Swift 2 informatie GEVRAAGT

• Topicstarter Topicstarter thomastuerlings
  • Startdatum Startdatum
:banana: hij is er

alleen 1 probleempje .. de motor past totaal niet op het motor schotje..
moet je er zelf 1 maken dan ... ?
of past het op 1 of ander manier tog wel .. ?

of kan ik de as door schuiven zodat hij aan de andere kant zit ?

edit : heb ik net geprobeerd maar kan niet.. (of wel maar zit dan wel heeeeel strak..)
ik ben van plan om gewoon de achterkant et gewone (bisson) seconden lijm op het motorschotje te lijmen >?
hij drukt dus trek kracht hoeft hij niet op te vangen lijk mij bets stevig en aan de achterkant van de motor zit een "rondje"
waar de uit einde van de as uitkomt die kan er precies in...
(aan de uiteinde van de as zit wel een imbusje dus moet tog kunnen die as doorschuiven ?)

omdat je een swift hebt moet je motor achterop in een duw configuratie geplaatst worden.
Om dat te kunnen doen moet je de as van de motor omdraaien.
Als je goed kijkt zie op het motorhuis waar de as uit de motor komt een zwart inbus-schroefje zitten, die moet je losdraaien, ook zit er zo'n zelfde schroefje in het aluminium stoppertje achterop de as, die moet ook los.
Nu kun je de as met een beetje gepast "geweld" uit de motor los tikken en vervolgens omdraaien zodat de as er aan de goede kant uitsteekt wanneer je de motor op je swift monteert.

Over dat motorschotje: is dat dat schotje bij EPP shop vandaan ? want die is namelijk speciaal voor die motor dus dat zou moeten passen.
Als je hem bij rctechnics vandaan hebt kan ik ook niet garanderen dat het past en dan moet je misschien zelf wel een schotje maken of 1 bestellen bij epp shop.

bedankt het wil..
(met iets meer dan gepastgeweld.. :lol: ) ik heb de schroefgaatjes heel iets groter gemaakt en
nu kan hij er perfect op :thumbsup:

jesse zei:
[Het CG van vliegende vleugels ligt, als ik mij niet vergis, op zo'n 25 - 30 % van de MAC vanaf de voorlijst van de vleugel.

Je vergist je idd 20% dus

Ik wil graag een oproep doen aan de swift en andere combat wing vliegers om een zondag naar Dongen te komen om een record aantal swifjes in de lucht te krijgen.
Er zijn al een paar mensen bij ons behoorlijk goed in een ander uit de lucht te vliegen. De weers vooruitzichten zijn tot nu toe goed.

jammer dat het zo ver weg is..
misschien kan ik wel maar weet niets zeker.. :|
hij is nu vliegklaar zometeen de maiden (met een 6x6 cam )
zwaarte punt ligt dus 180 tot 185 mm van de "punt"van het model af.
met puur geluk ligt hij bij mij ook nog eens precies goed ook :D
foto`s :

complete setup :)

alles ingebouwd.. ondertussen vergeten foto`s te maken.

motor er goed opgekregen :)

klaar voor de maiden... :yes:

Mooi ding, die swift ! :D

Wat een geluk met je zwaartepunt zeg, dat is nogal eens een drama met vliegende vleugels.
Alleen dat ene stuurstangetje ziet er een beetje gammel uit, die met dat stukje gele krimpkous? erop, hij lijkt op de foto scheef, als dit ook zo is is de kans groot dat het gaat doorbuigen als je stuurt.

Groetjes, Jesse.

idd die was niet mooi gelukt..
voor de duidelijkheid het is carbon met aan het eind ijzer..(secondenlijm aan het carbon, ijzertje eraan, krimpkous eromheen)
en die zat scheef ja is ondertussen al net als die andere
hij boog idd door bij sturen (in de hand zelfs al dus) .
ik had eerst alleen ijzerdraad maar dat boog zo dat hij bijna niet eens omhoog wou met de roeren.
dan maar carbon.. ik vind het ook nog leuker staan ook dus :P
en ik wou eigenlijk de maiden doen maar het regent nog steeds en landen op klets nat gras lijkt me ook niet wat met de apparatuur aan de onderkant. dan maar vanavond. (is het meestal ook windstil )
en de prop is binnen :wink: :D
ik zal proberen de maiden te filmen.

ja .. bedankt :thumbsup:
zo de maiden, eidelijk geen regen meer ik ga eerst ff kijken hoe snel hij land en als ik het kan redden
ga ik hem vangen inplaats van op nat gras landen..(gezien op een filmpje vanm de swift op video.google :lol: )

zo de maiden gehad helaas niet kunne filmen..
ik vond hem wel een beetje zenuwachtig vliegen.. :roll:
waar kan dit aan ligen ?
en succesvol was het niet.
na een paar minuten vliegen
zag ik na hem verticaal te hebben laten gaan niet meer hoe hij lag.
dus kwam aan het stuntelen vlak bij een heeele hoooge boom :|
erin dus..
na 15 minuten klimmen en heel hoog op een paar dunne takjes te staan heb ik het model uit de boom
kunnen schudden steeds een paar takken lager tot hij op de grond viel..
geen schade (behalve dat m`n broek nu niet meer blauw maar groen is.. :roll: )
hij viel op een bouwland dus pikzwart.. eerst maar ff alle plakband eraf schoonmaken en nieuwe erop.
hij is weer klaar voor de volgende vlucht..
maar waarom vliegt hij een beetje zenuwachtig ? ( ook zenuwachtig reageren..?)

CG te ver naar achteren ?

Of de roeruitslagen op de zender wat terugschroeven.
dat van die boom is dan wel weer jammer, maar leuk dat de maiden verder goed verlopen is en dat je geen schade hebt.

Groetjes, Jesse.

ik dacht eerder te ver naar vooren maar.. ?
ik heb de acu nu 0.5 cm naar achteren gelegd maar dit is dus af te raden ?
ik kan hem beter iets te ver naar vooren hebben dan naar achteren ?

Ja, een "achterlijk" zwaartepunt zorgt voor snellere reactie op de roeren, dat kan zelfs zover gaan dat je toestel bijna niet meer te besturen is.

daar zal het dan wel een beetje aan ligen..
maar de tweede vlucht ging veel beter goed uit getrimt en lekker gevlogen..
(wel zenuwachtig vliegen en veel wind..) maar tog.. ik ga het zwaarte punt ff veranderen eprobeer dan nog eens..
oja heeft iedereen die een swift/zagi de onderkant smerig ? :oops: moet haast wel..
die van mij is nu al zwart ( kon hem door de wind niet op de landingsbaan houden en dus in het bouwland geland..)

sjoerd zei:
daar zal het dan wel een beetje aan ligen..
maar de tweede vlucht ging veel beter goed uit getrimt en lekker gevlogen..
(wel zenuwachtig vliegen en veel wind..) maar tog.. ik ga het zwaarte punt ff veranderen eprobeer dan nog eens..
oja heeft iedereen die een swift/zagi de onderkant smerig ? :oops: moet haast wel..
die van mij is nu al zwart ( kon hem door de wind niet op de landingsbaan houden en dus in het bouwland geland..)

Swift is met wind goed te vliegen; het wordt echter, door het lage gewicht, een heel ander kistje - veel instabieler en onrustiger
Je zal zien dat met weinig wind die Swift snaarstrak en stabiel vliegt :lol:

Back