Super tigre 45 ( 7,5 cc )

• Topicstarter Topicstarter EL-AL2
  • Startdatum Startdatum
E

EL-AL2

Guest
Ik heb problemen met de motor, stationair of bij een kwart gas slaat hij af.Ik ben al een tijd met het afstellen bezich en heb andre gloeipluggen gebruikt ook bandstof met meer nitro erin, ik weet het even niet.
Wie kan mij tips geven om de motor goed af te stellen.

john

Hallo John,
Heb je bij de afstelling zowel de hoofdsproeier als de stationairsproeier afgesteld? Of alleen de hoofdsproeier? Het lijkt me nl dat je stationair mengsel verkeerd staat.
vr gr
Hans

Ik had ook zo een probleem maar met een os motor.Bij mij viel die ook uit van stationair naar volgas te gaan.Volgas bij starten liep hij perfect enkel bij stationair lopen verzoop hij langzaam.Was ook de kleine stationairregelnaald die in de gasgevel zit.
Zeer langzaam beetje bij beetje dichtgedraaid en loopt nu perfect.Pas op de naald is wel heel gevoelig.
Kijk hier eens in post 20 daar word zoiets uitgelegd. os-46fxi-eerste-start-2
Mvg Wes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de stationar en hoofdsproeier gebrobeert af te stellen.
Heeft iemand voor mijn de juiste werkwijze om de motor af te stellen

john

Met een klein beetje zoeken op dit forum zou je DIT draadje toch moeten vinden. Hier staat uitgelegd hoe je een model brandstof motortje af moet stellen.
Het is en blijft wel iets dat je aan moet "voelen". Uitleggen zoals op dit forum is leuk en aardig maar als iemand met ervaring het voor doet en je tegelijkertijd uitlegt wat hij doet en waarom dan heb je het veel sneller door.
Geduld en voorzichtig afstellen zijn zeer belangrijk. Vooral het afstellen van de stationair sproeier vergt geduld. Je moet dat echt met hele kleine stukje tegelijk verstellen want je gaat heel snel te ver met het dicht draaien van de sproeier. Denk er ook goed aan dat je na het verstellen van de stationair sproeier de motor ALTIJD enkele seconden volgas laat draaien voordat je de stationaire afstelling gaat controleren. Vooral wanneer de sproeier te rijk staat hoopt zich rijk mengsel op in het carter. Dat moet er eerst uit zijn voordat je de nieuwe afstelling kan controleren!
Succes.

Back