super decathlon dynaflite

nieuw spant gemaakt

zit los in de romp nog! dus nieks verlijmd...

gat is 10mm groter dan de uitlaat

IMG_0066.JPG

opzet van de tunnel is hier ook zichtbaar.

ook heb ik 2eiken(hardhouten) blokken achter de motorsteunen geplaatst.
het kan zijn dat ik deze nog vervang door teflon stukken...

IMG_0067.JPG

als deze goedgekeurd is zal ik hem vastlijmen denk ik. dan kan ik de komende weken verder met alle beplankingen en afrondingen.

Kijk dat ziet er al een stuk beter uit.

Echter ben ik het met Raymon eens dat je op die plek weinig "vlees" hebt.

wat bedoel je? die blokken wat breder maken ofzo? omdat dit niet veel groter kan of bedoelen jullie een blok tussen de 2 blokken die er al zijn?(ik kan de kopse kanten met elkaar verbinden voor meer stevigheid??)

ach oke bij het rechtse spant...
maar daar komt aan de achterkant de tunnel tegen verwerkt met een 3hoeklat wat ook extra steun geeft...

traag maar zeker gaan we vooruit.

IMG_0001.JPG

staartwiel even gepast, en is perfect van lengte en staat ook mooi hoog van de grond!

IMG_0002.JPG

de buik zit er ook al op, met een gat erin voor de uitlaat.
in het voorste gedeelte kan ik onder de uitlaat ook nog een gat maken voor extra koeling moest dit nodig zijn. wat denken jullie??

het achterste deel van de buik zit er nog niet op, dit omdat ik nog aan het twijfelen ben om deze gewoon vast te zetten ofwel er een luik van te maken...

IMG_0003.JPG

de neus zit ook al in vorm. deze heb ik nog niet beplankt omdat ik er nu nog makkelijk in kan om bv gasstang vast te zetten enzo.

IMG_0004.JPG

het einde van de tunnel, mooi gebogen om de lucht goed af te voeren. de tank van 500cc kan net naast de tunnel in de neus(op die roze mousse)

ik denk om voor dit schema te gaan( is bijna covertijd)
1%20%2822%29.jpg

natuurlijk op de uiteinden van de gele strepen de gekende sterretjes...

onderkant hmm:
1%20%2814%29.jpg

lichtblauw natuurlijk het donkerder blauw nemen en de strepen:
geel zwart....?? stabilo gewoon donker blauw onderaan?
wat denken jullie?

staartdelen staan al in het blauw!
servos voor deze roeren zijn nu ook ingebouwd. ik had een setje sullivan stangen voor hoogte. de buisjes zijn ingelijmd. maar waar ze uit de romp komen en dus afgesneden worden, daar zit ik met een overbrenging van zo een 20cm. dit is wat veel voor een plastieken stuurstang denk ik en vrij plooibaar. hoe los ik dit best op? de stuurstang in de buis ergens afknippen en van daaruit tot roer met een metalen stuurstang werken??

Hallo Chris,

Deze kist had ik nog niet gezien,
Geweldige ding zeg, ik heb nog een piper 1/3 op de plank liggen die ik ook nog moet afbouwen. Erg mooi allemaal,

mrlavo

ja al een tijdje bezig met deze, maar de komende weken ga ik ermee door, tussen de werken voor school in enzo...
traag maar zeker, overal is er wel een puntje over te piekeren , zou ik het zo of zo doen... part of the hobby:p:p

eerst maar het staartgedeelte afwerken, dan is dit gedaan... daarna de motor monteren, uitlaatbocht solderen en die fixeren. daarna de vleugels afwerken en uitlijnen(wingtips schuren +rolroeren bouwen) en wat lastiger zijn die struts. naar het schijnt onnodig, maar staan wel mooi! ik wil ze scharnierend aan de vleugel bouwen om zo op het veld maar 2 vijzen hoeven vast te zetten aan de romp. zal aan vader eens moeten vragen of hij wat uit alu maakt:)

P1000264.JPG

wat overdone, maaar ik had toch heveltjes nodig, waarom die carbonnen van HC niet. sterk en ogen mooi.

P1000265.JPG

servoplaat. hoogteservo's zitten wat hoger dan rudderservo.
onderkant bij de rudderservo nog een 3mm plankje triplex geplaatst voor meer "vlees" voor de schroeven.

P1000268.JPG

hier op hun plaats gezien van de onderkant van de romp

P1000267.JPG

gezien van de zijkant. stuurstangen hoogte zijn wat gebogen maar ze lopen wel soepel. enkel als ik die buisjes zal afsnijden langs de romp achteraan zit ik met het probleem dat er toch een 15/20cm overbrenging nog nodig is tot aan het roer. en hier kan zo een plastieken stuurstang van sullivan niet werken denk ik?

hallo,
ik heb de staartdelen nu volledig gelijmd en gecoverd.

nu was ik eens aan het kijken naar de stroomvoorziening.
ik heb hier nog vanalles liggen.
maar voor de ontsteking geraak ik er niet uit.

ik heb dus:
ontsteking
accu lippo 1000mah 2cell
een ubec van 5amp
en een turnigy controller switch(zo kan ik de ontsteking aan en uit zetten via zender)

maar: hoe zet ik de boel nu aan elkaar???

e-switch.jpg

dus volgens het eerste schema?
- 2 vrije kanalen op de ontvanger nodig(of via Y cabel??)
- de 2 stroomdraden van de ubec en schakelaar gewoon aan elkaar zetten? maar waar komt de onsteking dan? gewoon tussen een connector(waar dus die 4draden toekomen , en de accu?)

of is het enkel van die schakelaar die naar de ontvanger moet en de connector van de ubec naar de ontsteking dan??

hallo,

ik krijg mn uitlaatbocht niet in orde. zou ik hier een flexibel kunnen opsteken?
zoja waar kan ik dit vinden? ik zoek er eentje met een diameter van 22mm

groeten Chris

de motorkap delen zijn ook aan elkaar gelijmd, ik zal langs de binnenkant denk ik best nog een glasmatje voorzien.

met welke verf kan ik die het best spuiten, en moet ik die wat opschuren eerst??
groeten chris

Back