life is het niet zo erg als ik het eens 'vergeet' en gewoon uitbol, maar met die (virtuele) touring wagens is dat toch wel een must of we knallen in het decor.

allemaal goed en wel maar op mijn zender is er zo'n groot 'dood punt' waar m'n vinger zit. Als ik van toestand 'gas geven' naar de toestand 'remmen' wil gaan, is er bijna een halve cm te overbruggen, als m'n vinger dan zover is, is het al lang te laat om te remmen en de 'feeling' is ook veel minder.

ik zou m'n vinger meer aan de bovenkant vd trekker kunnen 'leggen' zodat hij klemt in de trekker maar dan kan ik niet meer zo gedoseerd gas geven. (je draaimoment kleiner omdat je dichter tegen het scharnierpunt van de trekker zit)

(moeilijke uitleg maar je snapt 't wel)

nu zie je vaak dat ze een stuk brandstofslang aan de remkant van de trekker doen om dit te voorkomen. Bij mij is dit niet echt goed te doen, dan kan nl de trekker niet meer ver genoeg naar de rem toestand doordat hij tegen de beuizing van de zender zit.

enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?

greetz

CoopaaaäaH

Met een vlammetje heet stoken en de boel verbuigen.

Of gewoon een stukje rubber (foamband) aan de binnenkant van je trigger lijmen.

Roelof zei:
Met een vlammetje heet stoken en de boel verbuigen.

Of gewoon een stukje rubber (foamband) aan de binnenkant van je trigger lijmen.

vuurtje gestookt verbogen en dan een stukje siliconenspul erover

werkt goed :lol:

heb ondertussen ook de veertjes in m'n zender iets minder stug gemaakt.
waren veel te zwaar nadat ik vergeleken had met de KO van Mauro.

Back