Dag . Ik heb een Svenson Fieseler Storch in mijn bezit gekregen. Nog even aan het twijfelen wat ik er mee ga doen. Kist is prachtig gebouwd. Zelfs met een aluminium motorkap. Opgebouwd uit meerdere secties. In 1 van de 2 uitlaatjes zit een 4 takt dempertje verwerkt Donderdag zal ik nog even wat meer foto's plaatsen van het toestel, Kent iemand dit toestel? Groeten, Niels
Bedankt. Ik kan jammer genoeg de foto's niet meer openen. Is het specifiek deze kist, of alleen de svenson fieseler storch. Niels
Hier alvast een paar foto's. Zal buiten morgen nog een paar foto's maken. Maar had geen tijd tot net. Dus direct maar even de kist in elkaar gezet.
Hallo Niels en anderen , Mooie Fieseler van Svensson heb jij in je bezit. Is een heel mooie vlieger met een speciaal uitzicht. Een echte modelbouwer krijgt er water van in de mond. Maar werk werk werk. IK heb een aantal jaren geleden ook een oude doos, een klein deel was al gebouwd, in mijn bezit gekregen via een clublid die het niet meer zag zitten deze te bouwen. Ze heeft een aantal jaar bij mij gerust en een jaar of 2 geleden ben ik er dan mondjesmaat aan begonnen. Was in begin van de zomer klaar. Ik wou deelnemen aan de Svensson dag in Eeklo, maar spijtig genoeg heb ik een kleine crash gehad bij de derde vlucht, waarbij de vleugelbevestingen zijn gebroken en ik terug aan de slag moet. Ik had hem uitgerust met een G60 300kV en 6S , maar dit blijkt te weinig te zijn waardoor het opstijgen kritisch is met gevolg hierboven. IK ben nu aan het zoeken voor een betere motorisatie en twijfel of ik zou overgaan naar een 15CC 4T . Liefst zou ik op electro blijven. Welke motor zit er bij jou op? Zijn er anderen die me een tip kunnen geven welke motor en cellen ik er best op zou zetten? Ik zou wel graag bij 6S blijven gezien de ruimte waar ik batterij in heb zitten. Groetjes Robert
Prachtige kist heeft u gebouwd Robert. Zeer schitterend. Erg mooi afgewerkt! Wat voor prop had u op de Storch? 300kv op 6s is denk ik wat laag. 8s zou kunnenn. Op 6s zou ik eerder richting de 400a450kv met een 16/18 inch prop gaan. Ik heb een piper van 2.10m op 6s met een 475kv. En een 16x8 prop. Die gaat halfgas loodrecht omhoog. Trekt rond de 75a80 ampere. Wil in de piper een 400 of 450kv gaan monteren. Storch dezelfde setup als ik besluit hem te houden. Qua Viertakt zaten we aan een OS fs120 te denken. Maar een .91 zou ook kunnen Op 6s zou er een minimaal een 400 tot 450kv max in gaan. Wat voor prop had u op de kist?
Niels, er zit een 17x10 rop op en ik heb maar een trekkracht van +/-2.7 kg. Een groetere kan ik niet zetten volgens Ecalc, want dan wordt de stroom te hoog. Welke motor zit er op jouw Fieseler? Robert
Dag Robert. Mijne is momenteel motorloos. Constructie beviel me niet echt van de mount. Zat een scorpion 425kv op. Weet niet of daar ooit mee gevlogen is. Maar zal inderdaad een zeer geschikte motor zijn. Welke motor heb je er nu op? 300 kv is echt te laag vrees ik. Veel Duitsers monteren de torcster motoren. 18x10 op een torcster 410kv zit statisch op 78 ampère. Op 6s. Deze setup zit in een Extreme flight Bushmaster
Niels, Zoals ik al had geschreven zit er een G60 300KV op van Turnigy met 17x10 prop. Ik moet nog eens zoeken en uitvogelen welke motor ik voor wil aanschaffen. Robert
Hallo Robert. Sorry. Wist een 300kv. Alleen niet welk type. Zoiets eventueel. Ik zou kijkej waar een Bushmaster loodrecht mee omhoog gaat. Dat is ook vaak 16 tot 18 inch. Beproefde setups. https://www.torcster.de/Torcster-Brushless-Red-L5055-7-410-370g-2-Wahl Groeten Niels.
Ik heb een vliegende Storch met een Saito 91 viertakt. Vliegt er goed mee maar is niet echt overpowered.
Hallo, Heb nu een SK3-5050-430kv gemonteerd met 16x8 prop. Met 6S heb ik nu +/-4.2 kg trekkracht wat een stuk beter gaat gaan dan de 2.5 kg met vorige motor. Nu nog wat herstellingen doen. IK ben nog wel op zoek naar een motorkap om de gebroken te vervangen. Kan iemand van jullie mij aan een helpen? Of heeft er iemand een vorm om eentje te trekken? Of kan ik van iemand zijn kap een negatief maken? Gust , jij bent van Lommel, dat is niet zo ver van Puurs af. Tx voor feedback. Robert
Je mag van de mijne wel een mal maken. Die 430 trekt ook wel een 17x8 indien nodig denk ik. Heeft u al eens gemeten hoeveel stroom hij nu trekt? Denk 60 ampère? Groet Niels
Hey Niels, Bedankt voor het voorstel om je motorkap uit te lenen voor mal te maken. Maar ik ga eerst even proberen of ik de kapotte van mij niet kan gebruiken. Heb hem zo goed als mogelijk terug samengesteld en ga er dan gips in gieten. Kijken hoever ik ermee kom. Heb nog wat metingen gedaan. De oude G60 300KV trok 28 A met +/-2.5 kg trekkracht, met 17x10 prop. +/-600W De nieuwe SK5050 430KV trekt +/- 55A , trekkracht +/-4.1 kg met 16x8 prop. +/- 990W Dat laatste moet voldoende zijn. Ik ga niet proberen met een 17x8 prop , want dan gaat de stroom nog hoog zijn. Nog wat herstelwerk en dan terug een vlucht maken. Grtz, Robert
Hoy, Motorkapje vacuumgetrokken bij een clublid. Is nu terug gemonteerd en staat de Fieseler klaar voor een nieuwe vlucht als het weer het toelaat. Grtz Robert