swashplate leveling bij flybarless, is dit nodig?

Ik zie dat m'n swashplate niet perfect vlak staat, ik heb er altijd van uitgegaan dat dit geen kwaad kan omdat de electronica alles regelt om stabiel te vliegen/hoveren. Is dit nodig?

Wat ik bijzonder vervelend vind aan m'n mcpx is het slecht draaien naar links, brede bochten naar rechts gaan super; links boor ik 'm dikwijls de grond in... Ook pirouettes naar links draaien zijn véél moeilijker omdat ie enorm afdrijft....(naar achter+rechts)

Iemand tips??

Ik zou je daar niet teveel van aantrekken dat hij wat scheef staat, de estab zorgt er wel voor dat die recht komt.

Dat hij afdrijft is normaal bij de mcpx, maar bij wat oefenen kan je wel een piro maken zonder af te drijven.

Ik zie dat m'n swashplate niet perfect vlak staat, ik heb er altijd van uitgegaan dat dit geen kwaad kan omdat de electronica alles regelt om stabiel te vliegen/hoveren. Is dit nodig?

Wat ik bijzonder vervelend vind aan m'n mcpx is het slecht draaien naar links, brede bochten naar rechts gaan super; links boor ik 'm dikwijls de grond in... Ook pirouettes naar links draaien zijn véél moeilijker omdat ie enorm afdrijft....(naar achter+rechts)

Iemand tips??

Je hebt zelf al een conclusie getrokken ,wat betreft het vlieggedrag van je hely,kom je nou echt niet op het idee om je hely stuurnutraal te maken , doormiddel van mechanisch je hely perfect af te stellen.

Dat een FBL modul een beetje kan corrigeren wil niet zeggen dat het NIET beter kan.

Mvg. Richard

altijd je swashplate perfect afstellen en er niet van uit gaan dat de electronica het wel regeld daar is de electronica niet voor

mvg dinand

Je moet je electronica zoveel mogelijk helpen als mogelijk.

doe je het niet, kan ieder dingetje speling meteen problemen gaan maken en gekke gedragingen geven.
nu maakt het de mcpx geen fluit uit, bij grote heli's is het wel echt belangrijk

en een heli gedraagt zich in de ene bocht altijd anders dan in de andere.
kan ook zijn dat je staartmotor een beetje gammel word
bij mij is links en recht redelijk gelijk qua piro snelheid

zelfs voor de ombouw naar mn andere staart

Back