Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als laatste naar de ailerons gekeken om er diferentiatie in te krijgen. Eerst de methode van Ramses geprobeerd maar die werkte niet.. Omdat de servo,s gespiegeld zijn krijg op 1 servo een grotere uitslag naar beneden. Uiteindelijk een knik in de aansturing gemaakt en de servo-arm gedraaid.. Toen ik klaar was en het werkte kwam ik erachter dat ik ook gewoon de servo 180 graden had kunnen draaien.........
@Ramses ik zeg Fieseler Storch meteen doen, ik zat hier ook over te denken maar heb het niet zo op oorlogsvliegtuigen (mijn Spitfire is ook een civiele uitvoering) en ik heb nog geen passende oplossing om de slats te maken.... Gewoon van Aerofred een tekening downloaden eventu
eel opblazen en bouwen.... en uiteraard hier een bouwverslag plaatsen
.... ojeee... en bedankt he! Weer een projectje erbij...![]()
![]()
Groeten, Ramses
.
Dan transformeer je de Storch naar het Draco model.
Cub maak je scrappy van.
.... ojeee... en bedankt he! Weer een projectje erbij...![]()
Groeten, Ramses
.
Graag gedaan![]()
enne niet stiekem bouwen.. Wel een bouwverslagje maken hier op het forum..
Ja, wat Mike Patey doet is geweldig, ook veel research, uitproberen, en de grens opzoeken. Ik vind Draco niet zo mooi, wel gaaf. Scrappy daarentegen is prachtig. Het is in de basis een Carbon Cub geloof ik, maar dan met een mooiere raampartij, een wat moderner strakker uiterlijk, en natuurlijk een geweldig (vanuit de cockpit in hoogte verstelbaar) landingsgestel, veel PK's en een ongelofelijk gave vleugelconstructie met dubbele slats die samen met de flaps het vleugelprofiel veel neutraler aanpassen (geen down nodig bij flaps down). Zijn ontwikkelingen (YT kanaal) volgen is erg leerzaam, en subsidieert zijn projecten ook![]()
Bedankt voor de tip, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Echter ik heb dit bewust gedaan want de echte Bobber heeft dit ook zo (grote gaten tussen de scharnieren) ik heb dit zelfs nog ergens in een post beschreven..
CA scharniertjes vind ik helemaal ruk, deze gaan bij mij of vastzitten of kapot of ineens los omdat de lijm niet gepakt heeft. Deze scharniertjes gaan echt superlicht, ( de flaps van 2 gram vallen over hun eigen gewicht naar beneden; en ik kan ze lekker uithangen en wegnemen dit werkt zoveel prettiger bij al die crashes die ik gehad heb.. Dat is me het extra gewicht dubbel en dik waard... Overigens valt dat meer gewicht ook wel reuze mee..
Bekijk bijlage 450256 Bekijk bijlage 450257
Ik ben er zo verliefd op dat ik gelijk een heel voorraadje aangelegd heb...
Bekijk bijlage 450258