styrodur, styrofoam bedekken en spuiten

Hallo Forumleden,

Ik ben een Industrial design student en ik zit met een probleem waar jullie mij denk ik mee kunnen helpen.

Ik ben aan de gang gegaan met styrofoam/dur/polystyreen schuim en ik heb nu de vorm af.

Ik heb ervaring met het spray painten van auto's en ik hoopte dezelfde techniek te kunnen gebruiken op dit model.

Alvorens ik dit doe moet ik eerst het foam afdekken en helemaal glad schuren. vervolgens wil ik spuitplamuur gebruiken en dat weer opschuren en afdekken met de lak laag.

Ik heb nu snel plamuur van de gamma gebruikt in combinatie met gesso. Maar toen ik dat ging spuiten kwam het alsnog door de lagen heen.

Wat dus weer het schuim onder de plamuur wegvrat en deed opborrelen.

De plamuur van de gamma was ook niet ideaal omdat het vrij korrelig is en niet echt een "pasta".

Wat kan ik gebruiken om het model voldoende af te dekken en daarna helemaal perfect glad te schuren? Het liefst iets wat redelijk snel droog is.

Heel erg bedankt!

mvg,

Rens

Beste Rens

Het klinkt als je pech heeft gehad, maar gelukig ik kane je helpen.

Ik maak zelf grapig kapjes voor quadcopters voor mensen op onze veld, zie hier show-hier-je-multicopter-fotos-en-specs-24 , vanaf pagina 23, deze zijn ook van shuim uitgesneden en netjes plamuured met "Albastine allesvuller schuurvrij" ook bij de gamma te krijgen.

Dit spul is net zo licht als de schuim en ontzettend maakelik te scheuren, maar niet te espuiten, alles moet bi de hand, verder gebruik ik alleen water dragende verf om deze af te maken.

Ik kan je nog verder helpen als je een foto plaats waar je mee bezig, of als je meer moeten weten, vraag dan gewoon.

Gr Malk

Laatst bewerkt door een moderator: