Swentibold Born of MBC Weert?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door F_Timmermans, 7 apr 2014.

  1. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    Hallo allemaal,

    Ik vlieg nu bij de vliegende hollander in Posterholt maar ik wil graag naar een andere club. Ik zit nog tussen 2 te twijfelen en misschien dat iemand hier mij over de streep kan helpen. Ik twijfel tussen:

    Swentibold Born

    MBC Weert.

    Beide lijken mij erg leuk maar welke is nou echt de leukste volgens jullie?

    Alvast bedankt!
     
  2. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Weert, supergezellig altijd!
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Idd, kan ik onderstrepen.

    Daarnaast heeft Born nu problemen, net naast hun veld ligt een oude stortplaats (asbest, Verf, olie en noem maar op) die ze nu aan het saneren zijn, dus rechts direct op de grens van het veld staat een 2 meter hoog heras hekwerk. En feitenlijk mag je daar nu niet meer overheen vliegen......... zie luchtvaartwet regeling modelvliegen......

    maar we zijn met een aantal mensen een nieuw terrein aan het zoeken waar we met electro leuk kunnen vliegen zonder al die heisa. We hebben al een paar percelen op het oog.
     
  4. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Vanuit Brunssum lijkt mij Thermiek 58 - Nuth een nog veel betere oplossing.
    De beste locatie in Limburg lijkt mij zo ;)
     
  5. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    Bedankt voor de reacties! Born zal dan sowieso afvallen als er gekeken wordt naar een ander perceel om met electro te vliegen. ik ben zelf een fervent brandstof vlieger. Thermiek ben ik een keer wezen kijken. mooi veld inderdaad maar sprak mij verder niet zo aan.

    En Weert is voor mij 40 minuten rijden maar dat heb ik er denk ik graag voor over als ik dat zo hoor. ben er zelf 3 keer geweest en inderdaad altijd gezellig wel.
    Born was voor mij nog niet bekend maar nu is het duidelijk haha.

    Thanks!
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Born is niet op zoek naar een nieuw veld, ik ben samen met enkele vrienden hiermee bezig, ik heb niks meer met Born te maken, vlieg zelf in Weert en rij ook 30 tot 40 minuten hiervoor.
     
  7. mikek

    mikek

    Lid geworden:
    22 jan 2009
    Berichten:
    30
    Kunnen ze daar een baan neerleggen voor elektro offroad 1/8 en 1/10.
    Auto's hoeven niet over een hek van 2 mtr ;)
     
  8. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Ik wil hier geen roet in t eten gooien maar stel dat er geen plaats zou zijn in weert (Iets wat ik niet geloof) dan is er toch ook nog een vliegclub in nederweert of leveroy dacht ik.

    mvg
     
  9. instructeur gido

    instructeur gido

    Lid geworden:
    18 okt 2010
    Berichten:
    43
    Locatie:
    vaals
    of eventueel in landgraaf bij mvc de sunflayers
    daar kun je gewoon met brandstof vliegen

    m.v.g gido
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    15 clubs in Limburg, dus keuze genoeg, maar de meesten hebben idd een ledenstop.

    Daarom zoeken wij dus ook die nieuwe plek. We moeten alleen nog even kijken naar de CTR van Maastricht Aken Airport, en zorgen dat we daar net buiten blijven. En dan bij voorkeur puur en alleen electro vliegen ivm geluid en geen heli's of quads........
     
  11. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    evt net over de grens in belgie en duitsland zijn ook nog clubs ;-)
    Zelf vlieg ik in 2 clubs een daarvan is LV Genk (B)
    Daar zijn nog meer Nederlanders lid, je bent altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen.

    Born/Weert
    Ben al een aantal keren bij beide clubs gaan vliegen en werd op beide clubs zeer gastvrij ontvangen. Gewoon je gevoel volgen
    ik denk dat je in Weert een grotere verscheidenheid aan modelbouwers hebt , van klein tot groot , van zwever tot jets. in Born heb je dat volgens mij veeel minder
    Succes met de keuze
     
  12. diamond206

    diamond206

    Lid geworden:
    2 sep 2009
    Berichten:
    93
    Locatie:
    sittard
    Ik ben actief lid van Swentibold Vliegclub Born.
    Het klopt dat er nu bodemsarneringen plaatsvinden vanuit Grensmaas, wij gaan begin volgend jaar verhuizen naar een beter veld iets verderop, waar al is begonnen met de aanleg van het nieuwe veld met de zon in de rug !

    Voor nu is er zeker wat hinder,,,,maar omdat het veld best groot is,,,kun je ook wat meer naar links staan, waardoor je geen last hebt van het hekwerk van de bodemsarnering.
    We hebben een aantal leden die grote zwevers hebben, en hun hebben ook nergens last van, dus ook niet met landen.

    In onze club wordt met vanalles gevlogen, van depron toestellen, tot mooie houtbouw kisten, van klein tot groot, zwevers, tot snelle toestellen, Fun toestellen op electro of brandstof maakt niet uit. Geen turbine

    Zelf vlieg ik heli, voornamelijk 600maat electro of brandstof en mijn passie is schaalheli's waar ik een aantal van heb.

    Sinds kort zijn ook een aantal leden begonnen met quads, zelf heb ik een Tri-copter als fun apparaat

    Bij ons is geen ledenstop en onze club telt tussen de 40 en 45 leden.
    Gastvliegen is zeker mogelijk om de sfeer te proeven.

    Roger
     
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    over ik kan zien is er nog niet begonnen met die aanleg, dat zal ook nog wel even duren voordat dit gebeurd.
     

Deel Deze Pagina