sub forums

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Frans Heinsbroek, 25 feb 2010.

  1. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Het lijkt mij een goed idee om in ieder geval in het electro gedeelte sub forums te gaan maken.

    Ik denk dat het forum daar overzichtelijker van wordt + dat iemand die een vraag wil stellen over bv zijn Traxxas ...... direct weet waar die moet zijn.

    Ik denk dat bijvoorbeeld een Tamiya / Traxxas / regelaar / beginnersgedeelte als sub forum gebruikt zouden kunnen worden waardoor iedereen ook weet waar die moet zijn.

    Misschien een idee voor dit forum ?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nahh .. als de mensen eerst zelf zouden naar een oplossing zou het een stuk overzichtelijker worden.
     
  3. robert c

    robert c

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Klundert (NB)
    Misschien kan je dan beter ook een onderverdeling in schaal maken ipv verdeling in merken??

    wat als je nu net geen tamiya, traxxas of probleem met je regelaar hebt, en ook geen beginner bent, ja wat dan :confused::rolleyes:


    'T is maar een tip..;)

    Groet,
    Robert
     
  4. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Frans...Op zichzelf geen slechte gedachte!

    Ik zie het wel voor me als het electro gedeelte onderscheiden zou worden door bv. Subforums qua merk...Beginners of meer gevorderd...Fun of competitie...

    Zijn maar een paar voorbeelden, maar ik kan me ook voorstellen dat de mods dan een behoorlijke klus krijgen aan het reorganiseren/onderhouden hiervan.

    Ben wel benieuwd naar hun mening over jouw vraagstelling.

    Even reagerend op de stelling van Nard: Dit zou natuurlijk wel een aantal onduidelijkheden/irritatie's wegnemen bij de ervaren forum gebruiker. Het zijn dan natuurlijk "hapklare brokken" die aangeboden worden aan evt nieuwe forum gebruikers. Maar is dit niet hoe de maatschappij momenteel in elkaar steekt?

    Wellicht had Frans dit voorstel beter even kunnen overleggen met de heren moderatoren. Maar een open discussie hierover vind ik dan ook wel weer interessant!
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  5. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    gewoon onderverdeling 'competitie' - 'rond-de-kerk-rijden'

    Hoef je niet al die traxxxas dingen te zien voorbij flitsen
     
  6. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2010
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Overzichtelijker weet ik niet. Te veel klikwerk om door te lopen waardoor de wat meer ervaren mensen selectiever worden en de nieuwe mensen niet weten waar ze hun vraag moeten plaatsen. Een specifiek beginnersdeel lijkt mij ook niet verstandig want ik kan mij voorstellen dat die bewust wordt overgeslagen.
     
  8. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Gericht op de interesse van de gebruiker is wat je bedoeld toch?
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Mocht het zover komen dan wil ik me wel beschikbaar stellen als "moderator" in het electro gedeelte...

    Ik vind het opzich wel een goed plan eigenlijk, het zou overzichtelijker kunnen worden...
     
  10. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Tja...Is wel een punt. Misschien ben ik te goedgelovig en probeer een nieuweling teveel opweg te helpen. Net als Joost wil ik evt. wel iets doen hierin.... Het gaat er dan even niet om wat de oplossingen zijn. Maar wel dat er m.i. al een tijdje dergelijke vragen liggen binnen het electro auto forum
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  11. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Informatie terugvinden wordt al een stuk makkelijker als er in de juiste topics gepost wordt. Dus geen discussie over het ombouwen van een Savage 5T voeren in een slash 4*4 topic :(.
    Verder vind ik de indeling naar soort auto of een veelgebruikt onderdeel al goed genoeg.
     
  12. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Ok...Eens....Maar hoe wil jij gebruikers bewegen om de juiste vraag..in het juiste forum te stellen...Daar gaat het toch om in deze discussie?
    Vandaar de "hapklare brokken" stelling.

    Edit: Ik begrijp dat dit iets is wat vele nuances in zich heeft....Een onderverdeling maken..OK! Controle van de mods is een ander ding. Zij moeten dan gaan proberen de lopende topics, on-topic te houden.

    Een regel stellen lijkt me goed. Het moet alleen wel "na te leven" zijn...
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  13. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Door als meelezer zo af en toe je vinger op te steken en "off-topic" te roepen?
     
  14. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Slecht idee... waarom?

    1. De MOD's moeten nieuwe subforums aanmaken, is niet veel werk, maar dan nog.
    2. Wat gebeurd er met de oude informatieve/goede topics? Moet dan íeder apart topic in het juiste subforum worden gezet? Duurt wel een paar dagen...
    3. Dit is geen super groot forum (iig niet het electro gedeelte), dus zoals het nu is is het duidelijk genoeg.
    4. Een beginners-vragen sub-forum zal ik persoonlijk zo goed als nooit gaan bekijken, en ik denk anderen ook niet.
    5. "Don't change a running system" :D
     
  15. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Hmmm. Byte: Het forum is toch ook bedoeld om beginners op weg te helpen? Dat jij hier geen heil in ziet..OK! Er zijn echter genoeg "ervaringsdeskundigen" die het wel leuk vinden een nieuweling op weg te helpen. Vaarvan akte vanaf mijn kant!

    Bricks: Off-topic roepen helpt vaak niet....Of schrikt (nieuwe) forum gebruikers af. Vaak is het zo dat zij een "meerdere" zien in ervaren gebruikers met 100000 posten. Wij weten wel beter....Zij denken (denk ik)laat ik maar niets meer vragen...Tjaa...Is het forum niet voor bedoeld..Toch?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  16. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    Goed idee, "electro auto's" is nu wel heel breed.

    Lijkt me vrij logisch om in te delen volgens klasse en schaal (of toch al minstens onroad/offroad wagens).
     
  17. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Het betekent niet dat dat in de huidige vorm niet kan gebeuren.

    Kan me wel voorstellen dat je niet zo snel meer een topic opent in het beginnersforum als je zelf wat verder bent.

    Als er een indeling komt lijkt het me beter dat iemand een soort naslagwerk maakt op basis van oa de informatie op dit forum. Deze persoon zou dan een aparte status moeten krijgen en "kopij" moeten kunnen ontvangen van gebruikers die iets weten/willen uitzoeken voor het naslagwerk.

    Regelmatig komt er een vraag over solderen voorbij bijv. Maak daar een rubriek van.

    Ik heb ook al eens voorgesteld om de startpost van een thread over bijv. de Slash 4x4 levend te houden, dit kun je doen door in de startpost een overzicht te maken van informatie welke neergezet wordt in de draadjes. Dan hoef je geen 200+ pagina's meer door te spitten. Alleen daar zit onderhoudswerk aan.
     
  18. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Ik bedoel wat ik zei =)

    Een 'gevorderden' deel en een deel wat meer op de gewone RC gericht is, dat 2e wordt dus eigenlijk de grootste brok en het 1e is voor de gebruikers van 't forum die sowieso toch alleen maar de topics lezen die over hun competitietak gaan. Zo zal Hans Freinsbroek het ook bedoelen en zo ken ik nog vele mensen.
     
  19. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Voor gevorderden zijn genoeg andere fora, bijvoorbeeld www.no-nitro.nl
     
  20. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z

    spam spam spam
     

Deel Deze Pagina