Sub250 Hopper

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door E.hof, 10 jun 2021.

1. E.hof

E.hof

Lid geworden:
    27 okt 2015
    Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de Sub250 discussie heb ik besloten om ook een vliegtuigje te bouwen met een massa <250 gram.

In het draadje van Peter Den word door Max Z in reactie #89 de Hopper van Hilmar Lange voorgesteld: meteen :kwijl: !

In de reacties iets verder, staat een link (http://rc-plans.com/catalog/item350.html) naar het PDF plan en bouwbeschrijving. Heren: hartelijk bedankt :thumbsup: !

Gegevens:
    - Spanwijdte: 792 mm
    - Massa: 170-190 gram

001.jpg

Dus maar eens begonnen met het afdrukken van de benodigde onderdelen. Alle onderdelen zijn inmiddels uitgesneden, en het triplex gezaagd. Ook is de bouw gestart, en een setup geleverd. Prachtig dat mini spul. Bij de bouwmarkt kwam ik nog een messing koker van rond 4x3 mm tegen welke gebruikt wordt voor de vleugelbevestiging (in combinatie met een 3 mm vleugelpen) en via internet kon ik nog 8 magneetjes rond 3x6 mm scoren voor hetzelfde doel. O ja, ook nog een weegschaaltje aangeschaft.

Hier het resultaat na de eerste paar uurtjes snijden. Met een plakstift de originelen op het 2 mm balsa geplakt. Na het snijden meteen weer verwijderd. Bij een te kopiƫren onderdeel, gebruik ik het eerste snijdeel als mal.
    002.jpg

Na een paar avonden is al het 2 mm balsa gesneden.
    003.jpg

Met het Proxxon zaagtafeltje van mijn vader kon ik nette vierkant 4 mm latjes zagen en is de bouw gestart.
    004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

Spoedig meer.

Groeten, Eddy

Laatst bewerkt: 10 jun 2021
    Ramses, strutter, <250 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Leuk ding!

3. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat mag ik ook beamen, leuk toestel.

Zo zou een verkleinde lazy bee ook kunnen.

Deel Deze Pagina