styreen lijmen?

Een Goeie dag,.

Ik heb een vraag, Wie kan me helpen,
Ik wil al maande een engine bay (moter voor een auto ) van styreen maken,
Maar nu heb ik het styreen, Alleen wat vorn lijm soort heb ik nodig?.
Ik heb al rubberlijm , lijmpistool, en seconde lijm gebruikt maar niks helpt.

Wie kan me helpen?

Hoi,

Ik werk veel met styreen en gebruik de secondelijm van Pattex Industrie maar de laatste tijd gebruik ik ook vaak van die hele dunne modelbouwlijm in een paars potje met een naaldje.

Succes

ps. Google? Waarom zouden we dan nog op dit forum zitten, alles staat immers op Google?

Dank jullie wel ( Keesdemol. en Ghossie. ) Ik ga gelijk even kijke waar ik zoiets kan bestelle. Hopelijk lukt het bij mijn dan ook :D

[mod]Lijkt mij een vraag voor "verlijming en constructie"[/mod]

ps. Google? Waarom zouden we dan nog op dit forum zitten, alles staat immers op Google?

Nou, omdat iedere lijmfabrikant wel een tabel kent met welke lijmsoort voor welk materiaal te gebruiken? Lijkt mij altijd nog betere info dan de vele verschillende adviezen met eventuele loze kreten op een hobby forum...

Ik gebruik voor styreen amdroid pro weld. Heb ik in engeland gekocht en was € 7,- met versturen.

Dat is vloeibaar in een potje met kwasje. Het verlijmen gaat erg makkelijk. Je schuurt het te verlijmen deel heel licht op en strijk je het pro weld er even langs. Dan rustig tegen elkaar drukken en 5sec vast houden. Daarna even langs de randjes nogmaals kwasje langs halen en 60sec laten drogen.

Daarna zou het weer schuurbaar moeten zijn, alleen ik laat het voor zekerheid even 10min liggen en ga dan schuren.

Revell Contacta of gewoon met een penseeltje en Thinner. Probeer maar eens een stukje . Je zult aangenaam verrast zijn.

[mod]Lijkt mij een vraag voor "verlijming en constructie"[/mod]

Nou, omdat iedere lijmfabrikant wel een tabel kent met welke lijmsoort voor welk materiaal te gebruiken? Lijkt mij altijd nog betere info dan de vele verschillende adviezen met eventuele loze kreten op een hobby forum...

Wij van WC-eend.... Elke lijmfabrikant raadt aan lijm van hun eigen merk te gebruiken. Hier op het forum zitten mensen die allang weten welke lijm goed werkt. Getuige de reacties was de vraag erg nuttig want topic starter kan nu een keuze maken uit verschillende lijmen die zich allemaal bewezen hebben bij mede-hobbyisten. Als google overal een antwoord heeft dan zullen we het forum wel kunnen sluiten.

Wij van WC-eend.... Elke lijmfabrikant raadt aan lijm van hun eigen merk te gebruiken.
Inderdaad...
Zelf ben ik wel eens ooit verbaasd als een product doet wat de fabrikant beweert...

"Loze kreten op een hobbyforum" ??
Waarom zit je op zo'n forum? Oh... je bent zelfs moderator...
Vreemd....

Back