Super Alulah

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 apr 2011.

  1. rayrz

    rayrz

    Lid geworden:
    25 dec 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Nijmegen
    HAha, ik heb de plug eraf geknipt en vtx los gemaakt en rechtstreeks op de print gesoldeerd...vandaar, ...maar werkte perfect, gister met eric en
    zijn alulah gevlogen met de pet-patch. Ging erg goed....strak beeld.



     
  2. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Nadeel is dat de alulah zo stil is. Ik had eerst de easy, en die kon je heel makkelijk volgen door gewoon te luisteren. De alulah is toch weer wat anders richten en moet je meer kijken naar je beeld kwaliteit.
     
  3. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Vlam in de pan

    Ik was de alula ook regelmatig een soort van kwijt. Was erg wennen waar het gebied van de patch was. En dat stille van de Alula hielp niet echt mee. Met wat hulp van Ray kon ik mijn hoofd weer de juiste kant op richten.

    De avond eindigde met vlammen die uit de Alula motor kwamen. Ben even grounded :(


    Groepsfoto is leuk geworden!
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Vlammen uit de motor? Hoe krijg je dat dan weer voor elkaar.
     
  5. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Hugo ik heb geen idee. Ik sloot de lipo aan en het begon direct. Mooie stink rook met heuze vlam van 5 cm. Direct gekeken of ik de stekker er soms verkeerd in had gestoken, echter die zat goed.

    Zo even online een verse zoeken :)
     
  6. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Neem ook zo'n komodo motortje, ongelooflijke trekkracht hebben die dingen.
     
  7. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Ik heb weer een zelfde besteld. Motortje geeft de Alula unlimited vertical en heeft al meer dan een jaar dienst gedaan. Was er wel tevreden over, op het brandje van gisteren na dan.
     
  8. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ik krijg de Alulah maar niet stabiel. :(

    Gewoon op het zicht gevlogen lijkt hij heel strak door de lucht te gaan, maar gezien door de FPV-camera blijft hij maar hobbelen.
    Afgelopen maandag had Remy het zwaartepunt al naar achter gebracht met wat lood, leek het al wel een stuk beter. Thuis gemeten lag het zwaartepunt 28 milimeter achter de voorlijst. Lijkt me wel erg ver naar achter?
    Heb nu ook de ontvanger helemaal achterin geplaatst, zodat ik de accu helemaal naar achter kan schuiven. Dinsdag weer een vluchtje gedaan met Hugo, hobbelt toch nog steeds, zie ook de video. Is niet echt relaxed vliegen zo, en zou toch heel strak moeten kunnen zijn als ik de video's van anderen bekijk.

    Woensdag eens wat vluchtjes op zicht gemaakt, met keycam op de elevons gericht om te zien of deze soms "flutteren" maar dat lijkt het toch ook niet te zijn. Of het moet op het eind van de vleugels zijn, dat had ik niet in beeld. Wat ik wel zag is de antenne die behoorlijk heen en weer zwiept, zou dat het kunnen zijn? Lijkt me sterk eigenlijk, zo'n dun draadje.
    Ook nog wat met het zwaartepunt gespeelt, maar dat lijkt toch weinig uit te halen.

    Wat wel het geval is; de elevons zijn aardig getordeerd door het glassen. Heb het er na maandag wel wat uitgebogen met de hand, maar er blijft toch een verdraaiing in zitten. Enige optie zou dan denk ik zijn om deze er af te snijden en nieuwe van depron te maken. Wel zonde van al het werk wat er in zit :( Kan eigenlijk ook niet zo verklaren waarom hij daardoor zo zou hobbelen, dat zou dan vooral bij erg lage snelheid zijn zou ik denken (overtrek).


    Foto: Luikje gemaakt, zodat ik ontvanger verdiept achterin kan plaatsen (van Remy afgekeken ;)) Accu kan nu helemaal doorschuiven naar achteren.

    [​IMG]


    Hier het filmpje van afgelopen dinsdag. FPV landing valt nog niet mee op zo'n smalle landingsbaan, naast een bulldozer, moet ik nog even op oefenen... :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Leuk klaasie

    Hou hem heel he.
     
  10. Dave1979

    Dave1979

    Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Apeldoorn
    Sjonge Robert, wat een mooi kistje is het geworden man!!

    Ben een tijdje niet meer met fpv bezig geweest na een crash met mijn fpv EZ. Helaas doet mijn EzOSD het hierna niet meer (geeft geen beeld meer maar de leds knipperen/branden wel vrolijk)

    Al een tijdje aan het zoeken naar een leuk compact kistje voor fpv die ook geschikt is om met wat wind te vliegen (met de EZ slingerde je dan continu heen en weer)

    Heb je nog wat onderdelen voor zo'n kistje liggen?? :)
     
  11. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    @ klaas: zijn je stuurstangen niet te dun? Zitten je servohevels wel goed vast? Jitteren je servo's? Heb dit nog niet eerder gezien.

    @ Dave: ik ben nu ff te druk met de Alulah 2m, misschien maak ik van de winter nog wel wat EPP setjes.

    MVG. Robert.
     
  12. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ja, heb ik ook al naar zitten kijken. Zit wel iets speling lijkt het, z-bend kan iets op en neer in de servohevel, maar geen idee of dit normaal is. Maar zou dan ook denken dat hij meer zou schommelen ipv hobbelen omdat linker en rechter elevon onafhankelijk van elkaar bewegen?
    Idem voor servojitter.

    PS: Kun je niet wat met Plotterwelt regelen, dat die ze in commissie maakt ofzo? Heb jij niet de drukte aan je hoofd van produktie en kan toch iedereen met jou kistje vliegen. Animo genoeg zo te zien!
    Ikzelf zou ook graag nog een "crashset" hebben liggen...
     
  13. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    CG hebben we zo ver naar achteren gebracht om te kijken of het iets zou veranderen. Dat deed het ook.
    Gister weer met de alulah gevlogen. Ditmaal de accu flink ver naar achter. Als ik nu de sticks los laat zweeft hij fantastisch! Ik heb mijn Alulah nog nooit zo denderend zien zweven, het lijkt wel een zwevertje.
    Maar, geef ik iets up bij een lage snelheid, dan gaat hij direct met zijn staartje hoppen en word instabiel, en da's volgens mij precies wat er bij jou gebeurd klaas. Je ziet ook bij jou landing dat hij wat wankel word tijdens het up trekken, en hij alsnog hard neerkomt.
    Ook "bank" je veel in de lucht.

    Het lijkt er dus op dat jij midden op jou vleugel een soort "up" of een soort drag creeerd door jou opstaande rolroer. Aan het einde is hij vlak, en dus mooi mee met de luchtstroom. Omdat de Alulah redelijk gevolig is met zijn CG, maar vooral drag, zou dat het misschien kunnen zijn.

    Zo vloog ik in het begin met het CG verder naar voren. Je compenseerd dat door up te geven. Helaas word de Alulah dan zo instabiel als ik weet niet wat.

    Rolroeren overnieuw, of natmaken en recht buigen. Dan het CG zo leggen dat de alulah behoorlijk zweeft als je de sticks los laat.

    Dat eerst proberen..
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  14. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Ja, dat zweven vond ik bij de mijne altijd al tegenvallen. Hij komt bij gas los vrij snel omlaag, bij up trekken gaat de voorwaartse snelheid eruit en zakt'ie bijna rechtstandig omlaag.
    Woensdag ook nog met de accu echt helemaal naar achter geprobeerd, CG wel meer dan 3cm van voorlijst. Maar dan werd hij echt heel instabiel, alsof hij steeds over een vleugel wilde vallen. Ook nog een 2200mA Lipo erin gefrot (zelfs dat kan :D), vliegt nog best eigenlijk, maar zweeft uiteraard nog minder.

    Mja, toch nog maar eens aan die roeren prutsen. Ben bang dat die torsie er niet uit te krijgen is, is waarschijnlijk door het strakgetrokken glasdoek veroorzaakt.
     
  15. rayrz

    rayrz

    Lid geworden:
    25 dec 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Nijmegen
    Hey klaas,

    Klopt helemaal je probleem met die elevons/elerons.
    Mijn eerste vlucht met de SA was helemaal lachen.
    Ik had zelfs helemaal geen versteviging en toen was het net een vliegende fibrator..haha, dit was heel erg.

    Toen heb ik de wings in getaped met glasvezeltape, maar ook dat was niet sterk genoeg.
    Daarna besloten om er 6mm witte depron eronder te lijmen met bruislijm.
    Bruislijm word na 8uurtjes ofzo lekker stijf, en lijmde de boel goed aanelkaar.

    Eric daar aantegen heeft dus de elerons erafgesneden en alleen de depron gebruikt, ik moet zeggen dit werkt goed, ik ben bang dat jij deze stap ook moet nemen, aangezien je het een en ander al gelijmt is op je elerons.

    Is het nou Elerons of Elevons....kweet het niet,

    succes met het een en ander proberen.
    Ps: ik heb een funcub besteld, tjee dat is ook erg leuk hoor!!

    [​IMG]

    groet Ray
     
  16. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    From what I know:
    Bij alleen rolroeren heet het ailerons
    Is het rolroer gecombineerd met hoogteroer, zoals bij de Alulah , heet het elevons.

    Funcub heb ik ook nog op de kast liggen, toch eens in elkaar zetten, vliegt inderdaad leuk!
     
  17. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Elevons :D

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  18. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Wat heb jij wel niet allemaal liggen klaas? Ik hoor funcubs, nemo's, cloudsfly. Je lijkt Sander wel. Als jullie 2 nou even al de kistjes die op de kast staan naar mij sturen dan zal ik ze voor jullie invliegen :p
     
  19. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Haha, die Cloudsfly heb ik al vliegend hoor, FPV-setup moet er nog op. Wil ik eerst 1.3Ghz cloverleafs voor maken.
    En de rest, tsja, 't is de ellende dat Robert ineens met die Alulah kwam, anders had ik de Funcub al wel vliegend gehad... :lol:

    Jij vermaakt je toch prima met de alulah volgens mij? :cool: ;)

    Edit: Waar blijft je filmpje van gisteren?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  20. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Gisteren toch niet gevlogen. Maar heb nog wel wat materiaal van de vlucht waar jij meekeek.
     

Deel Deze Pagina