Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waar ligt je zp? Oogt van de filmpjes alsof ie nog iets naar achter mag..
Nou ja, het model gaf de voorzet..Geen halve maatregelen?
Vliegt ze nu echt zo langzaam, of staat er wat wind?
Je hebt even een vlaagje tegen gehad,
Prachtige foto's en gefeliciteerd met de maidenvlucht. Toestel duikt inderdaad telkens naar beneden, heeft dat misschien met het feit dat je gas gemixt met hebt met je hoogteroer?
jouw probleem van een andere aard is.
Ik denk dat up en down wat trager wordt als je de boel gaat verlengen, verder kan ik niets anders verzinnen.......................... zo hij dan ook de romp voor de lol zo lang gemaakt hebben??
Ik zou de elevator/throttle mix verwijderen.
Toestel op half gas recht trimmen en daar mee vliegen. Mixers ben je natuurlijk vrij in. Maar dat werkt soms in je nadeel.
Als je langzaam vliegt wil je eigenlijk geen mixers..
Hoogte bepaal je veelal met gas.
Ik vlieg heel veel met een carbon z cub 2.1. Turbo timber en een umx timber. Alle zonder mixers. Alleen voor flaps. Ook geen giro. Behalve op de umx modellen. Zit er af fabriek op..
Ik probeer daar ook altijd zo langzaam mogelijk mee te vliegen en te landen. Als je te weinig uitslag hebt zal je merken dat je de neus van het toestel niet meer omhoog krijgt met weinig snelheid.
Soms moet je plots wat gasgeven, helemaal met weinig snelheid. Lijkt me erg vervelend als het toestel dan ook down gaat geven. Dan is soms de reactie van de giro al vervelend in de umx timber.
En een beetje een achterliggend zwaartepunt aanhouden. Zo blijft je elevator nog wat doen met weinig snelheid. Tesamen met wat gasgeven om wat luchtstroming te creëren. Maar nogmaals dit is met name met high alpha landingen en echt langzaam vliegen. Daarom wil je de grote uitslagen juist dan ook behouden.
Een draaiknop werkt wel. Maar soms handiger op een schakelaar. Althans dat is mijn ervaring. Dan weet je hoe het toestel reageert. Ipv dat het afhankelijk is van hoe een potmeter staat. Dat zou je evt voor flaps kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf nooit een potmeter. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik vind dat je een erg mooi toestel hebt gebouwd. Wat was het gewicht?