Goed, afgelopen dinsdag bij Robert langs geweest voor het wikkelen van het motortje. Wilde toch eerst eens zien hoe een pro dat doet... ;-)
Kon hij gelijk mijn Alula even keuren, zag er allemaal goed uit!
Gistermiddag maar eens vrij genomen van het werk om de laatste puntjes af te werken:
Landing skids gemaakt van koolstof. Ben namelijk van plan heeeel lang met dit kistje te doen... :lol:
ESC aan de zijkant geplaatst met hotglue, met Lipo zwaartepunt goed gelegd.
Sluiting op kapje met magneetje en plaatje wat onder de voorkant schuift. Lipje om het kapje er ook af te kunnen halen.
Vliegklaar gewicht met 1600 mAh Lipo is 389 gram.
Dit moet 'm dan zijn, helemaal vliegklaar!
Toen gisteravond (woensdag) de maiden!
Heb'm door een ervaren vlieger laten maidenen (bedankt Leon!) omdat ik nog geen ervaring heb met rolroeren en het erg zonde zou vinden om direct weer te moeten gaan plakken...
Maar wat vliegt dat super!
Hoefde eigenlijk niet getrimd te worden (dus toch aardig geplakt blijkbaar

). Leon ging gelijk met driedubbele rolls en loopings ervandoor. :lol:
Maar dat doe ik voorlopig nog even niet, was ook heel rustig gecontroleerd te vliegen. Viel me 100% mee eigenlijk dat vliegen met rolroer! Wel blijven opletten, want hij ligt zo ondersteboven.

En wat een power heeft dat motortje zeg en toch zo stil! Heb meest denk ik met zo'n 30% gas gevlogen.
Super kistje die Super Alula!

Nu even wat meer ervaring opdoen met vliegen hiermee, dan kan FPV-spul erop. Een nieuwe videozender is besteld, HK cameraatje heb ik al binnen.
Nu maar hopen op goed vliegweer de komende tijd!