Jongens, even terugkijken naar mijn eerder voorgestelde regels:
motor: webra record 1,5cc diesel verplicht, geen andere motor toegestaan.
model: elk Nederlands lijnbestuurd ontwerp voor een kleine diesel, alleen wel een tankje van een maximum inhoud, bijvoorbeeld 10cc, zodat pitstops nodig zijn.
wedstrijd doel: NIET snelheid, maar hoeveel seconden het toestel van een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 4 minuten, in de lucht is, zodat de nadruk komt te liggen op een zeer betrouwbare motor die snel start, zuinig loopt (om zo weinig mogelijk pitstops te hoeven maken) en altijd blijft lopen.
Voor de piloot is het dus gewoon lekker rondvliegen en er voor zorgen dat er geen ongelukken met de andere modellen gebeuren. Da's toch precies wat we met een klasse als dit willen? Als we snel willen vliegen pakken we de D-vleugel met TYR en doen we mee aan mini-teamrace.
Ik heb tekeningen voor de Record Trainer en VT-Air racer, al zal ik even moeten zoeken voor de VT racer, en ook van het speedtrainertje Micky Mouse van de SUL, maar deze wedstrijd moet je ook kunnen vliegen met een mini-Suppi of wat mij betreft zelfs een combatje. Het is echter meer in de geest van het evenement om een bestaand Nederlands ontwerp uit de jaren '50, '60 of '70 te pakken.