Svenson Westerly

Btw, onze Westerly bestaat nog steeds en is vliegenswaardig (is zelfs nog volledige originele versie zonder reparaties), al staat ie ondertussen al heel wat jaren op zolder.

Maar vliegklaar is ie zeker niet meer heb ik gemerkt...

Deze Westery III is aangekocht in '73 of '74, is dus ondertussen 38 of 39 jaar oud!

Kleurenschema zoals op de doos.

Opvallend: vijfde foto hieronder (staartvlak) "Svenson Models Belgium" !

full


full


full


full


full


full


full


Originele motor was een HP

full


En de originele radiobesturing was een Robbe Digital (26.995 Mhz)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mij niet vergis was de Snoopy van Keil Kraft, hadden ook een grotere versie van de Snoopy.

Volgens mij is de Snoopey van Hegi Modellbau. Althans ik heb bij het opzoeken van info over de Westerly ook nog een cataloog van Hegi Modellbau teruggevonden (rond 1974) en daar staat de Snoopey in (148 cm span).
 
Volgens mij heb ik thuis nog een vleugel van een Svenson westerly liggen. Heb ooit ook dat kistje gehad. Volgens mij is die vleugel gewoon intact maar zonder folie als ik het mij goed herinner.

Als ie er nog staat dan is ie gratis af te halen in Oldenzaal (ov) ;)
 
Volgens mij heb ik thuis nog een vleugel van een Svenson westerly liggen. Heb ooit ook dat kistje gehad. Volgens mij is die vleugel gewoon intact maar zonder folie als ik het mij goed herinner.

Als ie er nog staat dan is ie gratis af te halen in Oldenzaal (ov) ;)

Hoi Merlijn,

dat had je eerder ook al aangeboden (09-04-2012) en ik had daarop al gereageerd (19-04-2012) maar kreeg geen reactie meer. Kan ik nog steeds in aanmerking komen voor die vleugel

Bob?
 
Bob, je was me al voor haha. Heb hetzelfde idee als jij....

Het probleem met de vleugel is opgelost gelukkig. Heb hem goed gekregen door tegen te torderen en de plooien eruit te strijken met een goed hete foliebout. Nu staat de vleugel keurig.

Hij kan de lucht in....
 
Ennnnnn.....hij kwam net zo hard de lucht weer uit....:rolleyes:

Westerly gecrasht....maar de schade valt gelukkig mee dus we gaan terug naar de bouwtafel en herstellen.....

Bleek een bouwfoutje van mijn kant.......stomstom:showass:

Maar ik ga het goede advies opvolgen en mezelf maar een ander kistje aanschaffen meteen met ailerons om het mee te leren. De Westerly maar houden en rustig herstellen. Zonde om het vintage kistje te verraggen.

Overigens niet zelf gevlogen uiteraard maar aan iemand anders overgelaten. Maar als ondergetekende rudder omdraait gaat iedereen meteen bij hoevelaken rechtsaf natuurlijk.....

Wordt vervolgd.......
 
Laatst bewerkt:
Gewoon repareren en verder gaan met lessen hiermee, het is toch wel een van de betere leskisten. Op het moment dat je zelfstandig gaat vliegen is het wel handig om een toestel te hebben waar je weinig gevoel bij hebt. Dit is namelijk het stadium waarin de meeste brokken gemaakt worden.
 
@ Huibert: Dat is het em juist. Vind de Westerly zon leuk vintage kistje. Zonde om die te verraggen. Maar ik ben al gewezen door iemand op iets anders om mee te gaan lessen, meteen met ailerons.... Toch handiger. En die heb ik niet zelf gebouwd dus dat vind ik dan toch minder erg om te verprakken....
 
... Overigens niet zelf gevlogen uiteraard maar aan iemand anders overgelaten. Maar als ondergetekende rudder omdraait gaat iedereen meteen bij hoevelaken rechtsaf natuurlijk.....
De piloot moet voor elke vlucht altijd uitslagen corrigeren, dit moet ingesleten routine zijn. Nog voor de motor loopt, dan is nog goed hoobaar of alles wrijvingloos loopt en de servo tandwielen geen 'cariës' hebben. En dan nog eens met vol gas op het veld, zodat motortrillingen de elektronica teisteren. Ook dan moet alles goed zonder haperen werken. Iemand die dat niet doet of nog erger, wil doen, moet van andermans toestellen afblijven, en ook van zijn eigen toestellen.
 
Euh daar zul je vast gelijk in hebben meneer van Sommeren maar ik ben zelf natuurlijk ook oliedom geweest. Ik ben er nu even niet op uit om degene die em de lucht in stuurde de grond in te boren. Wil jij dat aub ook niet doen? Dank u zeer

Ik respecteer je kennis over de modelbouw maar ik las eens ergens dat je zelf al jaren niet meer vliegt dus ik kan je vertellen dat theorie(hoe het zou moeten) en de enthousiaste praktijk dus niet parallel lopen.
Ga zelf ook weer eens vliegen en ondervind het zou ik zeggen.

Geen aanval maar deze reactie had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenken.....met alle respect.

De demontage van de Westerly is reeds geschied. schade valt mee. Avondje zagen en lijmen en het is weer gefixt zonder zichtbare schade aan de buitenkant. Ik moet alleen even een nieuwe cockpitruit maken maar das meteen mooi een goeie oefening om dat ook zelf te leren en te kunnen.....
 
Beginners zijn zo'n beetje per definitie oliedom ;) daarom hamer ik altijd op deskundige hulp, ad nauseam. En als ik dan lees dat jou dit is overkomen ... waar het me, stevig, jawel, om gaat is dat het niet jouw fout was en jij niet oliedom bent. Om het verhaal nog leuker te maken, ik heb nauwelijks vliegtuig gevlogen, stuk of vijf vluchtjes met een zwever, da's alles :)
 
Nou enough said dan maar weer Ron. Ik ga aan het herstellen en we gaan voor de volgende poging, dat komt vast wel goed.

Het ergste vind ik nog dat de crash niet eens goed op film staat. Hij tetterde net buiten beeld neer.....
 
Back
Top