Super Zoom 4D - Ervaringen/Tips/Opmerkingen?

Heb mezelf net een zoomzoom 4d aangeschaft nu blijkt echter dat de rolroeren niet echt al te best zijn afgewerkt. Schuimbolletjes zijn nogal groot met gevolg dat er kleine gaatjes in beide rolroeren en stukje vleugel zijn. Hebben jullie dit ook met de superzoom? Gaat dit effect hebben op het vlieggedrag?

Geen zorgen, de effecten op het vlieggedrag zullen niet merkbaar zijn...

Voor wie overweegt een aan te schaffen; ik heb begrepen dat www.rctechnics.nl de komende weken ook de SuperZoom4D op voorraad gaat krijgen ;)

Nog een vraagje: op de handleiding lijkt het dat men de te lijmen delen (zoals vleugels, verstevigingsstang enz.) steeds eerst in elkaar past en dan op de naden secondelijm doet. Is het dan niet nodig om beide contactoppvlakken eerst te voorzien van CA om ze dan aan elkaar te bevestigen?

@Mobius: Natuurlijk de contactoppervlakken insmeren, dikke CA geeft je de meeste tijd...
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van kleurloze BisonTix, deze lijm blijft namelijk flexibel net als het EPP...
@Airbus: Ik had inderdaad ook iets anders begrepen....

Ter info:

Mijn (blauwe) Super Zoom 4D is gekocht bij Modellbau Paul Hoffmann voor 59 euro. Na betaling met PayPal wordt de doos direct verstuurd en is er binnen een paar dagen.

Ik heb de hele kit met twee componenten epoxy in elkaar gezet. Iets meer gewicht, maar goed om mee te werken. Geen geknoei met accelerator achteraf en alles zit gewoon vast. Belangrijk voor de motormount.

Setup:
Axi Gold 2212/26
APC Slowflyer prop 10x4.7
Jeti 18A+ controller
PolyQuest 800 mAh Lipo
Ikarus Lexors MR-6 receiver (gebruik een Graupner 700R in andere modellen - bijvoorbeeld in de Ikarus 27 XXL)
Totaalgewicht inclusief Lipo is 420 gram

Ik heb getwijfeld om voor de ailerons twee servo's te gebruiken, maar heb het toch bij een gehouden, dezelfde als voor hoogte- en richtingsroer: Hitec HS-55.

Vliegt als een veertje. Kijk eens op www.hobby-lobby.com voor filmpjes.

Er komt overigens alweer een opvolger, de Flash. Google maar even op "David Kyjovsky" flash rcmania

Yvo

heb m'n superzoom in middels flink aantal keertjes opgegooid en is inderdaad puik tuigje!!!

ook de drijvers erbij besteld en inmiddels zo'n drie accu's mee leeg gevlogen. mijn eerste watervliegtuig: hartstikke leuk, maar wanneer je de drijvers exact als opgegeven monteerd dan komt het zwaardtepunt toch wat te ver naar achter liggen. na eerste start dus met samengeknepen billen direct weer teruggehaald en geland. moet nog oplossinkje bedenken, want bij juist zwaardtepunt hangt richtingroer te veel in het water en dat is geen gezicht. powerverlies door drijvers valt eerlijk gezegd wel tegen. heb met 20C lipo van 1000 en 1500 mAh gevlogen (met roxxy motor en apc 11 x 4,7 sf), maar toestelletje is stuk minder levendig en komt na zo'n 700 mAh gebruikt te hebben nolg maar 'moeizaam' los. desondanks absolute aanrader.

@ jappie: had ook eerst de amica op het oog, heb hem gezien en toen direct maar de superzoom gekocht met geen centje spijt!

Vraagje mbt TORQUEN:

Ik heb het zwaardtepunt van m'n Superzoom 4D over de volle marge geprobeerd van het opgegeven zwaardtepunt, maar torquen lukt me slechts enkele seconden. Ik moet dan relatief véél up geven en steeds breekt de neus van de Superzoom weer uit, om veelal over één van de vleugels weg te vallen en er vervolgens lekker vandoor te snorren.

Suggesties voor remedie?

Hallo

Ik wil dit modelletje ook gaan kopen...
ik ben dus aan het rondkijken waar hij het goedkoopst is.

het goedkoopst wat ik vind klik
dat is ongeveer 77 euro met verzending...

weet iemand waar ie goedkoper is inclusief verzending naar belgie?

Back