Is de electro romp voor een electro superstarlight erg anders dan de normale versie? Of is het alleen de punt?
Er zit wel zeker verschil de zweef romp en E romp. In de zweef romp zit alles voorin de neus en E romp heeft servo voor hoogte onder het zadel zitten (waar het middendeel op de romp gaat) Servo voor richting zit helemaal in de staart achterin (X-staart) Maar wat wil je / of ben je precies van plan? Vlieg zelf 2 SSL ( 1 V staart en een X staart ) en een E versie. Miss wel handig om dit verder in het F3J of F5J draadje te plaatsen. Lyckele
Ik zit/zat te twijfelen tussen een Xpower GEM en een electro F3B/J. Zoals ik het nu kan zien zal de keus toch een electro SSL worden. Ik las dat er een electro romp voor de SSL was, maar wist de verschillen niet met de normale zweef versie. Aangezien ik straks toch de keus moet maken hoe de SSL te electrificeren, wilde ik de verschillen weten. Dan kan ik bepalen een electro romp te kopen of de zwever romp te gebruiken. Al is de GEM nog niet afgeschreven. Deze kan ik namelijk kant en klaar achter in mijn auto kwijt. Ideaal om 's avonds even snel een rondje te kunnen vliegen. En dus komt bij mij de vraag direct op, hoe lang de opbouw van een SSL ongeveer duurt.
De Gem en SSL zijn wel 2 verschillende kisten. Gem is een allrounder, En de SSL is in Thermiek kist. Er zit wel een groot prijsverschil tussen de kisten SSL 2e hands kost al gauw tussen de 500,- en 900,- Afhankelijk van de uitvoering. Gem is bij rctechnics.eu volgens mij iets van 180,-? Een zweefromp is helaas niet om te bouwen naar electro. Hij heeft een opschuifconus. Apparte electro romp leeg kost je +_ 200,- Kijk eens op rc-network.de daar Komen regelmatig mooie f3j kisten voorbij. N.B. staan in het te koop gedeelte om nog 2 F3J kisten te koop, zweef uitvoering. Lyckele
Daarom maakt dat de keus ook niet makkelijker... Zoals gezegd, de GEM past bij mij compleet gemonteerd achter in de auto. Dus als ik zin heb om even een half uurtje te vliegen kan dat. Afgelopen week nog twee keer een schuimpie achter in de auto gelegd en even half uur wezen vliegen. Toch wel lekker. De SSL past niet , dus even snel een half uurtje vliegen zal niet lukken.
Nee maakt het ook niet makkelijk maar er zinnet nog veel meer. Je moet je zelf afvragen van wat wil ik met de kist? Wat is je budget? Wat is je vlieg ervaring? En een F3J heb je binnen 5 min in elkaar en je kan vliegen. Alleen als je puur zweef wilt heb je een elastiek met lijn nodig of lier. Andere optie is dan een met electro romp. Lyckele
Zoals gezegd in mijn 2e bericht, is de keus in principe op de SSL gevallen. Electro is voor mij een must.
Ik kan de GEM alleen maar aanraden voor de half uurtjes vliegen na het werk. Geen thermiek? Geen probleem! De GEM nog steeds grote fun! De SSL is een echte fantastische thermiek kist! Ik heb ze allebei! Ik ben ook in de running voor een ssl e-romp voor erbij. De gewone, zweefromp is geen optie voor electro. ---------------------- Sent from iPhone.
@ twincam1449, Ik heb je een PM gestuurd. Miss wel makkelijk om even in je profiel aan te geven waar je woont. Lyckele
Mijn Kontronik heeft een diameter van 28mm en volgens mij Waa er ook iemand met een 500 serie er in (is wel te zwaar) en die Heeft een diameter van 36 mm. Zal het morgen even opmeten. Lyckele
ik heb er een kira 480-26 in zitten met een kobi 40 lv in mijn ssl e de kira is 28 mm ik denk dat er maximaal 36 mm in past dan zit je wel overal tegen de romp aan
Zijn er hier SSL eigenaren die de standaard zwever romp hebben aangepast naar electro. Graag zou ik met hen in contact komen. Of is een SSL-elektro romp toch de enige goed weg??