super decathlon dynaflite

nu dat de sleephaak ingebouwd is was er ook vraag of ik parachutes wil droppen...
oke ik kan dat eventueel aan de servo van de sleephaak koppelen, maar waar hang je best zo een parachute?? en op welke manier? fototjes??? met een rekkertje heb ik al eens wat gezien...

afgelopen weekend goed gevlogen:

P1040654.JPG

maar ik heb eens de motorkap ervan genomen, omdat er overal zwarte spetters waren:
Met mijn andere benzine motoren heb ik dit niet, zijn er mensen die kunnen vertellen hoe dit komt, of wat hiert het probleem is?
draaien doet hij wel...

P1040712.JPG

P1040713.JPG

P1040714.JPG

Dat is perfekt .

Kijk nu ook nog even naar de kleur van de bougie , hij moet een herten bruine kleur hebben .

Is die zwart staat de carb te rijk.

Mvg Johan

ja zaterdag de eerste vlucht( na een winter stil te staan bijna) had ik idd niets van power, ik heb hem iedere vlucht geleidelijk aan wat scherper gezet met meer power als gevolg.

van zodra ik de bougie los krijg zal ik eens foto nemen( heb geen enkele bougiesleutel die in deze kop past):p

bedankt !!

Dan staat hij te vet .

Een benziner moet je niet vet laten draaien.

De hoofd naald bij volgas eerst een kwart slag verder open ,dan hem heel langsaam dicht draaien tot je hoort dat hij in toeren terug gaat , dan hem 1/8 slag terug open zetten .

Dit zou je moeten herhalen als je de stationaire naald ook moet verstellen .

Bijde hebben invloed op elkaar .

Mvg Johan

hallo,

bedankt voor de input, ik ga vanmiddag eens langs bijj schoonpa, eens zien of hij gepaste sleutel heeft.
stationair draait hij feitelijk super, zal zaterdag nog wat afstellen dan!

ik post wel een foto van de boegie straks!

bedank he!

wat is dan feitelijk het fenomeen die het zwart veroorzaakt?

Komt niks meer uit de uitlaat als rook van verbrand benzine en spetters olie. Dus het MOET olie zijn.

Denk zelf ook dat je carb te rijk staat, je hebt altijd wel wat zwarte spetters, maar dit is inderdaad veel te veel.

zit een nieuwe dichting tussen uitlaat en de poort, zou moeten goed zijn
ik denk eerder tussen de cilinderkop en de motor. possible?

Je zou moeten kunnen zien op welke plaats(-en) de motor heeft gelekt? (op die plekken zal hij nog nat zijn)

bijna een jaar verder terug...

ik moet altijd wat benzine inspuiten eer hij wil starten, maar eens hij draait draait hij wel een half uur aan een stuk zonder stilvallen.
dus dit gaat goed, ik ga zaterdag toch eens een 20x8 of een 20x10 proberen ipv de 19x8 om wat meer power te hebben20x10 wordt ook voorgeschreven op de site met die uitlaat)

ik heb de motor nog eens bekeken en het vorige probleem van die spetters is nog steeds niet opgelost. ik zal zowiso een nieuw setje dichtingen bestellen bij roto engines.
maar na het openschroeven van de cylinderkop ziet hij er zo uit:

P1060932.JPG

het meeste vuil is opgekuist, maar op de rode kop en op de piston zit er enorm veel zwart, en zoals je ziet zit er in die zwarte laag ook een kleine oneffenheid op. kan ik die nog wegkrijgen, en hoe doe ik dit het best?

goeden middag.

ik heb net een decatlon gekregen. ik vroeg me af of er nog iemand is die de bouwbeschrijving heeft?

mvg

Back