Suggesties voor betaalbare low profile servo, maatje 1/12

Indoorvlieger

Forum veteraan
Voor een 2wd auto met weinig ruimte voor de stuurservo, ben ik op zoek naar een vervangende servo voor de Futaba s132h. Dit is een servo die net iets kleiner is dan gemiddeld, oorspronkelijk bedoeld voor 1/12, begrijp ik, en die iets kleinere afmetingen komen goed van pas. Zo is de servo ongeveer 36 mm lang en de afstand van onderkant tot montage oogjes is 20 mm.

nu zoek ik een goedkope vervanger, met ongeveer dezelfde afmetingen. Hoeft niet supersnel te zijn, ik rij geen wedstrijden, als hij maar wel goed centreert.

Savox SH-1250MG Coreless Digital Servo 1/12 scale

• Torque @ 6.0V: 63 oz-in / 4.6kg-cm
  • Speed @ 6.0V: 0.11/60°
  • Voltage Range: 4.8-6.0V
  • Weight: 29g
  • Type: Micro
  • Gear: Metal
  • Case: Aluminum Heatsink
  • Output Shaft: 25T Spline
  • Case Size (LxWxH): 35x15x29.2mm

Hebben ze bij Hobbyking niks in de STD of Park klasse ?

Ze hebben wel een Trackstar met de juiste afmetingen, maar niet in eu warehouse. En de laatste tijd heb ik veel pech met bestellingen uit het global warehouse, eentje is al 3 maanden onderweg, en een andere is na ruim 2 maanden pas aangekomen. En het waren geen backorder items.

De Savox zou kunnen, is wel wat overkill voor het rijden wat ik ermee doe.

Kan die Savox wel goed werken op een eenvoudige bec van een goedkope esc? Ik lees steeds dat deze servo's flink hongerig zijn wat betreft stroom.

Savox servo's zijn vaak nogal hongerig inderdaad , de 1:10/1:8 servo's zijn hier sowieso gevoelig voor.
Die maken het de gemiddelde bec moeilijk.

Of het voor de 1/12's ook geldt weet ik niet maar gezien de ervaringen met de andere servo's zou ik er niet van staan te kijken.

Zou het EU warehouse gewoon ff goed napluizen , dr zijn best wel wat MG servo's te vinden.

Deze Savox is populair onder de 1:12 rijders. Het is de BEC van een CC regelaar die de Savox in een kwaad daglicht zet terwijl juist de CC regelaar ondermaats is.

Plastic tandwielen zou ik niet doen, een 1:12 krijgt de nodige klappen wat toch een belasting op de tandwielen geeft.

Ik had het misschien nog niet duidelijk gezegd, maar het is niet voor een wedstrijd 1:12 wagen, maar voor een wat oudere 2WD 1:10 buggy, waar een gewone maat servo niet lekker past, maar een 1:12 servo wel. Vandaar de zoektocht naar een 1:12 servo.

Dan zou ik zeker voor de savox gaan. Een buggy-servo heeft het nog veel zwaarder dan een pan-car (oid) 1/12.

Ook als die voornamelijk op een parkeerplaats of wat glooiend terrein gaat rijden? Zelfs mijn 4WD auto's redden het in die omstandigheden nog wel met van die 4 tot 6 kg/cm standaard servo's, en bij een 2WD heeft de servo het over het algemeen makkelijker.

Lijkt me een interessante servo voor een webstrijdbuggy, maar wel full size zo te zien. En dat past bij een oude RC10 niet lekker. Vandaar de zoektocht naar een maatje kleiner.

Deze Savox is populair onder de 1:12 rijders. Het is de BEC van een CC regelaar die de Savox in een kwaad daglicht zet terwijl juist de CC regelaar ondermaats is.

Plastic tandwielen zou ik niet doen, een 1:12 krijgt de nodige klappen wat toch een belasting op de tandwielen geeft.

Klopt helemaal. Servo verlengkabel erop. Rode draad doorknippen en een losse bec erop. En is een wereld vvan verschil. Heb het op al mijn auto's zitten zo een beetje. Je kan als je een losse 10a bec van cc hebt ook mooi met castle link je spanning Instellen.

Ik had naar deze staan kijken: https://www.hobbyking.com/hobbyking...ed_Servo_4_5kg_25g_0_07sec_EU_warehouse_.html

Geen metalen tandwielen, maar ik gebruik toch meestal een servo saver en heb tot nu toe nog geen kunststof tandwiel gestript. En deze heeft wel de juiste afmetingen en is met 4 kg sterk genoeg voor een 1:10 2WD, denk ik.

Deze servo gebruik ik al een tijd in de F1. Gaat op zich prima al is het centreren 90% van de nauwkeurigheid van de vergelijkbare Futaba servo (maar ja ook 10% van de prijs daarvan), bestel wel gelijk een setje reserve tandwielen mee (1USD), de tandwielen zijn wat brosser dan van de duurdere merken, en gaan daardoor iets sneller stuk.

Heb een 1250 savox in de F1 zitten als in de 1:12.
Zelfs in de 1:12 geen problemen ivm BEC.
Gewoon een regelaar gebruiken die een goede BEC levert dan is er niets aan de hand.
Voor zijn doen snel, betrouwbaar en met kogel lagers en goede tandwielen.

Mvg Roy

Deze servo gebruik ik al een tijd in de F1. Gaat op zich prima al is het centreren 90% van de nauwkeurigheid van de vergelijkbare Futaba servo (maar ja ook 10% van de prijs daarvan), bestel wel gelijk een setje reserve tandwielen mee (1USD), de tandwielen zijn wat brosser dan van de duurdere merken, en gaan daardoor iets sneller stuk.

Ik had de servo al besteld, maar zal de extra tandwielen in gedachten houden voor een volgende bestelling. Centreren heb ik nog geen problemen mee gezien, wel hoor je de servo wat "zoemen" als hij in een stand staat en dan weerstand ondervindt, maar dat is niet ongebruikelijk voor digitale servo's, begrijp ik. De Savox in een andere 1/10 buggy heeft dat net zo.

Hier zie je de servo in actie in de RC10:

Heb een 1250 savox in de F1 zitten als in de 1:12.
Zelfs in de 1:12 geen problemen ivm BEC.
Gewoon een regelaar gebruiken die een goede BEC levert dan is er niets aan de hand.
Voor zijn doen snel, betrouwbaar en met kogel lagers en goede tandwielen.

Mvg Roy

Wat zijn de specs van de BEC van de regelaar die je gebruikt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar zie jij iets van instelbare bec spanning?
Ampère is verschillend maar dit komt door 2 verschillende regelaars.

Mvg Roy

Back