Ik ben wetenschappelijk medewerker op een hogeschool op vlak van (samengevat) prototyping. Af en toe val ik in of geef ik een aantal uren les. Vorig semester volgde ik het projectje "sumorobots" op bij studenten van 2de jaar (industrieel productontwerpen). Opdracht: sumorobots maken die het uiteindelijk tegen elkaar opnemen. Dwz elkaar van de arena proberen te duwen.
Een aantal eisen: maximaal 200x200x300mm, slechts 3 opgegeven motortjes gebruiken voor aandrijving, wapen. Ontvanger en zender voorzien. Batterijen om het even.
De opgegeven motortjes zijn de goedkoopst vindbare 12V DC motortjes type speelgoed van 0,5 euro het stuk. Heel veel toeren, weinig koppel.
Wat wordt er verder gebruikt: tandwieletjes, oude speelgoedauto's,...
Bij wijze van voorbeeld heb ik er ook ene gemaakt tussendoor. Studenten hadden een semester lang 2h per week in groep van 2 of 3 de mogelijkheid om eraan te werken.
Verslagje van mijn stappen zonder veel verhaal.
Een aantal eisen: maximaal 200x200x300mm, slechts 3 opgegeven motortjes gebruiken voor aandrijving, wapen. Ontvanger en zender voorzien. Batterijen om het even.
De opgegeven motortjes zijn de goedkoopst vindbare 12V DC motortjes type speelgoed van 0,5 euro het stuk. Heel veel toeren, weinig koppel.
Wat wordt er verder gebruikt: tandwieletjes, oude speelgoedauto's,...
Bij wijze van voorbeeld heb ik er ook ene gemaakt tussendoor. Studenten hadden een semester lang 2h per week in groep van 2 of 3 de mogelijkheid om eraan te werken.
Verslagje van mijn stappen zonder veel verhaal.