SW-F.MODE vs SW-GYRO

Bij een DX6i heb je 3 verschillende instellingen voor de gyro, nl SW-F.MODE, SW-GYRO en INH.

Volgens de handleiding van de Blade 450 3D moet de instelling voor deze heli op SW-F.MODE staan, de eigenaar van de rc shop waar ik al mijn spullen koop zegt dat ie voor deze heli best in SW-Gyro mode staat, maar ik durf ( door gebrek aan ervaring) niet afwijken van de instellingen in de manual.

Wat is eigenlijk het verschil tussen SW-F.MODE en SW-GYRO ?

• Gyro
Allows a number of settings to do with gyro control to be set.
  • SW
Sets how the gyro gain value is changed: either SW-INH (off), SW-GYRO (changed by gyro (flap) switch), or SW-F.MODE (changed with flight mode switch).
  • RATE
The two rate values set the gyro gain channel value (and so the gyro gain) to use for each switch position. The value ranges from 0% (100% rate mode or heading hold), through 50% (servo mid position, gyro off), to 100% (full heading hold or rate mode). Useful values will tend to be around 25% and 75%.

Spektrum DX6i crib sheet - RC Helicopter Wiki

:pc: google is your best friend , beetje zelf research kan geen kwaad :p

Nick

Had de handleiding al volledig doorgenomen maar daar staat niks dat verduidelijkt wat het verschil is tussen de drie instellingen, gegoogled had ik nog niet gedaan idd :)

Dat technisch Engels is nooit mijn sterkste kant geweest, maar als ik het goed begrijp dan wordt in de Gyro stand geswiched tussen de twee ingestelde waardes met de gyro/flap knop, en in de SW-F mode wordt automatisch tussen de twee ingestelde waardes gewisseld met de normal/stunt knop dus...

Back