Ik heb van een clubgenoot een Sukhoi gekregen.
Nu zit er een voor mij onbekende motor op van het merk "Roto" en een lange resonantieuitlaat. Het is een Roto 25V. De motor lijkt weinig gebruikt, maar heeft wel een flink aantal jaren stilgestaan.
Wie heeft ervaring met dit merk en wellicht tips voor mij om hem weer aan het lopen te krijgen. Ik haal hem bij voorkeur niet uit elkaar om te inspecteren in wat voor staat hij van binnen verkeert. Hij voelt goed aan qua compressie.
Bougie haal ik wel even los en wellicht ontkom ik er niet aan om de membramen in de carburateur te vervangen?
Rotomotor adviseert een 18x10 prop
Bigplanes adviseert een 18x8 ...19x8
Ik heb nog onderstaande 18x8. Kan ik bij zo'n propeller met een simi-hol middenstuk ook de bevestiging gebruiken, waarbij je gaten in het middenstuk boort, of mag dat alleen bij propellers met een massief middenstuk? Tot nu toe heb ik alleen met motoren met een klemmende propmeenemer gewerkt, dus geen ervaring met dit systeem.
Nu zit er een voor mij onbekende motor op van het merk "Roto" en een lange resonantieuitlaat. Het is een Roto 25V. De motor lijkt weinig gebruikt, maar heeft wel een flink aantal jaren stilgestaan.
Wie heeft ervaring met dit merk en wellicht tips voor mij om hem weer aan het lopen te krijgen. Ik haal hem bij voorkeur niet uit elkaar om te inspecteren in wat voor staat hij van binnen verkeert. Hij voelt goed aan qua compressie.
Bougie haal ik wel even los en wellicht ontkom ik er niet aan om de membramen in de carburateur te vervangen?
Rotomotor adviseert een 18x10 prop
Bigplanes adviseert een 18x8 ...19x8
Ik heb nog onderstaande 18x8. Kan ik bij zo'n propeller met een simi-hol middenstuk ook de bevestiging gebruiken, waarbij je gaten in het middenstuk boort, of mag dat alleen bij propellers met een massief middenstuk? Tot nu toe heb ik alleen met motoren met een klemmende propmeenemer gewerkt, dus geen ervaring met dit systeem.