Na in dit: https://www.modelbouwforum.nl/threads/vraagje-symmetrische-vleugelprofiel.278426/#post-4180151 draadje mijn vraag gesteld hebbende aan het bouwen geslagen om eens te kijken hoe het is om een foam bouw te doen met een symmetrische vleugelprofiel. En ja, hoe vliegt dat in verhouding tot een toestel met een plat vleugelprofiel zoals je het wel herkend bij een indoor shock flyer. Om dat te weten te komen is na mijn vraag in het aangegeven draadje simpel.......................Ga hem bouwen. En zodoende aan de slag gegaan. Bij een plat profiel zie je op enig moment (lees: hoge snelheid) dat het gaat resoneren, ik verwacht dat dat probleem bij dit profiel uit de wereld is.
Om te beginnen eens kijken of ik een fijn vleugeltje kan knutselen die een mooi symmetrisch profiel heeft. Alles gebouwd zonder tekeningen en naar eigen inzicht.
Deze symmetrisch gevormde vleugel heb ik dit weekend gemaakt. Het toestel moet ik er nog omheen bouwen:
3mm depron geplastificeerd met breed plakband:
Hier zijn de twee delen samengevoegd en de aileron roeren bevestigd:
Bovenkant, wingspan 62cm:
Onderaanzicht:
Grt Helixer
Om te beginnen eens kijken of ik een fijn vleugeltje kan knutselen die een mooi symmetrisch profiel heeft. Alles gebouwd zonder tekeningen en naar eigen inzicht.
Deze symmetrisch gevormde vleugel heb ik dit weekend gemaakt. Het toestel moet ik er nog omheen bouwen:
3mm depron geplastificeerd met breed plakband:

Hier zijn de twee delen samengevoegd en de aileron roeren bevestigd:

Bovenkant, wingspan 62cm:

Onderaanzicht:

Grt Helixer
Laatst bewerkt: