sun 1000 regelaar te gebruiken met LiPo?

rode als je maar 2 cellen lipo,s gebruikt kun je meenstal wel een gewone regelaar gebruiken die ook afslaat bij 5,5v of iets in die geest om je bestuuring nog te voeden .
maar meten is weten
groeten wiebe

ok dank allemaal!

dan kan ik morgen mijn LiPo-tjes uitproberen. Ben ze nu voor het eerst aan het laden........hope dat het goed gaat. alles volgens de regels en alle voorzorgsmatregelen volgens het forum :lol:

LETS TRY IT OUT.

Beter waait en regent het morgen niet... :?

nog laatste tips ofzo?

Ik zou het niet doen rode, ik gebruik die sun 1000 al een hele tijd met conventionele batterijen; voldoet prima, maar ik zou er NOOIT een LiPo pakketje ZONDER LiPo-safe aanhangen.

Uit de produktenfolder van Kontronik:

Features of the SUN-Line

2A BEC
BEC short circuit protection
APM - Auto Programming Mode
selectable EMF-brake
short circuit protection
false-start protection
current limiting
undervoltage cut-off
active free-wheeling circuit
70um copper thickness

Ik ben dan eens wat dieper gaan snuisteren, en in de duitstalige versie van de beschrijving staat: • Unterspannungsabschaltung bei 5,6V

(In de engelse versie spreken ze van geen ondergrens.)

Nu is 5.6 volt een te lage spanning voor een 2s pakketje LiPo's. Of wou je ze direkt naar de maan vliegen? :wink:

Safe ze!

:)

ok, dan wordt het toch maar proberen die LiPo save van het forum na te bouwen.......... :? denk dat het mij allemaal te klein en te priegelwerk is. En om dan een te bestellen........kost bijna net zo veel als verzenden. of ik moet weer uren reizen met OV.

pffff het leven van een student is toch niet zo makkelijk. 8O :wink: :lol: :rolling:

hmmm, het lag niet aan de LiPo's of de regelaar, maar aan mij.

Me slowstick was mega overpowerd. Nog niet eens 15 seconden gevlogen.......het ging zooooo snel, wis tniet meer wat te doen. en toen dus recht de bodem in........ :oops:

kan er nu wel om :lol: dat ding koste toch bijna niets, was zo'n beetje mijn testvliegtuigje. In iedergeval weet ik dat me LiPo-tjes het doen.

Dan volgende keer maar weer met me ES gaan vliegen met LiPo.

5.6 is een goede afslag voor lipo! Een lipo cel is "leeg" bij 6 v onbelast, en 2.5 belast. Voor 2 cellen: 5 V belast. 5.6V lipo cut off is prima! nix mis mee.
Vlieg er zelf ook mee. Wel de sun 3000, maar zelfde afslag.

Back