Swash Mini TitanV2 hulp graag.

Zojuist mijn MT V2 afgebouwd. Eerste vlucht ging niet goed omdat de swash precies
verkeerdom beweegt dan verwacht. Gelukkig niets gebeurd.

Op mijn V1 die perfect vloog voor mij (min of meer,beginner:D) zitten op de swash 3x Futaba S3107.
Op de V2 zitten nu: 3x Hitec HS-65.

Het gekke is.....de swash vd V2 beweegt precies de verkeerde kant op
met mijn Hitec servo's. Alsof ze geïnverteerd zijn.
Ik heb in de zender niets gewijzigd.
(Als ik de oude Futaba servo's aansluit, beweegt de swash zoals verwacht)

Weet iemand hoe ik dit probleem oplos??:confused:

(zender is trouwens Futaba 2.4Ghz T7C)
 
Je setup opnieuw doen.

Als ik je zo begrijp, heb je dat niet gedaan.
En dat is echt noodzakelijk per heli
En je moet altijd controleren bij grote reparaties zoals servo's etc
 
En denk aan je pre-flight checks.

Zender en heli aanzetten, throttle hold erop .. en check even of je servo's allemaal werken en de juiste kant op.
Kan een hoop ongelukken / brokken schelen en uiteraard de veiligheid.

Nooit ergens zomaar vanuit gaan zonder het 100% zeker te weten dat het goed zit.
 
Weet ik Sven.....maar toch bedankt voor je tip!!
Ben niet helemaal nieuw want, hoveren (tail-in..side-in left/right) is geen probleem. 8jes vliegen lukt ook.

Maar n heli afstellen is wel redelijk nieuw. Mijn MT V1 had ik door de verkoper laten afstellen.

Ik vind t wel raar dat de ene servo normaal reageerd......en als ik deze los trek uit de ontvanger en een Hitec aansluit.....deze precies verkeerdom reageerd.
 
Iedere servo is anders
Vanwege verschillende draairichtingen en inbouwmanieren heeft men reverse uitgevonden
Snelheden en gedrag zijn bijna altijd anders.. zelfs tussen 2 servo's van 1 merk en type kan iets verschil zitten.

Daarom heeft het altijd de voorkeur om altijd 3 identieke servo's op de swash te zetten, en ze alledrie tegelijk te vervangen. Zeker als ze wat ouder worden..

Het kan inderdaad makkelijk dat hitec zijn draairichting net andersom heeft staan.
Nooit op gelet.
Je moet echt altijd je setup helemaal opnieuw controleren en afstellen bij een servowissel, dus het is me ook nooit echt opgevallen.
Meestal moet je nl e.e.a. bijschaven.
 
Je hebt helemaal gelijk, Student!
Ik heb in de tuimelschijf (HR3) setting....
...rol=-50%...nik=-50%....en pit=+50% (precies zo staat t geschreven in de setting),
de plussen en minnen omgedraaid zeg maar.

En daarna moest ik de tuimelschijf natuurlijk afstellen omdat de pitch afweek.

Nu ben ik ongeveer klaar, maar heck de rest ook nog even.
Weer wat geleerd en gelukkig zonder schade :-).....al scheelde t niet heel veel.
 
voor elke vlucht:

check ik de swash-correction door de fbl
en de actie van de swash bij stick input,
moet !

rol, nick en pitch op 50 in de zender is optimaal, maar ook gemeten,
zo als cyclic en max / min pitch,
of is dat alles geregeld in de fbl, dan is het goed !
 
@Heli-Uwe....ik weet niet precies wat je bedoeld. Maar ik vlieg wel met flybar en riem.
Niet de torque-tube versie.

Ik moet zoals Student al zei, even alles checken. Daarna zoek ik mm trainingskruis even, enkel om te checken of de heli normaal reageerd.

En dan kan er gevlogen worden.

Fijn dat men elkaar zo goed helpt op dit forum!!:thumbsup:
 
ho ho, ik wist niet dat dat een flybar heli is, sorry,
da moet je ook niks met de fbl unit, ha ha,

maar de cyclic pitch en de pitch zijn belangrijk,
anders kan het zijn dat de heli moeilijk de besturen is ...

bv. cyclic 10 graden , pitch max/min 12 graden,
dat is wat ik met mijn paddel 600 TRex vlieg ...
 
Yes.....en vliegen!!! :-)

Klein beetje bladspoor....maar dat haal ik er nog wel even uit.
Voor de rest vliegt m'n heli super.

@Uwe....om precies te zijn is het een Mini Tita SE omgebouwd naar
een MT V2.

Bedankt voor jullie hulp!
 
@Uwe.....filmpje komt nog. Nu eerst maar even een foto. ;-)
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoooo, ziet maar goed uit, mooie kleuren !!
he he en mooie zender,
dat moet goed komen !

Groet
we
 
Back
Top