RCEFlyer
In Memoriam
Hallo,
even een draadje starten met een model wat je niet vaak meer ziet:
Die piloot heeft nog wel een shawl nodig ...
Een mooi houten propje zit er al op ...
en het laatste plaatje ...
Nadat ik een PB aan Ton van Munsteren had gestuurd en later de tekening in handen kreeg, bleek het te gaan om een Svenson Baronnet. Ton wist me te vertellen dat dit een verkleinde uitgave is van een Vicomte en beoordeelde dat het als een funschaal wel in dit forum kon
.
Het model is weliswaar gebruikt overgenomen, maar is helemaal nieuw. Het is door iemand gebouwd, voorzien van een OS MAX25FP motor en een tankje en vervolgens weggezet. Heeft dus nog nooit gevlogen
Het motortje moet ook nog inlopen.
De bekleding lijkt op iets van oratex ? Als iemand het weet mag ie het zeggen ...
Spanwijdte: 130 cm
Motor: OS MAX 25FP
Lengte: 88 cm
Gewicht: n.n.b.
Prop: 9 x 6 (hout)
Ik ga dit toestel een beetje verfraaien, zodat het wat meer (fun)schaal-aspiraties krijgt.
Hierover dan ook gelijk de eerste vraag:
De wielen zitten vast met van die lelijke gevallen, wheel collars (letterlijk vertaald: wiel halsbanden
) De wielen op zich zijn wel mooi, hebben in ieder geval een vintage look 
Dit moet anders kunnen, hoe doen jullie dat op die mooie schaalmodellen ?
Barst maar los met die reacties ...
Grtz,
Menno
even een draadje starten met een model wat je niet vaak meer ziet:
Die piloot heeft nog wel een shawl nodig ...

Een mooi houten propje zit er al op ...

en het laatste plaatje ...

Nadat ik een PB aan Ton van Munsteren had gestuurd en later de tekening in handen kreeg, bleek het te gaan om een Svenson Baronnet. Ton wist me te vertellen dat dit een verkleinde uitgave is van een Vicomte en beoordeelde dat het als een funschaal wel in dit forum kon

Het model is weliswaar gebruikt overgenomen, maar is helemaal nieuw. Het is door iemand gebouwd, voorzien van een OS MAX25FP motor en een tankje en vervolgens weggezet. Heeft dus nog nooit gevlogen

De bekleding lijkt op iets van oratex ? Als iemand het weet mag ie het zeggen ...
Spanwijdte: 130 cm
Motor: OS MAX 25FP
Lengte: 88 cm
Gewicht: n.n.b.
Prop: 9 x 6 (hout)
Ik ga dit toestel een beetje verfraaien, zodat het wat meer (fun)schaal-aspiraties krijgt.
Hierover dan ook gelijk de eerste vraag:
De wielen zitten vast met van die lelijke gevallen, wheel collars (letterlijk vertaald: wiel halsbanden

Dit moet anders kunnen, hoe doen jullie dat op die mooie schaalmodellen ?
Barst maar los met die reacties ...
Grtz,
Menno