Submarine VII C

Discussie in 'Duikboten' gestart door Thom, 11 nov 2003.

  1. Thom

    Thom Guest

  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    varen en of duikend

    ik bouw reeds jaren plastiekkits om tot varende en duikende modellen en dat lukt prima
    ben nu aan een typhoon bezig daar is lekker veel plaats in
    maar alles moet zeer klein zijn zelfs nog kleiner als het kan
    kabeltjes aan een servo weg knippen en alleen de puls draad naar de ontvanger voeren
    de plus en min kabels doorlussen naar de andere servo's en snelheidsregelaar en dies meer
    ontvanger inkorten en printjes van elkaar solderen en in de lengte weer aanelkaar vast maken en van dat meer

    dus weg garantie zeg maar


    interesse mail me ff
    janssensraf@yahoo.com

    sportieve groeten raf
     
  3. Thom

    Thom Guest

    alleen varend
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    dan hebt ge een probleem

    het is namelijk zo dat de boot al duikt hij niet volledig waterdicht moet zijn
    ik maak baionet sluitingen waar ik mijn boot mee dicht doe
    ik zal je eventueel als je me je mail adres door mailt enkele foto's opsturen zoadt je kunt zien wat ik bedoel

    sportieve groeten raf
     
  5. Thom

    Thom Guest

    oke kijk je pm
     
  6. casper

    casper Guest

    volgens mij kun je ze wel op het forum posten want daar zijn wel meer mensen in geintresseerd
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ok ik zal eerst eens proberen om er mooie foto's van te nemen
    diegene die ik nu heb die zijn wat wazig omdat ik geen goed toestel heb om macropnames te maken


    voor mijn modellen gebruik ik de motor van een standaard servo en de servo print die gebruik ik als regelaar
    de potmeter vervang ik door een kleiner type een smd potmetertje
    je hebt nu eenmaal weinig plaats in zo een bootje
    voor de 7c zou ik opteren voor een motor en de schroef tussen de roeren laten uit komen
    dan kun je de schaal schroeven laten zitten en valt de echte bruikbare niet zoveel op
    ik gebruik robbe of graupner asjes de dunste die er tekrijgen zijn
    meestal zit er reeds een schroefje bij
    dat kun je als je een draaibankje hebt mooi kleiner maken want voor direkt aandrijving is ze wat groot
    heb je geen draaibank maar wel een boor kollom dan gaat het ook met een schuurklos en veel geduld
    en ze hebben er koppelingen voor wat ook belangrijk is
    daar ik geprobeert heb met rubber slangetjes of silicone maar niets boven een echte koppeling
    de doorvoer voor de stuurstangen die heb ik gemaakt van messing buis
    die gaat door de wandheen en aan eenkant zitten er twee dichtings ringen uit een badger spuitpistooltje (zo een mini ding)airbrush
    die kan je als reserve bijbestellen zitten met 6 in een zakje
    die ringetjes zet je op je stuurstang en daaroverheen zet je krimpkous(doorzichtige is het gemakkelijkste) en die maak je zolang dat ze ook over de messingbuis past
    een druppeltje vet tussen de o ringetjes en dan de boel laten krimpen met een vlammetje of soldeerbout en klaar is je dichting
    gaat soepel over en weer en is toch water dicht

    dit was het voor vandaag ik kom juist van me werk dus ik ga nu slapen
    straks komt er nog meer en ook foto's


    sportieve groeten raf
     

Deel Deze Pagina