Super Alulah

Ik heb ze bij emc-vega gekocht. EMC-Vega - Wir beflügeln ihre Träume.

full

-PA-scheidingsmiddel
-Epoxyhars L285 , 2:1 mengen.
-Epoxyharder H285

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eric, hoezo niet mooi geworden? Uhupor plakt erg goed op EPP. Robert gebruikt spuitlijm omdat het lichter is, en relatief goedkoper. Een tubu uhupor heb je zo leeg:(.

Wel een koolstof staafje erin gelijmd? dat had voldoende kunnen zijn. Balsaroertjes die je bekleed met oracover kon ook, alleen is het weer een stuk zwaarder.

Hoe je EPP het beste lamineert:

Hi Robert dank je voor je EPP lamineer tutorial.
Ik had het op de 6e meeting al van je gehoord en op de ailerons uitgeprobeerd.
Mijn glasmat zag er goed uit maar het wilde niet goed plakken op de ailerons. (verkeerde lijm)
De ailerons toen maar opnieuw gemaakt van balsa, prima stijf maar te zwaar en kreeg vervolgens mijn zwaartepunt niet meer correct op de voorlijst.
Je hebt maar weinig speling als je ailerons te zwaar (>15 gram) zijn.
Ik heb nu het rompje wat langer gemaakt maar dat gaat wel ten koste van de lichtvoetigheid.

groet FransBr

Laatst bewerkt:
Eric, hoezo niet mooi geworden? Uhupor plakt erg goed op EPP. Robert gebruikt spuitlijm omdat het lichter is, en relatief goedkoper. Een tubu uhupor heb je zo leeg:(.

Wel een koolstof staafje erin gelijmd? dat had voldoende kunnen zijn. Balsaroertjes die je bekleed met oracover kon ook, alleen is het weer een stuk zwaarder.

Remy ik ben gewend met depron te werken, dat werkt allemaal super strak. Dus het was even wennen wat ik zag op de elevon. Idd carbon strip gelijmd, beetje dubbel dus.

Ik test het wel gewoon en is het niks dat maak ik een set elevons van depron :D

Update: Cam in vleugel gemaakt en ook de Vtx :D

Laatst hoorde ik iemand zeggen FPV is geen modelbouw, ik vind het modelbouw plus :p

Respect naar hun die van die mooie fpv kistjes maken!

...
De ailerons toen maar opnieuw gemaakt van balsa, prima stijf maar te zwaar en kreeg vervolgens mijn zwaartepunt niet meer correct op de voorlijst.
Je hebt maar weinig speling als je ailerons te zwaar (>15 gram) zijn.
...
Hm, ben dan benieuwd hoe het bij mij uitpakt.
Dat lamineren met 25gr. glasdoek + parketlak voegt ook aardig wat gewicht toe. Onbewerkt was een elevon 4 gram, laatste keer gewogen na lamineren was het 14 gram. En heb net nog een keer gelakt... :rolleyes:

Gisteren pakketje van hobbyking binnen gekregen en hard geklust. Zometeen na het werken nog even afmaken. En heel misschien vanavond de maiden. Ik zal wel wat foto's posten als hij klaar is.

Mooi Hugo! ziet er goed uit man:)!

Wat heb je trouwens gedaan met de rolroeren? Die zijn recht. Flinke lappen nu, dat terwijl de Alulah al meer dan genoeg rolroer input had met de rolroertjes zoals ze hoorde te zijn:mrgreen:

Lijkt het zo, of zit jou motorschotje iets schuin? Zoja, dan de verkeerde kant op:(.

Kan ook aan de foto liggen.

Ziet er verder erg netjes uit!

Zozo, gelijk alle FPV-gear erop, jij durft!
Ik probeer hem eerst zonder.

De rolroeren zijn niet afgerond, maar verder zijn ze toch zo het hoort?
Alleen de vleugel zou ik voor het zicht wel afronden (lijntjes staan er toch al :lol:)

Vraagje aan Robert & Remy:
Ik wil de rolroeren laten scharnieren met een buisje, zoals jullie ook hebben. Dit zou met epoxy gelijmd moeten worden, maar dat heb ik nog niet (is onderweg). Zou dit ook met bruislijm (Bison constructie) kunnen? Ziet er misschien ook netter uit (minder snel van die gele vlekken).

Vraagje aan Robert & Remy:
Ik wil de rolroeren laten scharnieren met een buisje, zoals jullie ook hebben. Dit zou met epoxy gelijmd moeten worden, maar dat heb ik nog niet (is onderweg). Zou dit ook met bruislijm (Bison constructie) kunnen? Ziet er misschien ook netter uit (minder snel van die gele vlekken).

Het kan ook gewoon met uhu por gelijmd worden. Wel het buisje goed schuren alvorens te plakken.

@Hugo: Je zender en antenne liggen erg dicht bij de koolstofligger. Pas op dat het niet gaat storen op je systeem.

MVG. Robert.

Motor zit recht.
Rolroeren zijn standaard maar gelamineerd.
Ik denk dat die koolstofligger niet heel veel invloed zal hebben. Op de meeting lag de cloverleaf van remy ook over zijn koolstofligger. En de hoekjes kunnen er altijd nog af. Erop zetten is een stuk moeilijker dus ik probeer het eerst zo.

Mooi zo, dan vertekd dat dus op de foto:).

Ik bedoelde de rolroeren. Ze lopen origineel van breed naar behoorlijk smal. Die van jou ( en dus ook van jou klaas?) lopen recht.
Hij zal er niet minder om vliegen hoor:) alleen Flaps= drag. Je moet dus een compromis sluiten. Meer rolroer, is meer weerstand, is niet nodig. te weinig rolroer is veel te weinig input.

Je begrijpt het verkeerd Klaas,

Ik had het niet over het afronden van de tip, ik heb het over het taps toelopen van de rolroeren.

Omdat het smalle gedeelte van de rolroer, vooraan op de foto staat lijkt het alsof hij daar even breed is als aan het einde. Dat is dus niet zo, het rolroer loopt taps.

Laatst bewerkt:
De ailerons lopen ongeveer 1cm af van de romp naar de tip. Net de eerste vlucht gehad. Ruim 20min op een accu. Met deze motor en prop is het bijna verticaal omhoog. Meer dan genoeg power en die tracking en besturing is echt van een andere wereld in vergelijking met de easy. Net al op konijnen jacht geweest. Zat op ongeveer 30cm van de grond zie ik opeens 2 oortjes boven het gras uitsteken. Dus ik dat konijn volgen, ik kan je vertellen is een stuk moeilijker en leuker dan vogels volgen. Zeker een meter of 100 er achter aan gezeten waarna hij het bos in verdween. Ik had alleen last van de rc ontvanger denk dat deze corona gewoon niet goed is. Ik had namenlijk ook al last van storing in het HOK met precies deze ontvanger. Dus even de ontvanger vervangen en vanavond nog een vluchtje.

Video or it didn't happen! :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik ga nu weer terug met een keychain cam. Dus video komt eraan. Na 1min LOS vliegen had ik het wel gezien het was echt opgooien iets trimmen en gaan. Geland na het trimmen bril op, zitten en vanuit het handje starten. Gaat heerlijk. Vanavond of morgen video.

Ik heb vandaag alles aangesloten en het lijkt prima te functioneren.
Throttle stick bewogen en geen ellende in beeld.

Was best een gedoe en nu het gedaan is viel het eigenlijk ook best weer mee.
Meer dan een paar connectors had ik in mijn leven niet gesoldeerd.

Er is weer een Alula RTF!

Back