SuperCub Hobbyzone

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door FlyingCheese, 6 dec 2011.

  1. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Yay, de Supercub is binnen.

    Weer een moppie erbij, het in elkaar zetten was een koekje. Ik heb alles net afgesteld en getrimd, nu maar hopen dat de wind wat minder wordt. Er zit een DVDtje bij met wat aandachtspunten, een extra prop, schroevendraaiertje en nog wat spares.

    Het ding beschikt over ACT (anticrash) technologie, dit bestaat uit 2 optische sensors in de cockpit omhooggerricht en een sensor aan de onderkant naar beneden. Het schijnt dat als de sensors een te steile duik of dreigend gevaar detecteren, het toestel zichzelf automatisch rechttrekt. De ACT kun je in en uitschakelen met een switch op de zender.

    Wat een mooi ding zeg, ziet er ook degelijk uit, parts zijn niet duur en overal verkrijgbaar. Weer een kwaliteitsprodukt van Horizon, ik ben echt tevreden over hun service en doordachtheid. Het is allemaal rechtdoorzee, wat schroeven om dingetjes vast te zetten en het past allemaal perfect.

    Hij heeft geen ailerons maar wel een bestuurbaar tailwheel. De vleugel is een geheel die je vastzet met elastieken. Batterij prop je erin aan de onderkant, ff binden met de plug en klaar is Arie. De pushrods wat afstellen dat alles mooi centraal staat, even taxieen of het tailwheel ook mooi gecentreerd is.

    Nieuw model aangemaakt op de DX6i, wat settings aangepast en hij kan de lucht in. Geweldig, misschien wat extra Lipos in de toekomst en samen met mijn andere RC vogeltjes weer een lading plezier. Hij is 120 MM spanwijdte en het fijne is dat je op een brakke zondag met je suffe kop nog eens een beetje kunt rondcrossen.

    Landen en opstijgen is vrij makkelijk wat ik zo zie en het is erg fijn dat de adapter ook een 12V plug heeft voor de aansteker-slot in de auto. Je kunt dus in het veld laden zonder allerlei extra dingen mee te nemen.

    Hier wat fotokes:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Rubberenrobbie

    Rubberenrobbie

    Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Berichten:
    415
    Locatie:
    Enschede
    Hé FlyingCheese,

    Verneem helemaal niets meer van je op MBF...

    Heeft de SuperCub LP zijn maiden al gemaakt, enzo ja hoegingie :D

    Groet,
    Robbie
     
  3. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Wel jammer dat hij niet laat horen hoe het Super Cub gegaan is, maar hij heeft nu een MX2 mx2-bouwverslag

    Zelf heb ik sinds kort de Hobbyzone Super Cub maar helaas door het slechte weer nog niet kunnen vliegen, maar op de sim Phoenix gaat het mij prima af, maar of dit rieel is voor het echte buiten vliegen ga ik snel ervaren.

    Jan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina