Hier een stukje film van de testvluchten van zaterdagavond.
Zit wel veel te banken, maar de zon was al onder en moest korte rondjes draaien om hem nog binnen zichtafstand te houden.

Was wel zo goed als windstil trouwens, dus ideaal voor een testvlucht.
Achtereenvolgens vlieg ik hier met het zwaartepunt op ca. 3cm, 1cm en 2cm van de voorlijst. Zie in het "hopgedrag" niet veel verschil, al lijkt me dat bij 3cm de hopjes heftiger zijn. Ook vliegt hij op 3cm erg lastig vind ik, maar dat kan natuurlijk ook mijn onervarenheid zijn. Met het zwaartepunt op 1cm vliegt hij het lekkerst vind ik, heb zo ook altijd ermee gevlogen toen de FPV-setup er nog niet op zat.
Als ik het zwaartepunt test door aan te duiken, lijkt hij toch ongeveer op 3cm te moeten, tenminste als ik de test goed interpreteer. Als het zwaartepunt op 1cm of 2cm ligt, en ik heb uitgetrimd voor rechte vlucht bij half gas, trekt hij zichzelf weer recht als ik na het aanduiken de controls los laat. Pas bij 3cm blijft hij dan doorduiken.
Echter, zoals ik al zei vind ik hem dan erg instabiel vliegen. Ook zweven lijkt hij dan juist helemaal niet meer te doen. In het filmpje, op 16:28 OSD-tijd doe ik het gas dicht, waarna de Alulah met de neus naar beneden valt en ik flink up moet geven om hem recht te trekken.
Hier nog wat notities bij het filmpje:
14:30 zwaartepunt op 3 cm
15:52 duik, met controls los recht doorduiken
16:28 gas dicht, neus valt naar beneden
18:30 zwaartepunt op 1 cm
20:19 duik, met controls los trekt hij zichzelf recht
21:05 gas los, neus zakt en zweven met wat up
21:33 gas los, neus zakt en zweven met wat up
23:30 zwaartepunt op 2 cm
24:40 duik, met controls los trekt hij zichzelf recht
25:24 lipo leeg, regelaar knijpt vermogen door te lage spanning