Sven heeft FPV gevlogen! [Video]

@sven: Ben je tevreden over die T-pluggen ? Ik heb ze van miserie moeten wegknippen en andere in de plaats moeten zetten. Je krijgt die jongens amper in elkaar en uit elkaar. En dan 'floepen' ze uit elkaar dat bijna gans je toestel uit elkaar vliegt :S

Mvg,

Dat hoor ik vaker, dat mensen niet zo blij zijn met die pluggen. Maar waren het wel echte deans of turnigy pluggen? Ik heb wel eens zwarte T-connectors gehad die waren echt niet te pruimen. Pasten voor geen meter en soms viel het veer lipje er gewoon vanaf.

Sinds ik de nieuwe turnigy connectors gebruik heb ik nergens last meer van:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Nylon T-Connectors 10 Pairs (20pc)
Deze "nep" deans hebben ribbels zodat ze makkelijker vastpakken, en de veertjes werken ook een stuk fijner. Heb er al 60A doorheen geramd, ze kunnen wat hebben. ;) Let er overigens wel op, er zijn zelfs nep nep deans. ;) Dan staat er geen XT op maar MG, en die zijn gemaakt van bagger plastic. Een mooie omschrijving die ik daarover gelezen heb is "als je ze in een zakje doet en ermee schud, klinkt het net als lego, dat zijn nepperds".

Laatst bewerkt:
Die XT60 krengen zijn bij mij al 3x gesmolten. Ik heb al geprobeerd snel te solderen, met een contrastekker erin, zelfs met een contrastekker uit de vriezer. (lego plastic, bah). Kun je wel gaan lopen bashen op mijn soldeer kunsten, maar ik ben niet de enige die hier al over geklaagd heeft bij hobbyking.

Bovendien past een fatsoenlijke AWG draad ook nieteens. Met T-connector tabs nergens last van. Er zijn trouwens ook tests van duitsers dat de T-connectors meer amps aan kunnen met minder weerstand. Ze zijn in ieder opzicht eigenlijk beter. Hobbyking is enkel overgestapt onder druk van Deans, maar ze hebben een rechtzaak gewonnen waardoor ze ze nu weer (los) mogen verkopen.

ahhh goed zo sven, goed bezig :P
is je staartvlak nu niet nog steeds flexibel? omdat je 2 deeltjes erin hebt gelijmt?

En heb je in de main wing, de lat plat gelegd? Beter was op zijn kant denk ik :P

in de staart zelf evt wel een box-stukje? (heb ik nog wel over :P)

Grtzzzz

Laatst bewerkt:
XT60 connectoren zijn prima, echt de beste connectoren voor je LiPo's, ik gebruik niks anders meer. Bij mij smelten ze nooit, en ik soldeer de dikkere kabels met een 100W soldeerbout op 360C, de dunnere op 400C met een 50W soldeerstation, nooit problemen gehad. Je moet uiteraard wel soldeer met harskern (vloeimiddel/flux) gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

ik heb dezelfde ervaring als sven, en soldeer idd met harskern...
Ik zweer nog steeds bij 4mm goud, maar goed, ieder zijn ding he ;)

ahhh goed zo sven, goed bezig :P
is je staartvlak nu niet nog steeds flexibel? omdat je 2 deeltjes erin hebt gelijmt?

En heb je in de main wing, de lat plat gelegd? Beter was op zijn kant denk ik :P

in de staart zelf evt wel een box-stukje? (heb ik nog wel over :P)

Grtzzzz

Ik heb et staartstuk een beetje los gepeuterd en de lat eronder geschoven, dat is dus 1 deel. En die in de vleugel is een box profiel, ik had niks anders. ;)

Hoe heet stoken jullie die connectoren dan wel niet? :confused:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik ben gegaan van tin smelt bijna niet meer tot rookpluim zodra de flux je bout raakt. Op laag moest ik telang stoken en ging de plastic rommel sneller dan de tin, op hoog ging de connector hangen toen ik er een draad in stopte. Ik vind et krengen.

Laatst bewerkt:
Ik ben gegaan van tin smelt bijna niet meer tot rookpluim zodra de flux je bout raakt. Op laag moest ik telang stoken en ging de plastic rommel sneller dan de tin, op hoog ging de connector hangen toen ik er een draad in stopte. Ik vind et krengen.

Dan doe je toch ergens iets fout of je gebruikt de verkeerde materialen. Ik heb al ettelijke tientallen van die connectoren gesoldeerd en heb nog nooit meegemaakt dat ze smolten. Zelfs met dikke 4mm kabel en een 100W soldeerbout op 420C.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ach laat het gaan, ieder zijn eigen keuzes toch. Ik zelf gebruik ook deans connectors. Maar omdat hk nu alles shipt met xt60 ga ik die misschien ook maar eens proberen.

Ik heb gelezen dat die XT60 nu een nylon plastic hebben net als de T-connectors. Toen ik die XT60 probeerde was et de eerste batch nog, dat was van dat rottige lego plastic. Zoiets heb ik iig gelezen op et HK forum toen er zoveel mensen over klaagde. Maar goed deans vind ik nog steeds makkelijker.

In ander nieuws, mijn recorder is al op vakantie in Frankfurt. ;)

idd, ieder zijn ding :) maar kwaliteit gaat wel vooruit naturlijk... ;)

@sven, je staart zelf, is die nu sterk genoeg? (dus van de romp naar je staartvlak)

Nee ik denk et niet eigenlijk, als ik em met de hand wat heen en weer waggel, dan zie ik de staartvlakken flapperen omdat de stuur stangen natuurlijk niet mee buigen. Daar moet denk ik nog even een stuk carbon bij. Ik hoop dat het de boel niet teveel gaat blokkeren..

Nee ik denk et niet eigenlijk, als ik em met de hand wat heen en weer waggel, dan zie ik de staartvlakken flapperen omdat de stuur stangen natuurlijk niet mee buigen. Daar moet denk ik nog even een stuk carbon bij.

Heb je nog wat liggen? of moet je nog een stuk hebben?
Wat? lat/box? hoe lang? :)

grrtzzzzz

Ik heb gelezen dat die XT60 nu een nylon plastic hebben net als de T-connectors. Toen ik die XT60 probeerde was et de eerste batch nog, dat was van dat rottige lego plastic. Zoiets heb ik iig gelezen op et HK forum toen er zoveel mensen over klaagde. Maar goed deans vind ik nog steeds makkelijker.

Kijk, dat verklaart een hoop, ik gebruik de versie gemaakt van glasverzel gevuld kunststof en dat smelt echt niet bij normale soldeertemperaturen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

XT60 connectoren zijn prima, echt de beste connectoren voor je LiPo's, ik gebruik niks anders meer. Bij mij smelten ze nooit, en ik soldeer de dikkere kabels met een 100W soldeerbout op 360C, de dunnere op 400C met een 50W soldeerstation, nooit problemen gehad. Je moet uiteraard wel soldeer met harskern (vloeimiddel/flux) gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

offtopic:
Waarom zijn de ezOSD current sensors dan nog steeds met deans stekkers uitgerust? :p

Ik kan me trouwens van vroegâh bij scheikunde iets herinneren over thermoplasten en thermoharders enzo. Zal wel verschil zijn tussen smeltende en niet smeltende connectoren.

@ Bert: Ik heb nog een stuk carbon box over dat precies lang genoeg is. ;) Ik zal et er straks eens even in lijmen.

@ Sander: Die Deans kun je opstoken tot je 3ehandje rood gloeiend wordt, maar die plug zal niet smelten. ;) Als die XT60 nu van hetzelfde plastic is, kan ik me wel voorstellen dat et beter soldeert als bij mij toen. Toch blijft de T-connector een betere keuse. ;) Minder weerstand dan de XT60.

Nu nog de vraag of zoveel carbon straks geen gezeik geeft met videolink. ;)

En ik meld nu maar alvast dat ik mijn rolroeren wil gaan doen met 2x HXT500 5grams servotjes, dan kan daar alvast op gefoeterd worden. ;)

hxt servo's vind ik geweldig. Ik gebruik de hxt 900 servo's in mijn easystar en nog nooit problemen mee gehad. Toen ik de easy van remy overkocht zaten er hitech servo's in. Maar die stopten ermee na 3-4 vlieg uren. Nu de hxt 900 erin en nog nooit hoeven vervangen.

Back