Surprise S16 & Avionik B08

Na een nogal teleurstellend jaar was het weer tijd voor wat nieuw vliegend materiaal. De keuze is gevallen op de Surprise 16 van Rudi Freudenthaler.

De setup gaat worden:
- Neu 1512/1d/6,7 (m'n nieuwe met aangepaste rotor)
- eFlight 17,5 x 17,5
- Castle Creations Phoenix 180
- Kokam 4s 4000h5
- Mlink 7 DR
- CCbec of Emcotec

Tijdens m'n vakantie heb ik over het kleurenschema nagedacht en onderstaande is het geworden.
s16_v2.jpg

De bestelling is zo rond de 3e week van mei geplaatst en in de 3e week van augustus kwam de F5b.nl bezorgdienst m'n nieuwe speeltje brengen.

Zoals te zien is de vleugel weer een stuk groter dan die van m'n (nu deelbare) S13 vleugel.
DSC2258.jpg

DSC2259.jpg

De vleugelvorm is nu ook gewijzigd. In navolging van de Avionik's is de vleugel nu meer ovaal geworden. Ook de nieuwe Raketenwurm 4 heeft een ovale vorm.
DSC2275.jpg

Het stabilo is kleiner dan de S13 versie.
DSC2266.jpg

DSC2270.jpg

DSC2269.jpg

De romp is veel langer dan de oude S13 romp. Dat zal wel lekker stabiel door de rakken heen gaan jagen volgend jaar.
DSC2271.jpg

De eerste bouw activiteit die ik heb ondernomen is het maken van de vleugelhoezen. Met wat hulp van m'n moeder natuurlijk.
DSC2264.jpg

Laatst bewerkt:
Very nice!

Succes met de afbouw, rustig aan en dan straks lekker weer vliegen!

Groet,
Gerben

Ik kan niet wachten!
De S14 vleugel met S16 romp vloog al erg goed dus een hele S16 moet het nog beter doen.

Niet te veel op het forum zitten maar gewoon gaan bouwen!

Succes,

GJ

Ja Bas, doe een bod!

Kan je een echte "van Gog" aan je muur hangen.

GJ

Ik getrouwd?
Nee joh, dan kan ik niet meer spelen met vliegtuigjes.

GJ

Vandaag een kleine wijziging voor het stabilo voor mezelf geschetst. Zoals hij nu is is het niet helemaal naar mijn wens. Zaterdag even met Rudi overleggen of hij kan helpen. Ik hoop maar dat hij er is, anders vraag ik Guntmar wel. Na 't weekend zal ik de schets wel uploaden, maar 1 ding is zeker, daarna vliegt hij vast stukken beter.

Toch maar die modificatie proberen te doen?

Ben benieuwd of het lukt.

GJ

Back