Swash ''pylonracer'' klaar en heeft gevlogen!

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Ik ben op zoek naar bouwtekening(en) van een vliegtuig dat ik door aerofly pro deluxe ken, hij heet de swash en het is een indoor pylonracer.

ik heb al op rcgroups gezocht, maar niet gevonden. met google kan ik ook niks vinden.

zo ziet hij eruit met afpd:

ik wil hem iets opschalen en dan vliegen met een 1750kv fietsbel, 7*6 prop, en een 2100mah lipotje.

alvast bedankt!

hmm, geen tekeningen :(
denk dat ik hem maar gewoon na bouw, wat ik leuk vind is dat deze een kruisrompje heeft. ik heb ook meerdere keren een speedster 400 gemaakt van depron, vliegt ook erg lekker, maar dit keer wou ik iets anders.
hoop natuurlijk wel dat er misschien nog wat gevonden wordt :D

Cool, toch nog tekeningen te vinden dus :D
maar FMT, is dat een algemene plannen site ofzo? nog nooit van gehoort namelijk.

bedankt voor het zoeken en de tijd he

sietse: het model is een indoor pylonracer, maar dat moet het zeker niet worden. ik wil een span van 80cm en dan met 300gram de lucht in werpen :D toch bedankt voor je linkjes.

ohw.. Ik zie kruisromp, denk Indoor, niet dus :) naja, waarom maak je niet een 3Drompje. Kan je makkelijk toch? En wat is er gebeurd met je andere bouwsel dan? Je had toch zoiets gemaakt met ingekorte neus enzo ? :D

FMT is een duits modelbouwtijdschrift. Prachtig blad waar vaak ook veel nieuwe ontwikkelingen instaan.

tsjaa, ik vlieg ze zo vaak de grond in dat ik de moeite niet meer neem hem ''sterk'' te maken :lol:
die met de ingekorte neus heeft een beetje kleine span, ik ben bang dat als ik met een 7 inch prop ga vliegen de prop stilstaat maar het vliegtuig draait :hammer:

vandaag de swash afgerond, hij is niet helemaal volegns de tekeningen omdat het opschalen/printen niet helemaal werkte. de vleugel gesneden met het losse handje is iets groter dan bedoeld.... 1,15 meter span haha, maarja dan zweeft ie lekker.

omdat ik erg tevereden was over mijn 3200kv inrunner met 5*3 prop op mijn funjet kloon heb ik deze maar gemonteerd op de swash ipv de fietsbel. deze presteerde alleen erg zwak vandaag met de maiden. het vliegtuig vloog mooi, zeeeer lage stallsnelheid met zijn 300gram :lol: natuurlijk ook wel super licht voor het vleugeloppervlak. ik geef de accu - 7cell nimh - de schuld voor het het gebrek aan vermogen, morgen maar eens met een dike 3s lipo proberen :D

hier de foto's van toen hij net af was:

Ik weet niet hoeveel toeren jij draait met die 5x2 prop maar ietwat meer spoed op een pylonracer is meestal wel een goed idee.
De 4,7x4,7 Cam speed prop van Graupner is een veelgebruikte prop op elektro pylonracers.

Paul

ik had eerdt een 5.2x5.2 graupner speed prop, dit was zwaar overbelastend voor de motor van 60/70gram. met een 4.7x4.7 of 4.1x4.1 prop kan ik inderdaad meer snelheid halen, ik vind meer trekkracht alleen wel lekker. zoals ik al zei is dit geen pylonracer maar gewoon een aardig snel vliegtuigje met nog een beetje zweefeigenschappen (soort lichte Hotliner). als ik de vleugels zou inkorten, meer carbon zou gebruiken, en een andere prop dat zou hij inderdaad een stuk sneller kunnnen, maar dat is niet mijn bedoeling.
ik wil de romp nog wel iets stijver maken, vooral in het draaien van de staart tov de vleugel gaat makkelijk, zijn er nog slimme plekker waar ik met wat koolsof wat stijfheid kan winnen? als het nodig is maak ik nog wel wat foto's.

ps. ik heb een fout gemaakt, ik bedoelde 5*3 prop, geen 5*2.

dat zou al wel eens te groot kunnen zijn, vooral op 3s lipo. deze motor (180L walkera 3200kv) wordt al heel snel warm en komt niet op toeren met een iets grote prop. ik heb nog wel een 6x3 hier liggen, maar die wil ik gaan gebruiken met 2s lipo.
maar ik kan eens een aantal prop's bestellen met de genoemde maten, veel spoed weinig spoed grote dia klein dia dikte merk enz.

6x3 moet ook wel kunnen op 3S gok ik.

Maar het is idd wel erg leuk om verschillende propjes te hebben. Ik heb ook een keer een ladinkje van die serie propjes bij ACW gekocht.

updatetje:

laatste vlucht werd ik verblind door de zon en stuurde ik ipv naar boven per ongeluk naar beneden, toen ging ie loodrecht de grond in :lol: (wel hard trouwens :D )

nieuw rompje in 3d maar gemaakt, 6*3 prop erop gezet en zodra het weer het toelaat maiden maken :)

(druk op de foto voor grote versie)

stuk steviger nu :D

Back