Swashplate probleem

Hallo. ik heb een revell control keevee.(een rc heli) Alleen ik heb een probleem met de swashplate. als ik gas geef helt die naar rechts. Hoe kan dit. Van onderen lopen twee buisjes of stangen naar de swashplate. Als ik gas geef gaat de linker(als de heli van je af wijst) naar boven waardoor de swashplate naar rechts gaat. Hoe kan ik dit verhelpen. De rechter stang doet niks.

Hoi,
jij moet wel wat info geven!

-is die heli ooit gevlogen
-is dat probleem nieuw
- ...

anders kreeg je geen antwoord,

ik denk ook, dat een servo kapot is,
geen paniek, maar dat kan ook bij een nieuwe servo zijn (gebeurt niet vaak)

Trouwens, een servo is een apparaatje, dat die stangen naar boven en naar beneden beweegt.

Er is een paar keer mee gevlogen en het probleem is nieuw. En er is inderdaad een servo kapot. Hoe moet ik een kapotte servo repareren of vervangen. De rechter servo doet het niet. Hoe moet ik dit fixen.

trim probleem

Ik heb een rc heli en een probleem. Ik heb de heli getrimd zodat die recht opstijgt. Maar iedere keer als hij leeg is en ik hem oplaadt moet ik hem weer opnieuw trimmen want dan heeft ie weer een afwijking naar een kant. Aan de servos kan het niet liggen want die bewegen en werken goed laatst getest. Wat moet ik doen? Heb er al een tijdje last van. Heb hem nog maar net. Is een paar keer mee gevlogen.

:p als het een fbl is kan je niet zomaar met de zender trimmen,
trimmen moet je dan mechanisch,
trouwens ook een heli met paddelstang kan een soort fbl systeem hebben,
bv. WK 4G6s

In de gebruiksaanwijzing staat dat ik met de zender moet trimmen. Er staat niks in over mechanisch trimmen. Wat moet ik nu doen. Het probleem is er nog steeds.

Wat voor heli?
Wat voor zender?

Ik vermoed een mini coax oid met een standaard zender?
Met van de draaitrims..

Gewoon ff op de zender bekijken waar die staan als je de zender en heli uitzet.
Iedere keer met aansluiten even de trims in het midden, na aansluiten de trims weer naar de trimplek.

Die dingen zien met opstarten de plek van de trim als 0, ongeacht hoe deze staat.
Dat is vermoedelijk jouw probleem.
Een deftige zender lost dat op

Maar ik heb een single rotor heli met een 2.4 GHz zender en een staartrotor.
En op mijn zender is een display met de Trimstand die zo moeilijk af te lezen os dat ik dat nooit onthou. Moet ik hem dan elke keer opnieuw trimmen?

Ik snap nu niks meer!
.
Eerst is een probleem met de swash,
dan is een servo kapot,
dan moet getrimmt worden ??
.
Ik denk, dat geen swashprobleem was,
meer dat een servo kapot was,
die nu vervangen is en niet ingesteld is met de links enzv.
.
Geef toch duidelijk aan, wat aan de hand is,
dan kan je ook een antwoord krijgen!

Probeer het gewoon eerst eens aub...

Je moet eerst weten waar het probleem ligt, daarna kun je wat doen...

Back