Super Scorpion Jet van Staufenbiel

Discussie in 'EDF forum' gestart door Adop, 12 sep 2015.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
  2. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Vliegt goed. Niks mis mee. Met een 3000mAh gensace schotje uitsnijden zodat accu wat verder naar achteren kan.
    190km/h+ is wat overdreven. Hij vliegt goed en vlot maar niet zo snel..
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    De uitslagen zoals vermeld in de manuel high rate or low rate of .. is hij met die 3000mAh nog goed weg te gooien en dus niet te zwaar? vliegtijden hiermee?
    alvast bedankt

    gr Andre
     
  4. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Vliegtijd is kort:3 a 4 min. Weggooien gaat makkelijk, eerste keer niet zelf gooien en niet teveel up. Hij trekt goed. Uitslagen heb kunnen best veel zijn vind ik, roeren zijn niet zo groot, 1cm of zo... Makkelijke vlieger
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ik heb hem ook, vliegt prima. Inderdaad wat korte vliegtijd, maar dat schijnt normaal te zijn bij EDF? Dit is mijn eerste jet, ik heb er veel plezier van. Bij een goede worp vliegt hij probleemloos weg.

    Aandachtspuntje bij mij was dat de regelaar niet vast zat op de daarvoor bestemde plaats. Bij een iets hardere landing kwam deze naar voren en trok een van de motordraden los. Deze goed vastgezet met smeltlijm. Hij kon ook nog ietsje naar achteren t.o.v. waar hij normaal vast zat met klitteband, dus beter voor het zwaartepunt.
     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Bedankt voor de tips tot zover ben zelf al bezig geweest om hem in elkaar te zetten, de regelaar heb ik ook even opnieuw vastgezet met klitteband , lekker veel ruimte voor alles , en het hoogteroer de servo's een aparte kabel in gelegd voor aansturing op 2 aparte kanalen, eenvoudiger met het afstellen

    Alles in elkaar gezet past vrij goed alleen als ik hoogteroer unit erop zet loopt de fan aan, ruimte tussen fan en fanhuis is erg weinig, moest toch aardig wat schuim wegsnijden om dit probleem te verhelpen
    nu bijna 98% goed dus ik laat het voorlopig even zo
    zwaartepunt op 15,5cm gezet , nu alleen nog een juiste lipo bestellen of een 2650 of een 3000mha 4S ,heb alleen liever niet dat hij te zwaar wordt dus daar twijfel ik nog over, want bij meer gewicht ook lagere snelheden enz..
    heeft vervolg.
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Toch voor de 3000mAh 4S 60C gekozen hoef niets weg te snijden passen perfekt zwaartepunt op 15,5cm vrijdag de maiden hopelijk
     
  8. gjtokkel

    gjtokkel

    Lid geworden:
    19 jan 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Deurne
    Suc6. Gaat vast lukken
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
    Zoals jullie al vertelden niks mis mee deze edf lekker compact simpel en goede vliegeigenschappen
    Gisteren een aantal vluchten gemaakt en moet zeggen hij vliegt op rails , gestart met de bungee van
    een clublid en dat gaat super , vliegtijden met de 3000mah zijn afhankelijk van de vliegstijl tussen de 4-5 min heb er telemetrie met ampere sensor in en kan dus goed inschatten wanneer ik moet landen, dat overigens zeer eenvoudig gaat , snelheid moet ik nog meten maar hij gaat lekker vooruit niets mis mee dualrate heb ik op 60% gezet en 30% expo voor rolroeren , hoog-laag op 70% dualrate en ook 30% expo dit op de taranis zender, zodra ik de snelheid heb gemeten laat ik het even weten
     
  10. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Mooi dat je tevreden bent. Ik ben wel benieuwd naar de snelheid!
     

Deel Deze Pagina