Swift II + CA + Activator

Ben bezig met een Swift II..

ene kant CA andere kant Activator.
plop.. vast. 10 minuten later zie ik speling.
kan de helften relatief simpel van elkaar afhalen (niet mega makkelijk).

nu heeft de ene kant lijmresten en de andere kant niets (kant van de activator).. wat nu!?? Epoxy? of UHU POR? weet het even niet en wil de Swift II wel heel houden..

help..

denk dat het beste uhu por zal zijn, omdat dit zich het makkelijkst hecht naar mijn ondervindingen op lijmresten, wel even de lijmrestjes van de secondelijm afschuren.

groeten

Moin Noah

beide vleugelhelften even schuren met een schuurblokje zo dat ze precies passen zonder speling.
Dan eene kant aktivator (20sec wachten) andere kant dikke CA en dan delen goed tegen elkaar drukken (effe wachten) Klaar. :lol:

Bij zulke arf´s wil het wel eens dat er speling is tussen model delen,dit kan CA niet overbrukken, je moet dan even schuren zodat ze precies passen. :wink:

Die verbinding gaat dan ook niet meer los. :wink:

UHU-Por is niet geschikt om vleugel helften aan elkaar te plakken. :oops:

Mvg Johan

plotterwelt zei:
UHU-Por is niet geschikt om vleugel helften aan elkaar te plakken. :oops:

bij mijn swift 2 zit dat dus al vele weken/maanden zo vast en geen problemen tot nu toe. Ook niet met die borstelloze motor erop. En je hebt zelf gezien hoe dat ding door de lucht dwarreld.

De helfde paste precies op elkaar zonder speling. Was niet nodig ze te schuren.

de handleiding zegt CA of Epoxy.. beide een hard materiaal bij uitdroging. UHU POR is niet hard.

nu weet ik het even niet meer.. de een zegt CA de andere UHU ?

De 2e lijmpoging bij Plotterwelt mocht niet baten.. was ook uit elkaar te halen met ca en activator.

Inmiddels met bepaalde UHU gelijmd.. 2 componenten. duurt uurtje of 4 voordat het droog is.

ben benieuwd of hij nu wel goed vast zit :) maar heb er zeker vertrouwen in.

Noah zei:
De 2e lijmpoging bij Plotterwelt mocht niet baten.. was ook uit elkaar te halen met ca en activator.

Inmiddels met bepaalde UHU gelijmd.. 2 componenten. duurt uurtje of 4 voordat het droog is.

ben benieuwd of hij nu wel goed vast zit :) maar heb er zeker vertrouwen in.

Gelijmd nu met "UHU plus endfest300

Droogtijd bij kamertemperatuur 12 uur
Belastbaar tot 1200 N/cm² :o

Dat gaat dus nooit meer los.

Mvg Johan

Hallo Noah,

Wij hebben de vleugelhelften van onze swiftjes met epoxy gelijmd. De winglets kun je met gewone UHU por doen. Ondanks dat het een stevige verbinding is zul je de vleugel aan de onderkant met glasvezeltape moeten versterken over de gehele breedte.

Dezelfde tape is ook erg aan te raden om die te gebruiken bij het gedeelte waar je motor schotje komt. Dit is namelijk het zwakste punt van de Swift 2.

Back