Summer GP te BRCC (Charleroi)

alle info, weliswaar in de taal van Moliere en Sarkozy:
SUMMER GP au BRCC

1/10 elektro offroad op een indoorpiste van astroturf.

opzet:

zaterdag en zondag 16 en 17 mei '09
zelfde format als EIR-race 2009:
op zaterdag 2 trainingen en 5 qualifs,
op zondag 2 qualificaties en 4 finales
2wd, 4wd en truck
!maximaal 88 inscrhijvingen (8 reeksen van 11 piloten)
eigen transponder verplicht (al zijn ze aan het uitkijken naar een uitleen-transponder-systeem dus dat kan nog wijzigen)
inschrijven dient te gebeuren via de MyRCM-site.
http://www.rc-timing.ch/en/racingsport.html
(zoek effe tussen de evenmenten naar BRCC - GP SUMMER 2009 en klik door naar RACEREGISTRATION. Je dient een bevestigende mail te krijgen om zeker te zijn dat je inschrijving gelukt is.

later krijg je nog een mail ivm de betaling: € 20,00 voor één reeks, € 35,00 voor twee.

De mensen van BRCC gaan ook kijken of ze 's middags een BBQ kunnen organiseren.

... al bij al ... zeer waarschijnlijk een evenement waar je snel moet bijzijn voor de inschrijvingen, IMHO.

ps: zelfde tracé als EIR, maar ze zijn wel aan het bestuderen of ze bepaalde jumps niet wat kunnen bijsturen (lees: landing makkelijker maken).

Laatst bewerkt:
Voor mijn plezier ga ik daar niet meer rijden.

en voor de aanpassingen : onze eigenste belgische circuitgoeroe Willy had ze voor het BNK al advies gegeven ter aanpassing van het circuit. Hopelijk slaan ze het deze keer niet in de wind.

Met het mooie onderdelen monster als resultaat.

OOP_3559.jpg

zou kunnen dat we daar heen gaan maar moet dat nog even in beraad
houden wegens één van mijn twee bloedbroeders trouwt de 16de .
maar als ik ga zal dat een zwaar weekend worden.
in elk geval moeten we de mensen die zulk iets willen organizeren steunen en niet afbreken .
moeten blij zijn dat er mensen zijn die de moeite willen doen want der zij n andere classes waar die mensen er niet meer zijn .

ni zagen hé...

Dat circuit in Engeland van 'The Players 09' al gezien? Dat is pas moeilijk ;-)
Idd, op dat circuit rijden zelfs Cragg, Bradby en Stafford veel kapot en maken veel fouten, dat zegt al veel, als sommige BNK-rijders daar gereden hadden, stapten ze meteen uit de RC denk ik :)

goe nieuws, gepost door onze goede vriend JP op een anderstalig forum:
Dadandson zei:
Bonjour,
Nous avons décidé d’agrandir la piste, nous allons, ajouter +/- 20% au tracé de l’EIR.
La piste étant agrandie, nous pourrons recevoir les 1/8 Brushless dans de bonnes conditions, nous ouvrons donc cette catégorie.
Au niveau règlement, simplement une limitation des accus à des 5S maximum.

D’ici quelques jours sur electropowerc nous mettrons en ligne le tracé de la piste.
Nous vous confirmons qu’il n’y aura ni tables ni chaises, prévoyez donc la votre.
Petit conseil, il y aura moins de place pour les pilotes (agrandissement de la piste), si le besoin s’en fait sentir, vous aurez accès à l’espace extérieur ou vous pourrez mettre vos tonnelles, tables et chaises. En se serrant un peu, il ne devrait pas y avoir de problèmes pour ce mettre à 80 dans la salle, mais si vous préférez être dehors, libre à vous.

Nous vous rappelons que pour les pilotes de désirant, vous pouvez dormir à l’intérieur de la salle.

Pour les inscriptions, je rappelle qu’elles sont font par My Rcm, vous devez nécessairement recevoir un mail de confirmation par my rcm, si vous ne l’avez pas reçu, c’est qu’il y a eu un problème, recommencez.
@+JP

samengevat:
* de piste wordt 20% groter en aangepast
* er zullen geen tafelkes en stoelen voorzien worden deze keer, dus zelf me te brengen.
* ook zal de pitsruimte binnen beperkter zijn, en wordt er buiten ruimte voorzien voor eventuele paviljoententjes (IMHO zal dat daar ook rustiger zijn)
* Er kan opnieuw binnen in de zaal overnacht worden
* inschrijvingen zoals eerder vermeld: via de MY RCM-site. Na inschrijving moet je een bevstigende mail ontvangen, anders is er iets misgelopen.

Laatst bewerkt:
Berichtje van JP Voumard elsewhere: (zone442).
Dadandson zei:
Bonjour à tous,

Nous avons décidé, il y a quelques semaines de modifier la piste en l'agrandissant et en revonyant le traçé.
Ce nouveau tracé offrira plus de rythme tout en conservant les portions de saut.
Nous avons supprimé la table américaine et nous l'avons remplacé par une table à 180°.
Au sujet des sauts, nous avons testé, aujourd'hui, en live dans notre salle les protections pour les réceptions de sauts.
Le résultat est parlant, excellent amortissement, pas de rebon à la réception, les châssis vont appréciés.
Pour rappel nous réalisons un sandwich avec de l'herbe synthétique, une structure spéciale souple et au dessus de l'herbe synthétique. Nous avons fait 2 packs d'essai et franchement c'est top. Nous avons eu la visite de Mike (Mikovic) et d'Alain (Nondidju), ils ont pu constaté le bien fondé de cette technique.

Ci-dessous le tracé.

Pour les distraits, nous vous rapellons que les 1/8 électro sont autorisés.
Pour les inscriptions, si vous avez un problème avec my rcm, vous pouvez m'envoyer un mail à jpdadandson@gmail.com avec vos noms et prénoms, catégorie(s), N° de transpondeur (si vous en avez un) et vos fréquences

@+ JP

samengevat:
het tracé werd hertekend én groter gemaakt. Geen Amerikaanse tafel meer (omdat die het zicht belemmerde) maar wel een 180° tafel in de hoek.
Daarnaast werd gezocht en getest én gevonden ... een manier om de landingen te dempen. IMHO uniek en knap. De landingszone zal een sandwich zijn van astroturf, een laag dempend materiaal en een laatste laag astroturf : demping van de landing, geen opverende wagen, ...

Daarnaast wil ik ook nog effe melden, dat er geen noodzak meer is om een PT te hebben. Ze hebben enkele afspraken kunnen maken met een andere club en er zullen transponders zijn, terwijl Pt's bruikbaar blijven.

Nu heb je dus GEEEEN reden meer om thuis te blijven hé!
Da wordt daar een schitterend evenement.

point taken, ... maar schreef ik al niet eerder dat de pilotenstand buiten kan deze keer? Geen excuus dus om de zon niet gezien te hebben.
AHA!

UPDATE:

De piste ligt bijna helemaal klaar.
Morgen wordt de 180°-tafel gemonteerd en de worden ook de landingszones gelegd (er komt een soort opvanglaag onder de astroturf waardoor een slechte landing netjes gedempt zal worden)
vanaf morgen 15.00u wordt de piste opengesteld.

De inschrijvingen lopen echter maar langzaam binnen. Momenteel zitten ze aan zo'n 40 piloten (maar dat wordt zeker meer) ... bijgevolg is er een dikke kans dat het heats van 8 minuten gaan worden (ipv 5).

Foto's:
p1030985.jpg

p1030986.jpg

p1030988m.jpg

p1030989.jpg

p1030990.jpg

...

Zelf kan ik door werkomstandigheden op zaterdag niet meerijden. Ik ben echter wél van plan om op vrijdagavond al wat te gaan trainen en dan zaterdagavond, na het werk terug te komen, trainen om zondag mee te rijden. (De organisatie is daarvan op de hoogte).

Ik kijk er echt naar uit :)

ow dat is dit weekend al :D

Door de naam 'summer GP' dacht ik dat't nog efkes verder weg was.

Mss kom ik wel eens kijken als't slecht weer is.
(Kheb een -werk aan het R4ke-weekend gepland)

Back