Superbuur creatie's

Hallo allemaal,

ben hier nieuw, had het modelbouwvirus een paar jaar geleden al te pakke gehad maar mee gestopt, maar heb de laatste tijd het weer wat gebouwd. en ik dacht laat me us een keer zien op een forum

hieronder mijn creatie's

full

full

full

Panzerkampfwagen V (panther) (tamiya 1/48 )
een U.S. M8 light armored car (tamiya 1/48 )
een Demag 1T Zgkw D7 (Revell 1/35)

ik moet ze nog verven maar dat is nooit egt mijn sterkste punt geweest :P

Grtz Superbuur

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Superbuur,

Eerst en vooral welkom. :p

De modelletjes zien er in ieder geval al zeer goed uit.

Hoe ga je ze verven: met de airbrush of met het penseel?

In ieder geval kijk ik er al naar uit om ze in afgewerkte staat te zien.

Droop

dank je wel droop.

ga het met penceel verven, ben een arme student dus heb op dit moment het geld niet heeft om een airbrush en toebehoren te kopen.

denk dat ik het weekend met de panther ga beginne.

misschien had ik tijdens het bouwen alle onderdelen moeten verven, maarja dat is achteraf he!

grtz superbuur

na dat ik de panther heb gemaakt, heb ik de de andere 2 ook gemaakt, maar nu wil ik de tank verven. en zit al een paar dagen te dubben hoe ik het zal gaan doen.

maar zoals ik al heb verteld is verven nooit mijn sterkste punt geweest. heb eerder wat vliegtuigjes geverfd maar dat is nooit egt goed gelukt, zoals mijn Hawker Hurricane hieronder is te zien.

full

nu is mijn vraag! (mischien in het verkeerde topic)

heeft iemand leuke ideeën of typ's om de tank goed te verven.

Grtsz Superbuur

heb zitten te denken hoe ik mijn panther wil gaan verven, en ik wil ongeveer verven zoals hij op de doos staat (zie foto)

full

nu heb ik mijn verfdoos doorzocht naar overheen komende kleuren. en dit zijn ze dan geworden, deze 3 kleuren gaan de basis camouflage worden. deze heb ik op een stukje karton en een overgebleven onderdeeltje geverfd.

op een stukje karton
full

op een overgebleven onderdeeltje
full

nou is mijn vraag:
heeft dit kans op iets moois of zou ik andere kleuren moeten gebruiken?

Grtsz Superbuur

Op de foto is het moeilijk te zien of de kleuren wel matchen met de afbeelding.
Sommige camera's kunnen de kleuren soms een beetje lichter of donker maken.

Zoals ik het nu zie is het bruin te licht van kleur. Wat je nodig hebt is roodbruine verf.
Het geel is ook te fel. Zandkleur is een beter optie.
Voor het groen moet je voor olijfgroen gaan.

Als je gaat verven, zorg dan dat je met je penseel dunne lagen aanbrengt én de verf goed omroert.

Droop

Laatst bewerkt:
hallo
kijk eens in de topic de spuitcabine voor verf info/technieken,
en ik gebruik enkel tamiya en na afloop kwastjes gewoon onder de kraan schoon te maken,dus geen thinner/terpetine/kwastenreiniger nodig,
maar voor de juiste kleuren kan je toch in je bouwbeschrijving de kleurnummers raadplegen??!!!!
mvg markioo

heey droop,

bedankt voor je reactie, zal ff het internet rond kijke voor de verf,

@ markioo
dat van die nummer weet wel, maar jah wij hadden hier thuis nog potjes verf liggen dus dacht vraag ik ff op het forum, bespaard weer geld, en is zonde van je geld als blijkt dat de verf die je besteld hebt, hetzelfde is als dat wat ik nog had liggen.

Grtsz superbuur

Back