Supersnel (hoop ik)

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Bart_Banaan, 5 feb 2005.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Na lang sparen en twijfelen, heb ik vorige week toch de knoop door gehakt, en ik heb een brushless topsetje voor 1:10 electro cars aan geschaft. Geen Novak setje, want na veel lezen op USA, Duitse en andere fora heb ik besloten om een LMT Basic 5300 motor te kopen met een LMT/BK Warrior regelaar erbij. Dit omdat deze motor sterker is en meer toeren kan draaien dan de Novak, en het toerental per Volt is van deze LMT maar 500 toeren per Volt lager dan de Novak (de Novak 5800 toeren/Volt, deze 5300 toeren/Volt). Met deze regelaar kan de motor op maximaal 18 cellen (x 1,2Volt!!) draaien en daarbij maximaal 85.000 (!!) toeren draaien. (stabiel tot minimaal 65.000!!). De motor is gemonteerd op een full option Academy STR-04 1:10 on-road touringcar, en hiervoor heb ik ook 11.1 Volt Kokam LiPo accu gekocht (en natuurlijk de bijbehorende lader :| )

    Piccie van de motor en de regelaar:

    [​IMG]

    Effe rekenen: 11,1Volt x 5300 toeren = ca. 55 duizend toeren!! met liniaire vermogens afgifte van max 700Watt (= 0,7Kw maal 1,4 = Circa 1PK!!) op een auto van krap 1100gram met body en electronica..... Dat is volgens mij errug rap!!

    Even wat foto's gemaakt. Met LiPo, motor en regelaar geïnstalleerd. Alleen nog de onvanger erin en gaan met die Banaan......

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Komende zondag neem ik de auto wel mee naar de KWC-informatiedag in Velp, dan kan de liefhebber hem ook ff bekijken, en misschien heb ik nog ff tijd (na 3-en) om de auto op het circuit te testen....Misschien even tussen het trainen met mijn KWC-Kyosho deze op de baan zetten em de andere brandstof auto's gaan pesten.....

    Volgens mij mag ik wel meedoen aan de speedrun dit jaar.... :lol:
     
  2. DZep

    DZep

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    29
    Locatie:
    gelderland
    wielen eraf,vleugels op die plaats en vliegen met dat ding heheh .neee flauw veel plezier met je nieuwe speeltje. 8)
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nadat brushless motoren bijna standaard in vliegtuigjes zitten... gaan rijders eindelijk een beetje spelen met brushless... wil jij dat ze weer mee gaan vliegen!? :hammer:

    Ziet er netjes uit Bart!
     
  4. lthmofo

    lthmofo Guest

    Netjes Bart_Banaan,

    Voor de speedrun moet je het eens voor de gein in een 2wd (Achter) zetten (Corally CCT/C10 e.d.) , dat gaat pas vliegen. Maak er eens een filmpje van zou ik zeggen, dat moet echt knallen met dat setje !
     
  5. Rick St.

    Rick St. Guest

    Whehe tot zondag :D wij komen een hele oude nova van rb testen?? Nja.. beetje aanklooien. Wij komen in ieder geval. En hopen dat het even lekker weer is als vandaag. dus..

    Tot morgen

    EDIT.. s kijken of die BL onze autos kunnen bijhouden:p
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Voor de speed run wil ik dit setje eigenlijk in de Bolink Dragster bouwen, met twee accupacks van acht 4/5 cellen (op de bovenste foto - 9,6Volt per pack) en dan eens kijken hoe snel het eigelijk echt kan..... Want deze moet nog een beetje rijdbaar blijven, die Dragster hoeft alleen rechdoor....
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Effe temperen, heb je de motor al eens opgemeten?
    Welke Kokam cellen gebruik je?

    Hou rekening met het verbruik van de motor (ampere's) en wat de kokam cellen kunnen verdragen.
    Indien het bijvoorbeeld de kokam 2000 cellen zijn dan maximaal 30 ampere eruit trekken, bij meer klappen de cellen in en loop je het risico op kapotte cellen.
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tja, dat weet ik, dus het wordt even meten en experimenteren met de tandwiel verhoudingen als ik met de Kokam packs rijd.
    Bij de speedrun gebruik ik dan ook de 'bomvaste' NiCD cellen die wel superzwaar belast kunnen worden, in iedergeval kunnen die zeker de 60Ampere aan die de motor maximaal trekt... (eventueel 2 x 2packs parallel)
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Kijk anders eens naar de Kokam 3200 cellen die zouden volgens de gegevens wel de 60 ampere aan kunnen.

    Naast de nicad's zou ik dan ook eens kijken naar de GP 3300 Nimh cellen. Deze kunnen ook met gemak dit amperage aan.
     
  10. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Het nadeel is dat die NiMH cellen van GP niet in 4/5-C maat worden geleverd, en dat ik maar twee accupacks kwijt kan op de Dragster (eventueel 2 x 2 op elkaar). Met de 4/5cellen kom ik op 9.6Volt per pack en anders op de 7,2V: scheelt uiteindelijk bijna 5Volt = 25.000 toeren.

    Die Kokam 3200 ken ik nog niet, zal ik eens naar zoeken. Deze cellen zijn max 12C ontlaadbaar, dus zo'n 24Amperes, dus ik moet de auto met dit pack erg licht gaan vertanden, maar dankzij de hoge toeren bereikt hij vast wel een zeer acceptabele snelheid....
     
  11. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Bart dat gaat tering hard. Als zo'n setje in een BL-buggy al 60/70 km/h gaat. Hoe hard zal een touringcar dan wel niet gaan? Dat wil je niet weten. Ik vind het heel erg jammer dat ik morgen niet kan komen, want heb ik moet naar een carnavalsoptocht. Dus vertel me hoe het gegaan is en maak eventueel een filmpje!

    Succes!
     
  12. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Jawel, de GP2200 cel is van het 4/5-C formaat :D . Qua vermogen/gewichts verhouding iets beter als een GP3300 cel. Tot 100 Ampere belasting ongeveer gelijke spanning als de GP3300 mits ze goed opgewarmd zijn.

    Paul
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Prrrrfff......
    Als dat heel hard moet gaan, hoe hard zal dit dan gaan:

    [​IMG]

    Wat je al niet in een Micro kunt lepelen ;)

    Maar leuk, het ziet er naar uit dat ik ook aan de slag moet om je te vernederen :D
     
  14. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Ik ben benieuwd hoelang die tandwielen en aandrijving het houden 8O
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ach Roelof, jij rijd mij waarschijnlijk voorbij met een standaard TL-01 als we een heel rondje over het cicuit zouden moeten, hoe snel de auto waarmee ik zou rijden ook zal zijn; want hard rechtdoor is één ding, maar zodra er stuurmanskunsten worden gevraagd, leg ik het af!!
     
  16. lthmofo

    lthmofo Guest

    speedrun is een grote ronde , dus sturen moet je wel :)
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Net even de straat op en neer gereden, om te testen en natuurlijk om er zeker van te zijn dat 'ie morgen werkt in Velp. Ik heb vanmiddag een Venom Speedmeter van de plaatelijke TechnoHobby geleend (voor een review) en die natuurlijk even gemonteerd. En kijk eens naar de snelheid hier in de straat (ca. 50 a 70mtr), en wat je ziet is de aanduiding in km/h!!

    [​IMG]

    Dat beloofd wat!!!
     
  18. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Staat daar nou 102 km/h? JEZUS!
     
  19. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat die STR4 pro dat aan kan, de mijne was met een 27Turns (á 30 kilometer per uur) al binnen 2 uur stuk :roll:

    Succes jaap, ik zie het wel verschijnen in de Radio Control

    Groet Robo
     
  20. Rick St.

    Rick St. Guest

    Ben benieuwd morgen bart. Wil hem wel eens zien. Is die infodag in de kantine of in de pits? Een aan brute snelheid heb je niks op t circuit hier ;)
     

Deel Deze Pagina