Swachplate van blade 130 x rechtzetten

Hoi
Misschien is dit probleem al besproken in een topic maar ik kan het nergens vinden.
Ik zou willen weten hoe ik de swachplate van mijn Blade 130 x terug mooi recht kan zetten.
Deze gaat na het opstarten iets schuin staan zodat de heli bij het opstijgen direct naar links nijgt te gaan .
Waarschijnlijk is deze wat ontregelt geraakt na de verschillende craches die mijn heli toch al heeft meegemaakt.
Kan iemand mij helpen of waar kan ik de nodige info vinden voor het levelen van de swach.
Dank bij voorbaat.

een heli gaat met opstijgen altijd even een kant op.
zodoende kan het makkelijk dat de swash niet lekker recht staat tijdens een vlucht..

belangrijkste is dat hij zonder trims en bijzondere correcties blijft hooveren.
moet er veel getrimt worden, pas je daar de swash op aan

Hey student,
Bedankt voor de snelle reactie maar ik heb toch de indruk dat de swach niet meer zo recht staat als de heli is opgestart . De besturing is ook iets zenuwachtiger geworden na de laatste crach . Instellingen van de zender zijn niet veranderd dus denk ik dat het meer de mechanische afstelling is die niet meer klopt .
Rudi12

kun je voor ons een foto maken van de stand van de swashplate rudi?
En welke onderdelen heb je vervangen na je crash?

Bingo , probleem opgelost. Linkse servo haperde en daarom bleef de swach scheefhangen . Ook in de vlucht schokte de servo en daarom werd de heli moeilijk bestuurbaar . Andere servo geplaatst en het beestje vliegt weer als voorheen . Toch vind ik het raar dat de swachplate niet mechanisch af te regelen is ( linkjes van de swach naar de hoofdblades zijn niet te regelen .) Allemaal bedankt voor de reactie . Grts Rudi12

ja dat is het model.. de 130x

zijn die oogjes ook niet te verdraaien?

In ieder geval fijn dat je het euvel gevonden hebt.
je zou er in de toekomst nog voor kunnen kiezen om een upgrade frame te kopen en dan normale servo's erin te plaatsen.

Hey sven75
Dat kan ik inderdaad eens in overweging nemen, als dat de blade 130x nog beter en stabieler maakt .
hebt u daar ervaring mee en waar kan ik best zoeken naar deze upgrade frame

links van de servo naar de swash kan je toch veranderen
en zo de swash mechanisch recht zetten, of zie ik daar wat verkeerd ?

Linkjes van servos naar swach zijn verstelbaar maar van de swach naar de mainblads zijn vaste linkjes . Hoe zie jij dan die mechanisch afstelling van de swachplate ? Grts Rudi12 .

idd kan je alleen de swash-plate levelen,
dat was ook bij de oude T Rex 250 zo,
de nieuwere DFC versie heeft verstelbare links van de swash naar de bladhouder,

maar waar niks te verstellen is,
da moet je dan ook niks aan doen, moet gewoon passen,
... best met een level-toel de swash uitlevelen en vliegen !

De 130x moet ook worden gesubtrim vanwege gyro drift en spannings verschillen.
Zie de 130x addentum manual

Hey Niek
Wat moet ik dan verstaan onder subtrimmen en moet ik dit dan ook regelmatig doen ?
Graag had ik wat meer uitleg hierover.
Rudi12

Filmpje over subtrimmen van de 130X

Stiekum gaat er veel geld inzitten in dat kleine monster, zelf heb ik dit bij de mijne ook allemaal gedaan, Microheli frame met Rotary servos, en AR7100BX fbl module, YEP 18ESC. en nog veel meer upgradeparts. Toen was de 180 CFX versie nog niet uit. Dus voordat je overweegt om te gaan upgraden, neem ook de 180 CFX in je besluit mee, daar zitten standaard al rotaryservos op en nog meer verbeteringen.

Hallo Heli-DJ
Is de 180CFX dan zoveel beter dan de 130 x ? Ik heb het gevoel dat het staartmotor snel stuk gaat . Mijn eerst heli de blade 120 had ook zo'n motortje en daar heb ik veel probemen mee gehad . Grts Rudi12.

De 180 cfx heeft geen staartmotor maar torquetube . Ik denk dat je in de war bent met de Trex 150. Zoals ik al zei heeft de 180 veel verbeteringen. Carbonframe ipv plastic, rotary servos, castle creations ESC, steviger grotere tailboom. Alu swashplate, vliegt op 3S lipos outrunnermotor..en nog veel meer. Check bijvoorbeeld

Back