supersalto

Gisteren geprobeerd op te stijgen met de sleeplus en het resultaat was nog slechter dan vantevoren. De staaldraad zorgt voor nog meer weerstand en lijkt zich wel in te graven. Ik heb hem er terug afgehaald en heb 4 heel mooie starts en vluchten kunnen maken. Ik houd met mijn voet het topje van de staart naar beneden en geef volgas en full up. Als hij zich vanonder mijn voet trekt en onvermijdelijk op de neus gaat concentreer ik me tenvolle op de rolroeren om hem zo vlak mogelijk te houden en na een tiental meters komt de neus omhoog en stijgt hij op.
Het is een beetje wennen maar het lukt wel hoor.
Ik heb nu ook enkele full throttle passes kunnen maken en het is echt indrukwekkend, ik schat dat hij rond de 300kph haalt in vlakke vlucht.
Ik wil niet weten welke krachten er op de vleugels komen;).
Ook de acrovlucht is geen probleem, de vleugels buigen nauwelijks door bij snelle loopings en rollen doe hij als een extra 300.

grtz A

Klinkt heel goed, en indrukwekkend :) Starten is inderdaad een kwestie van de vleugels recht houden en vol up. Hij komt vanzelf een keer op snelheid.

Een vraagje over mijn Wren MW54 mk3.
Telkens deze een run gedaan heeft moet ik de ECU uitschakelen en terug aanzetten vooraleer ik terug kan opstarten.
Ik veronderstel dat dit iets typisch Fadec zal zijn, want een Jetcat kan je zoveel als je wil opstarten en uitzetten als je wil zonder de ECU te moeten uitzetten.
Nu zou het voor mijn zwever heel handig zijn als ik eens bij een rustige zweefvlucht mijn motor op grote hoogte zou kunnen uitschakelen en na wat zweven hem op lage hoogte terug zou kunnen opstarten.

Kan ik de ECU op één of andere manier bijstellen dat dit wel mogelijk zou zijn.

grtz A

Kan dacht ik niet, stroom moet eraf. Electronische switch kan wel :)

Laatst bewerkt door een moderator:
De salto heeft intussen al heel wat vluchten gemaakt en is verbazend sterk voor een zwever.
Ik durf nu volgas rondvliegen en aan een eind boven de 300kph passeren.
Het opstijgen doe ik uit veiligheidsoverwegingen weer met de bungee, anders ging het vroeg of laat eens serieus mislopen.
enkele fotos:
full

full

full

High G-force
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back