Sukhoi SU-31D (nu met VIDEO!)

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Jeroen van Gog, 2 aug 2007.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    8) ASJEMENOU ! ! !
     
  2. koen.m

    koen.m Guest

    proper gespoten 8O
    maar hoeveel gram is erbij gekomen door hem te spuiten


    greetz koen.m
     
  3. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Doe eens een gok :wink:
     
  4. koen.m

    koen.m Guest

    kheb er geen gedacht van
     
  5. xanderdude

    xanderdude Guest

    Extra gewicht betekent dat er meer power nodig is! :Fade-color :music:
    Mooi gespoten :). Moet toch wel leuk vliegen.
     
  6. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Het gewicht wat er door de verf is bijgekomen is echt minimaal. Ik heb helaas een weegschaal die per gram weegt en nu twijfelt tussen de 2 en 3 gram.

    Momenteel ben ik bezig met het inbouwen van de besturing waar ik vanavond wat foto’s van zal posten.

    Tevens heb ik eens gewogen tussendoor en ik was erg verbaasd. Om een tipje van de sluier op te lichten, het lijkt erop dat ik onder de 100 gram vliegklaar blijf. 8)

    @xanderdude
    Vermogen zal geen probleem worden. Zoals het er nu naar uitziet heb ik ongeveer 2,5 tot 3 keer het gewicht van het model in trust. Dat moet dus wel goedkomen. :wink:
     
  7. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    leuk, leuk, leuk
    ziet er erg goed uit vooral het spuitwerk
     
  8. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Zo, eindelijk is de besturing dan ingebouwd.
    Het viel allemaal erg tegen en ik ben meerdere malen opnieuw begonnen omdat het resultaat niet was zoals ik het wilde hebben.
    Maar!! naar 2 volle avonden gewerkt te hebben om 3 servo's in te bouwen is de besturing nu geheel geïnstalleerd.

    Omdat ik bang was dat ik het zwaartepunt niet goed zou krijgen heb ik de aansturing van het hoogte- en richtingsroer uitgevoerd in closed loop. Dit was een hoop gepiel om het allemaal op de juiste spanning te krijgen.


    Op deze foto is enigszins te zien dat ik geen stekker blokjes meer op de ontvanger heb zitten.
    Behalve die van de regelaar zodat ik deze ten alle tijden nog kan programmeren.
    [​IMG]


    Voor in de neus heb ik een bakje gemaakt om de lipo in te stoppen. Ik moet alleen nog iets verzinnen om de accu te borgen.
    [​IMG]

    Ik heb mijn geduld goed kunnen testen met het inbouwen. Het rompje is maar 6 cm breed en mijn vingers zijn 2 cm dik.
    [​IMG]

    De rudder hoorentjes van het closed loop systeem.
    [​IMG]

    Het enigste wat nu nog rest is het landingsgestel demonteren en het demontabele kapje voorzien van een borg systeem.

    Dat wordt dus de 25ste vliegen in Sint-Oedenrode :lol:
     
  9. koen.m

    koen.m Guest

    proper ingebouwt, ik ben wel is beniewd naar het gewicht vliegklaar.
    en van de eerste vlucht ga je toch een filmpje maken ?

    greetz koen
     
  10. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

    daar is veel gebeurt in de tijd dat ik op vakantie was!!! ziet er strak uit.
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ben zeeeeer benieuwd hoe het vliegt, ik zal m'n camera wel meenemen, dan maak ik wel een filmpje zaterdag.

    Grt.
     
  12. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    En hij is klaar hoor!!!!
    Tadaa!

    [​IMG]

    De onderkant met wat strepen zodat hij goed te volgen is in de zaal.
    [​IMG]

    Even de zender erbij om een beeld te creëren van de grootte.
    [​IMG]

    En eentje van de andere kant.
    [​IMG]

    In een eerder bericht gaf ik al aan dat ik waarschijnlijk onder de 100gram zou blijven. Zie hier het resultaat. Dit is dus vliegklaar gewicht inclusief accu!
    [​IMG]

    Ik heb met veel plezier aan dit model gewerkt en ben nu benieuwd wat hij gaat presteren.

    Morgen zal hij er aan moeten gaan geloven als ik hem op het werk ga invliegen.

    @alexander,
    Ik had natuurlijk al een cameraman opgetrommeld om zaterdag te gaan filmen, maar vind het tof als je ook wat wilt opnemen.
     
  13. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    8O P R A C H T I G ! ! !

    Proficiat, knap werk... :wink:
     
  14. vjete

    vjete

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    747
    Locatie:
    Kortrijk[BE]
    ik bewonder zeer sterk hoe je dit kistje hebt gemaakt, van lijmen naar spuiten tot inbouwen, het lijkt allemaal al zeer mooi (zeker het prachtige spuitwerk) maar de kist is dan nog eens zo veel kleiner dan je zou verwachten wat het allemaal nog moeilijker en uiteindelijk zoveel mooier maakt

    dit vind ik nu echt een pracht vliegtuigje :worship:
     
  15. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Bedankt,

    Op de foto's is het inderdaad niet goed te zien dat hij zo klein is. In het echt is het maar een klein ding als ie op de grond staat.

    Ik denk dat ik alvast een bordje ga maken met "no step" voor als ik hem op een meeting in de zaal zet. :wink:
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    WOW jeroen, hoe dit kistje is gemaakt! WAW

    echt! Moest over alle kisten zoveel nagedacht worden, en gemaakt met deze precisie, de modelbouw wereld zou er anders uitzien!

    SUPER
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    En? :roll:
     
  18. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hij vliegt, maar dat was natuurlijk wel te verwachten.

    De vliegeigenschappen:

    Negatief:
    -Vliegt minder stabiel in rechte lijnen
    -Meskant lijkt het meer op een baksteen die heel graag naar beneden wil.
    -Krappen bochten maken vindt hij niet fijn en heeft de neiging om weg te vallen.
    -Hoveren / torqen is niet voor hem weggelegd


    Positief:
    - Ziet er erg leuk uit in de lucht en het is weer eens wat anders
    -Vliegt zeer mooie en langzame harriers
    -Rugvlucht vindt hij geen probleem
    -Rolt als een bezetene bij minimale uitslagen (normaal is dit natuurlijk niet gewenst maar het ziet er wel leuk uit)


    Na het werk heb ik hem gisteren ingevlogen. Normaal heb ik daar een ruimte vergelijkbaar met die van een sportzaal.
    Omdat er gisteren wat pallets ongelukkig weggezet waren bleef hier nog maar de helft van over. Hierdoor heb ik hem niet geheel goed kunnen testen.

    Ik heb gisteren de uitslagen van het hoogteroer en de rolroeren al wat kleiner gezet. Hierdoor werd hij al wat minder zenuwachtig.
    Zaterdag zal ik hem eens verder gaan testen en eventueel wat aan het zwaartepunt veranderen. Ik weet niet goed wat er eventueel mis is daar de kenmerken nogal tegenstrijdig zijn. Waarschijnlijk gewoon te zwaar om het vlieggedrag van een normale shock te evenaren.

    Overall impression:
    Het voelt aan of je met een normale shockflyer van 500 gram in de zaal probeert te blijven.
    Hij nodigt zich wel uit om het maximale eruit te halen en is ondanks de minpunten toch erg voorspelbaar. Met een dot gas is veel goed te maken.
    8)
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    99 gram klinkt misschien weinig, maar misschien voor deze spanwijdte toch nog teveel? Er is een of andere formule om het te berekenen, maar die weet ik zo even niet....

    Grt.
     
  20. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Ziet er goed Jeroen ook die kleuren zijn mooi gekozen.
    Alleen ben ik bang dat je nog problemen met je aansturing van je hoogte en richting roer krijgt.
    Want door de temperatuurs wisselingen gaan je draden nog wel slab staan ben ik bang, ik heb in het begin ook ondervonden.

    Mvg,

    Daniel.
     

Deel Deze Pagina