Swalmen wordt gevlogen op 23 oktober

Swalmen wordt gevlogen op zaterdag 23 oktober.
Zie voor alle info klik hier

Aansluitend aan deze wedstrijd willen we het jaarlijks vliegersoverleg gaan houden. Normaal vind die altijd plaats in het eerste weekend van november bij Loet. Even met z'n allen terugblikken op het afgelopen jaar en kijken wat we in 2011 gaan doen. Daarna is het het plan om te gaan chinezen.

Wil iedereen die zich opgeeft voor deze wedstrijd aangeven of hij mee gaat eten en overleggen!!!!!
De deelnemerslijst heb ik helemaal blanco gemaakt. Dus ook als je je in het verleden al opgegeven hebt voor de wedstrijd op 12 sept moet je je nu opnieuw aanmelden.

Op de F3K site zijn de deelnemers die mee gaan eten aangeduid met een X. Deelnemers die alleen komen vliegen zijn aangeduid met een O

tot Swalmen

Theo

PIEP.
niet iedereen heeft een personal coach die zelf niet mee vliegt.

Het is heel kort door de bocht van mij, Theoretisch hoeft het niet de zorg te zijn van de organisator.
Zou het mogelijk zijn dat er op een WK 3 Nederlanders in een groep zitten? duidelijk niet :ontopic:, sorry. Hoe lossen we dat dan op?

Loet

Het is heel kort door de bocht van mij, Theoretisch hoeft het niet de zorg te zijn van de organisator.
Zou het mogelijk zijn dat er op een WK 3 Nederlanders in een groep zitten? duidelijk niet :ontopic:, sorry. Hoe lossen we dat dan op?

Loet
Loet,

op een WK zijn er ruim voldoende coachen aanwezig. Als er in Swalmen in een groep gevlogen wordt verwacht ik dat het wel eens een groot probleem kan worden om een geschikte coach te bemachtigen. Inderdaad niet de zorg van de organisatie maar wel de zorg van menig piloot.

Bas

Loet,

op een WK zijn er ruim voldoende coachen aanwezig. Als er in Swalmen in een groep gevlogen wordt verwacht ik dat het wel eens een groot probleem kan worden om een geschikte coach te bemachtigen. Inderdaad niet de zorg van de organisatie maar wel de zorg van menig piloot.

Bas

Normaal is het zo dat je op een WK alleen geholpen mag worden door iemand uit je eigen team en helemaal niet door iemand uit een ander team.

Het kan dus best een probleem worden als er 3 Nederlanders in een groep moeten vliegen.

Helle

Normaal is het zo dat je op een WK alleen geholpen mag worden door iemand uit je eigen team en helemaal niet door iemand uit een ander team.

Het kan dus best een probleem worden als er 3 Nederlanders in een groep moeten vliegen.

Helle

Helle,

is het niet zo dat de indelingen op een WK dusdanig zijn dat je niet tegen iemand van je eigen nationaliteit vliegt? Dan kan dit probleem zich alleen voor doen in de fly-off.

Bas

Helle

op zich zou het het beter zijn om geholpen te worden door een "vreemde" dan iemand van u eigen team...
die van uw eigen team durven al eens een secondje verkeerd opschrijven merk ik toch....(in het voordeel van de piloot)
terwijl een buitenstaander eerder de juiste tijd zal opschrijven.
om zeker niemand te bevoordelen.
ik heb dan ook liever iemand die me niet kent...
dan ben ik zeker dat er een preciese tijd opgeschreve word.

inmidels 15 in de f3k groep dus geen problemen meer dat iedereen in een groep zit. Gewoon twee kleine groepen lijkt me ;)

of 3 ;) dan worden er geen 20 rondes gevlogen...
en heb je zeker een helper. en heeft iemand anders wat rust

Zo, even het linkje naar het weerbericht in Swalmen uit het 'oude' draadje geplakt:
Buienradar en weer Swalmen. 14 daagse weersverwachting Swalmen

Citaat uit de verwachting voor het hele land:

Zaterdag begint droog, met enkele zonnige perioden, maar in de loop van de dag neemt de bewolking toe. In de middag trekt er een koufront over en dat veroorzaakt veel regen. Langs de kust komt er dan ook weer veel wind te staan, windkracht 6 of 7.

Zo, even het linkje naar het weerbericht in Swalmen uit het 'oude' draadje geplakt:
Buienradar en weer Swalmen. 14 daagse weersverwachting Swalmen

Citaat uit de verwachting voor het hele land:

Zaterdag begint droog, met enkele zonnige perioden, maar in de loop van de dag neemt de bewolking toe. In de middag trekt er een koufront over en dat veroorzaakt veel regen. Langs de kust komt er dan ook weer veel wind te staan, windkracht 6 of 7.

Kortom, uitstekende condities om de laatste wedstrijd te vliegen. Gemiddeld niet boven de 9 m/s en minder dan 70% kans op regen.:cool:

Een uitdaging, stevige bries uit het zuiden. Dwars op het veld en recht over de bomen. Dit gaat gegarandeerd voor een hoop turbulentie zorgen. Een ware uitdaging!
Henk

Henk,

dit is de laatste wedstrijd van het jaar dus alles mag stuk. Volgend jaar hebben we betere modellen nodig om te winnen.

Bas

Henk,

dit is de laatste wedstrijd van het jaar dus alles mag stuk. Volgend jaar hebben we betere modellen nodig om te winnen.

Bas

Dat wordt niet met stokjes eten bij de chinees maar met pookjes :mrgreen:
Zoals de verwachtingen nu zijn, zijn er op zaterdag geen ideale omstandigheden maar wel vliegbaar. Ik zal met de organisatie vrijdagavond naar de laatste berichten kijken en dan een beslissing nemen.
Als het Swalmen wordt zal ik bij de plaatselijke Wokrestaurant een tafeltje proberen te regelen waar we ook de gelegenheid hebben om een kort overleg te houden.

Indien Swalmen wederom afgelast wordt gaan Helle en Loet op zoek naar campingstoeltjes en zijn we welkom bij hen thuis voor het overleg. Ook dan gaan we nadien chinezen.

13 knopen en dat is maar 1 knoop minder als in Dokkum. Met zo veel wind valt er echt niet te vliegen in Swalmen. Bij zuidenwind is dat veld één grote blender en de Swalmenaren vliegen dan niet eens. Ik heb in het verleden al eens een F3b wedstrijd op swalmen gevlogen met slechts een beetje zuidenwind en er is daar toen voor duizenden guldens schade gevlogen. Ik heb toen meerdere modellen op de kop de grond in zien gaan omdat ze op 3 meter hoogte simpelweg door de turbulentie op de kop werden gegooid. Als deze grote snelle modellen daar al niet tegen opgewassen zijn hoef je het met een f3k kist niet eens te proberen. Kort om..... Ik blijf thuis als de weersverwachting zo blijft.

Alex.

p.s. Als er alleen vergadert gaat worden zaterdag dan meld ik me hierbij af. Ik heb het erg druk en ga dan liever een dag aan het werk.

voor duizenden guldens

Voor de jonge lezertjes. Dit is een gulden:

gulden.jpg

Daar betaalde je vroeger mee.

Maar he, Alex, ik ben blij dat je dit verteld. Ik weet wel wie d'r staat te plakken na die wedstrijd.......

Laatst bewerkt:
hehe berrie, waar is de tijd ;)

ne gulden was +- 20 belgische frank :p

toen had ieder land zijn karakteristieke geldeenheid...
nu enkel nog karakteristieke piloten ;)

het ziet er naar uit dat swalmen weggeblazen word door de wind!

Back