Swash Servo bij flybarless Trex 600

Dan moet je in ieder geval een BEC hebben waarvan de ingangsspanning 25V of hoger aankan.

Persoonlijk zal ik dat nooit doen, ik gebruik altijd een aparte 2 cellen LiPo voor mijn BEC,
ik kan daardaar veel beter het CoG bepalen,
en het meergewicht neem ik wel op de koop toe,
zolang je geen wedstrijden ef heel zwaar 3D vliegt is dat gewicht extra totaal geen ewnkel probleem lijkt me.

PS.
De turnigy UBEC valt dan voor jou af, want die gaat alleen maar werken met ingangsspaningen tussen de 6 en 12,6Volt
zie ook http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233
Dat is 2 of 3 cellen LiPo's.

Laatst bewerkt:
De BEC is er juist om die extra 2S lipo te dumpen. Battery eliminator circuit ;)

Bij de specs van de BEC staat tot hoeveel S hij als input V aankan. Daar even op letten dus. De CC pro gaat tot en met 12S.

De oudere CC BEC krijgt problemen met een gem. belasting rond de 4A, iets wat hij op 6S niet aan kan. Veel vbar vliegers op 50 size of hoger met 610's of 8717's zitten hier vrij snel aan.

De BLS serie is daarintegen veel minder amp hongerig. Die turnigy UBEC schijnt het ook goed te doen. (geen idee over input V etc)

Hij zou voor mijn setup beslist voldoen qua amp,
maar ik wil absoluut niet zonder mijn 2 cellen LiPo vliegen,
wanneer je een probleem met je vliegaccu krijgt dan heb je dus echt een probleem.
Ik neem het extra gewicht van een ontvangeraccu wel voor lief,
ik heb toch ook al weer wat gewicht bespaart van mijn flybar rommel en de hele push-pull set, die er af is gegaan.
Maar goed het is meer wat je wilt.

Wel vind ik van deze BEC (zeker wanneer je met servo's werkt die erg hongerig zijn) dat die 5 Amp wel wat aan de lage kant is.
Maar met BLS's zou het zeker wel gaan.

Maar nogmaals doe mij maar een aparte 2 cellen LiPo met een UBEC, en een aparte vliegaccu.
Dit blijf ik toch echt veel veiliger en betrouwbaarder vindel,
en ook nog eens met het thuis afstellen van b.v. de V-Stabi kan de motor in ieder geval nooit gaan draaien.
En hoef je dus ook niet steeds een motor pool of andere voorzorgmaatregel hiervoor uit te voeren.
Maar het is net wat je zelf wilt en/of het beste vindt.

Laatst bewerkt:
ik gebruik ook de turnigy UBEC 8 -15Amp in al mijn heli's
ben er zeer tevreden over
vind de led aanduiding van voltage ook prima werken
en omschakelbaar op 5 of 6v
zou wel zelf een nieuwe stekker er aan solderen
heb eens een los contact gehad aan de stekker verbinding
werken prima vind ik

gr hub

Ik gebruik zelf zelf nooit die JST stekkertjes,
ik maak er altijd gelijk 2mm goudcontacten op, ook haal ik de aan/uit schakelaar eraf,
die vind ik weinig of geen funktie hebben omdat deze alleen maar de uitgang aan en uit schakeld
(dit kan makkelijk omdat de UBEC aan is bij een open contact)
en je daarom toch nog altijd de accu eraf moet halen bij geen gebruik.
Maar de turnigy UBEC is volgens mij een erg goede BEC en al zeker voor het geld.

Laatst bewerkt:
ik geruik ook ds610 met vbar.
En hercules bec op 10s;
WRL-HBECHC - Western Robotics Hercules BEC High Current

Ik heb wel eerst turnigy UBEC gebruikt en dat ding werd al heet tijdens setup, dus ging meteen eraf. Hercules wordt niet eens handwarm. Misschien dat ik een maandag productie had :) Maar op bec bezuinigen vind ik nooit een goede optie.

Ben wel erg tevreden over zowel hercules bec als ds610. Tenminste prijs/kwaliteit is goed. Maar BLS451 zal zeker een betere keuze zijn.

De beste keuze is de BLS-253
Grootste voordeel van deze servo is, dat de draden ongeveer 10 cm langer zijn bij dit type tegenover de BLS-451,
en dat is bij een heli wel zo fijn.

Laatst bewerkt:
Back