Bouwverslag Svenson 1op5 stampe sv4

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door scaleflying4life, 10 jun 2024.

  1. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    690
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Ja ik hoor jullie denken heb je hem weer.
    Ja bloed kruipt waar het niet gaan kan .
    Toch maar weer en stampe erbij .
    Een 1op5 deze keer een opknapper die nu op dit moment onderhanden wordt genomen en volgend jaar vliegwaardig met electro setup de hangaar zal velaten.

    Ik heb 2 stampes schaal 1op5 in bezit gehad .
    En in een stomme bui 1 verkocht en 1 gecrashed.
    Ondertussen trotse eigenaar van een 1 op 4 stampe met een 30cc 4takt motor .
    En nu dus een stampe 1 op 5 van Richard branderhorst met een heel bijzondere geschiedenis...
    Misschien wil Richard daar zelf.iets over kwijt.

    Vriendelijke groet pascal
     
    Henri Kaper vindt dit leuk.
  2. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Wateringen
    Motivatie
    mijn svenson 1/5 stampe, 1 jaar oud, os 91 fs

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.120
    Locatie:
    Ederveen
    Ja Pascal, ik zal es wat uitgebreider schrijven, ff druk deze dagen...
    Maar het was dus de eerste "Berenvlieger" in NL, welk idee later door de Belgen is overgenomen en ze het daar "Knuffelvliegen" zijn gaan noemen (was ik op die naam gekomen dan had ik het zo ook genoemd), een groot succes daar en inmiddels bij vele BE clubs een jaarlijks terugkerend evenement wat veel kinderen leuk vinden en goed is voor de club. Waarom dat niet in NL gelukt is???? Geen idee. In het begin zijn er nog TV opnames van gemaakt die uitgezonden zijn op het (jeugd?) journaal of zo. geen idee of die nog online te vinden zijn...
    De Stampe heb ik zelf in aug 1999 overgenomen van een bekende Belgische Stampe bouwer: Ludo Claessens. De rijke historie sprak Pascal wel aan en hij heeft beloofd het model in oude glorie te herstellen, zij het met elektro, maar dan heeft het de kans langer te overleven, want met die 4-takt methanol motoren maken zulke schaalmodellen wel gevoelig voor olieschade.
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.473
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Laatst bewerkt: 12 jun 2024

Deel Deze Pagina