Supersnel (hoop ik)

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Bart_Banaan, 5 feb 2005.

  1. Blade_3

    Blade_3 Guest

    volgens mij ging hij die hele tijd achteruit, er staat een - voor :lol:

    maar ejj, kom maar op, op ERCE word elk jaar een speed contest gehouden... er zijn verschillende klasses voor elk type... volgens mij valt deze wagen onder de specials, mss wel onder de super specials.

    ik ga het ditjaar proberen met een 12X2 team br00d motor allemaal nieuw spul enz.

    k hoop dat ik niet weer heel de tijd overstuur heb zoals de vorrige keer...
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Je zou 2 packs 3 cellen KOKAM 2000 HD (2 x 150 gram) kunnen proberen. Die trekken 15C continue dus 60A en 30C piek (120A!!!) Dan heb je ook 4000mAh ;) Moet wel passen dan....
     
  3. Blade_3

    Blade_3 Guest

    Katjieng!!!
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ja dat zeg ik ook altijd als ze op mijn teen gaan staan :?



    :lol: :lol:
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als je geen druk op de voorwielen hebt gaat hij idd vliegen. Een vette spoiler is wel leuk maar in veel gevallen niet goed. (Je ziet nu zeer veel van die pick-nick tafels achter op die streetracers maar die hebben totaal geen nut voor de rijeigenschappen van de auto, ze zijn alleen maar voor de mooi.)

    De druk verdeling op de wielen zal ongeveer moeten zitten op 60% voor en 40% achter. Je kan ook veel bereiken door de auto aan de voorzijde heel laag te maken met soepele sideskirts die tot op de grond komen en de achterzijde iets hoger van de grond houden zodat je een soort van vacuum onder de auto kweekt. Dit zorgt er dan ook voor dat de auto aan de weg plakt. Dit was ook lange tijd het systeem wat men in de formule 1 gebruikte met die grondeffect auto's.
     
  6. M-artijn

    M-artijn

    Lid geworden:
    15 okt 2004
    Berichten:
    329
    Locatie:
    Someren
    maar ik was bij de kwc daar zijden ze dat het veel nut had zoon spoiler achter,

    er was ook iemand daar was de spoiler af gebroken en die reed eerst heel goed en daarna telkens spinde die bij veel bochten heeft dat dan met natte of koude bande tememaken of met die spoiler die die dan mist ?

    gr.martijn
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Op zo'n moment heeft die persoon er erg last van gehad dat zijn spoiler miste.

    Zeker de grotere spoliers (bijv, mazda 6/nemesis) geven de auto echt meer druk aan de achter kant.
    Maar je moet je spoiler en kap als fijn tuning zien, je moet eerst je set up in orde hebben.

    Groet Robo
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zoals roboscan al aangeeft, de spoilers is finetuning. Als je achterop een grote spoiler zet dan komt er meer druk op de achterwielen en loop je het risico dat de voorzijde te licht wordt. Het is dus een combinatie van beide.
    Kijk eens bij het 1:1 racen en dan op de Groep C wagens. Die goede oude Porsche 962 van lang geleden draait hier nog steeds zijn rondjes mee en kan met de moderne auto's nog steeds meedoen.
    [​IMG]
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Middels een kleine samenwerking met Racing for Holland kan ik je zeggen dat de dichte vlakke bodem als een speer werkt. Bij een 50km/u begin je echt aan de RC-auto te voelen dat die meer grip heeft.

    De spoiler achterop heeft 2 functies, inderdaad een downforce maar ook voor een samenwerking met de vlakke bodem. De spoiler zorgt ook voor een zuigende werking achter de auto waardoor de luchtstroom onder de auto ook sneller wordt en zuigwerking van de bodem versterkt.
     
  10. lthmofo

    lthmofo Guest

    komt omdat het eigenlijk een dubbele spoiler is....
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik heb zelf een auto die tegen de 75 - 80 kan halen ben 1x vergeten om mijn spoiler in de juiste stand vast te zetten en dat merkte ik tog egt heel goed helemaal op het moment dat die los sgoot was het een en al ellende en dan was ik nog geen eens egt op een baan bezig reed gewoon op straat beste afstelling te zoeken voor felle acceleratie en hoge top

    en als je dan al de 109 haalt wordt je kap tog ook egt belangrijk

    model: corvette C5-R *le mans
     

Deel Deze Pagina