supervee 27

hallo, ik heb een aquacraft supervee 27 brushless boot maar nu wil ik hem ombouwen naar de nitro versie. Weten jullie welke onderdelen ik daar allemaal voor nodig heb (graag geen antwoorden met motor enz) zoals hoe het artikel heet want ik weet niet precies wat ik allemaal nodig heb ik weet wel motor motorsteunen gasservo en voorderest zou ik het niet echt weten.

PS: ik ben nog een noob kwa boten zit voornamelijk in de auto's

Hallo Nick,

Daarvoor zou je het beste kunnen informeren bij de leverancier van de Supervee, die verkoopt 'm tenslotte in beide uitvoeringen...

Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom naar nitro?

Vanwege de langere vaartijd of wil je je vaargebied beperken?

Groeten, Jan.

vaargebied beperken niet maar ik vind nitro veel gaver en de boot doet nu heel vaag als ik gas geef duurt het heeeeeel erg lang voordat hij op gang is en na 5 min varen gaat doet hij opeens niks meer dan staat hij stil en dan hoor als je gasgeeft wel de piepjes van dat hij aan gaat en kan kan je 1x gas geven en dan staat hij weer stil

Dat het lang duurt voor de boot in plané komt, lijkt me meer een kwestie van afstelling en onderhoud, is je prop nog wel heel?

Een vaartijd van 5 minuten is inderdaad aan de korte kant, welke akku (capaciteit) gebruik je en welke lader?

Een borstelloze motor heeft een vrij hoge aanloopstroom, de piepjes geven aan, dat de regelaar opnieuw 'opstart', nadat 'ie door onderspanningdetectie is afgeschakeld, da's normaal.

Als je NiMH akku's gebruikt, zou je niet zo lang moeten doorvaren, je bent dan bezig om ze te slopen. Zodra de snelheid merkbaar inzakt, naar de kant en, na het afkoelen van de cellen, opnieuw laden.

Groeten, Jan.

ik gebruik 2 3600 Nimh intellect accu's met een graupner snellader maar waarom mag je niet met nimh accu's varen dan?

ik gebruik 2 3600 Nimh intellect accu's met een graupner snellader maar waarom mag je niet met nimh accu's varen dan?

Ik neem aan dat je bedoelt: 'Waarom mag ik NiMH niet tot aan het gaatje leegvaren?'

Als je onbehandelde cellen helemaal leegvaart, zal er altijd één of meerdere cellen het eerste leeg zijn. Doorvaren tot de rest ook leeg is, zorgt voor enorme warmteontwikkeling in de lege cellen, als je pech hebt gaat het veiligheidsventiel open en wordt er waterstofgas afgeblazen, dat kost op z'n minst capaciteit, in het ergste geval gaat 'ie binnen een paar keer varen stuk.

Ander feitje: NiMH werken het best als ze warm van de lader de boot in gaan, dus na het laden gelijk varen.
Laad je de cellen de avond ervoor, laad ze dan vlak voor het varen de volgende dag nog even na, zodat ze weer warm de boot in gaan.
NiMH koud in de boot leveren slechte prestaties, korte vaartijd, en is ronduit slecht voor je cellen.

Groeten, Jan.

Back